Skip to main content

Hallo,

Ik heb thuis een experia box v8 en de laatste dagen valt zowel het internet als de tv erg vaak weg. Stekker eruit en erin en dan werkt hij weer even tot hij weer wegvalt.. Erg irritant. Verder heb ik thuis nog een extra router op de 1e verdieping voor betere wifi en werk ik met draadloze verbindingssets. De wifi is daarbij ook niet meer zo goed (heb 3 kanalen wifi, voor iedere verdieping 1) dus wellicht daar ook tips/verbeteringen voor?

Dank!
Gr. Thijs

Hoi @Thijsl87, welkom op het forum!

De TV ontvanger die het wegvallen ervaart, zit die via de draadloze verbindingssets? Deze veroorzaken dit namelijk vaak. Als de onderlinge verbinding even minder is krijg je stilstaand beeld of “schakel over naar een andere zender”.
In dit topic staat hier een hoop informatie en op onze site kun je ook een handig stappenplan vinden relevant voor jouw specifieke adapters.

Wat je Wifi betreft kan ik onze online wifimanager aanraden, als je deze stap voor stap doorloopt zou deze voor iedere situatie een oplossing moeten hebben! Meer tips om je wifi te verbeteren kun je vinden in dit wifi topic!


Hoi Thomas,
In het stappenplan lees ik de tip: haal de stekker eruit en stop weer terug. Kan je nu tv kijken? Ja.. opgelost. Lijkt me niet opgelost als ik dit soms 5x op een avond moet doen. Ik heb geen storingsbronnen en de kabels zijn goed. Vaak gaat ook tegelijk het internet/wifi eraf. Lijkt me dus iets vanuit de Experia box of zeg ik dan iets geks? 
De wifimanager ga ik checken, thanks.
Gr. Thijs


Ik snap dat je dit probleem daar zoekt omdat alles wegvalt maar beide manieren van aansluiten zijn wel vrij storingsgevoelig. Als je de extra router ook nog eens aangesloten hebt op de draadloze verbindingssets valt ook alles weg als de verbindingssets geen (goede) onderlinge verbinding meer met elkaar hebben. Ik heb ook de lijn nog even uitgelezen met de gegevens uit je profiel en tot aan je experiabox gaat het allemaal uitstekend.

Ik zie hier een stuk meer stappen staan dan het het herstarten van de adapter:
 


Stap 1: Controleer je aansluiting

Controleer of elke adapter van je verbindingsset goed is aangesloten. Controleer of de stekkers goed vastgeklikt zijn. Controleer de kabels op slijtage of breuken en vervang deze bij twijfel. Download de gebruiksaanwijzing voor hulp om de aansluiting te controleren.

 

Voorbeeld aansluitschema bij de Experia Box

Voorbeeld aansluitschema bij de Experia Box

Voorbeeld aansluitschema bij de tv-ontvanger
 

Voorbeeld aansluitschema bij de tv-ontvanger

Tip: Branden de lampjes van de Draadloze Verbindingssets correct, kijk dan ook naar onderstaande oplossing:

Heeft 1 van de lampjes een andere kleur of is 1 van de lampjes uit, ga dan naar stap 2.

 


Stap 2: Controleer de lampjes van de adapter

De verbindingsset werkt goed als de lampjes wit zijn of wit knipperen. Controleer bij elke adapter alle drie de lampjes.

Voorkant draadloze verbindingset
 
 
Lampje Status Uitleg of oplossing
Power
Lampjes DVS 650
Brandt continu wit Adapter staat aan
  Knippert

Lange interval wit: Adapter staat in stand-by.
Korte interval wit: Adapter staat in koppelmodus.

  Uit Het ‘Power’ lampje brandt niet?
Er staat geen stroom op je adapter of je adapter is defect.
Is de adapter defect, neem dan contact op met de Klantenservice
via telefoonnummer 0800-0402 (gratis). Wij zijn 24 uur per dag en
7 dagen per week bereikbaar.
Verbinding
Lampjes DVS 650
Brandt wit Onderlinge verbinding is geschikt voor tv-kijken in HD of snel internet.
Lampjes DVS 650 Brandt Rood Onderlinge verbinding is niet optimaal.
  Uit Het ‘Verbinding’ lampje (huisje) brandt niet?
Verbind je adapters opnieuw met elkaar:
  1. Druk (3 seconden) op het Reset-knopje (zijkant van adapter)
    van één van je adapters. Het ‘Power’ lampje knippert als je het Reset-knopje los laat.
  2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van
    je tweede adapter. Ook hier gaat nu het ‘Power’ lampje knipperen.
    Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.
  3. Als de verbinding gemaakt is brandt het huisje continue op alle adapters.

Netwerk
Lampjes DVS 650

Brandt wit Knippert/brandt wanneer aangesloten op een
werkende Experia Box/tv-ontvanger/desktop computer.
  Uit Het ‘Netwerk’ lampje brandt/knippert niet?
De Experia Box, tv-ontvanger of computer staat
niet aan of is niet verbonden met je adapter.

 


Stap 3: Verplaats de adapter en controleer op storingsbronnen

In enkele gevallen kunnen storingsbronnen de werking van de Draadloze Verbindingsset beïnvloeden. Een storingsbron is bijvoorbeeld een magnetron, adapters van andere apparaten, een dimmer van een lamp of backlight van een tv-toestel.

  1. Controleer op storingsbronnen en verplaats de apparaten die verstoringen kunnen veroorzaken. Heb je meerdere apparaten bij de adapters van de Draadloze Verbindingsset staan, dan adviseren wij je om deze te verplaatsen.

  2. Sluit de adapter van de Draadloze Verbindingsset op een andere stopcontact aan.

  3. Verbind je adapters opnieuw met elkaar:

    1. Druk (3 seconden) op het Reset-knopje (zijkant van adapter) van één van je adapters. Het ‘Power’ lampje knippert als je het Reset-knopje los laat.

    2. Druk daarna binnen 2 minuten op het Reset-knopje van je tweede adapter. Ook hier gaat nu het ‘Power’ lampje knipperen.

    Herhaal deze stap bij een eventuele derde adapter.

    3. Als de verbinding gemaakt is brandt het huisje continue op alle adapters.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!