Skip to main content

Mijn zoon speelt games op zijn desktop pc en is via een kabel direct aangesloten op de experiabox v10 modem. Nu vallen sinds deze week regelmatig de verbinding en WiFi in het huis weg omdat iemand kennelijk ons IP adres zou hebben gehackt. Kan iemand hier ons in helpen?

Waarom denk je dat iemand jullie IP adres zou hebben "gehackt"?

Als de wifi zelf wegvalt (geen wifi verbinding) dan is er zeer waarschijnlijk wat anders aan de hand.


Mijn zoon heeft via wireshark kunnen zien dat er anderen ons aan het booten zijn. Daarbij valt niet alleen de WiFi maar ook zijn vaste verbinding weg.


Het kan eigenlijk niet dat verkeer van buitenaf binnen dringt op jouw thuisnetwerk.

Alleen als er port-forwardings gedefinieerd zijn of als er van UPnP gebruik gemaakt wordt kan zo'n apparaat van buitenaf benaderd worden.

Het kan wel zo zijn dat jouw publieke IP adres aangevallen wordt en helaas is dat in de gamerswereld schering en inslag. Als een speler (jouw zoon) iets te goed wordt in een spel dan vormt hij een bedreiging voor de beroepsspelers en die deinzen nergens voor terug. Kan ik niet op eigen kracht winnen dan koop ik voor twee keer niets toch gewoon een DDoS aanvalletje om mijn tegenstander plat te leggen.


Dank voor je snelle reactie.

We hebben vanmiddag via KPN alles gereset maar nu op dit moment vallen alle verbindingen weer weg. Enig idee wat we hier nu tegen kunnen doen?


Een reset helpt niet tegen DDOS aanvallen. Het IP-adres is gewoon hetzelfde, ofwel gewoon bekend.

Remedie, NIET gamen, houden die DDOS aanvallen vanzelf wel een keer op.


Dank voor je snelle reactie.

We hebben vanmiddag via KPN alles gereset maar nu op dit moment vallen alle verbindingen weer weg. Enig idee wat we hier nu tegen kunnen doen?

Niet meer (online) gamen.


Enig idee hoe lang hij hier mee zou moeten stoppen om weer zonder problemen te kunnen gamen?

En kunnen we geen ander IP adres krijgen om dit op te lossen?

 


Enig idee hoe lang hij hier mee zou moeten stoppen om weer zonder problemen te kunnen gamen?

Een ander spel of hetzelfde spel met andere tegenstsnders kan hij rustig spelen.

Een DDoS aanval houdt normaliter niet lang aan.

 

En kunnen we geen ander IP adres krijgen om dit op te lossen?

Dat zit er niet in.


Hoe lang je zou moeten stoppen met gamen is me onbekend. Maar lijkt me dat als je zoon weer aan de gang gaat, zijn “game” identiteit binnen de kortste keren weer bekend is.

En nee, je krijgt geen ander IP-adres. Dan zit een ander die dat oude IP-adres krijgt toegewezen opgescheept met DDOS aanvallen. Bovendien heb je op dat nieuwe IP-adres binnen afzienbare tijd weer hetzelfde probleem als je zoon weer dezelfde spelers tegenkomt.