Skip to main content

Regelmatig valt de internetverbinding weg. Ook na het resetten van Experia V10 box. 

Dit is heel vervelend nu thuisonderwijs weer de norm is. Met name degenen die online tentamens moeten afleggen hebben een groot probleem. Stabiel internet is hiervoor een voorwaarde.

Hoe kan ik mijn internetverbinding stabiel krijgen?

Welke randapparatuur heeft u aangesloten op de v10 en gebruikt u draadloze verbindingsets?


Ik heb aangesloten:

twee tv tuners 

een pc (bedraad)

een printer (bedraad)

een netwerkschijf (bedraad)

twee smart tv's (bedraad)

drie switches

een aantal smartphones

twee Bose speakers ( eenmaal bedraad, eenmaal wifi)

tp link Deco mesh netwerk

het wifi netwerk van de Experia box is uitgezet.

Na het in gebruik nemen van de Deco set, is mijn wifi verbinding goed.


De switches ondersteunen igmp snooping?


???


Ik kan de switch aanzetten en uitzetten door de voeding weg te halen. Verder kan ik, gelukkig maar, niets instellen.


Dat is een must!! Lees hier alles over igmp snooping althans als de tv ontvangers via de switches lopen.


TV ontvangers geven geen problemen. Probleem met de verbinding treed op als de tv ontvangers niet worden gebruikt.


Als de tv ontvangers niet via de switches lopen dan is er wat anders aan de hand. Heb je glasvezel of koper?


Ik heb glasvezel.


Zijn de ontvangers direct met een kabel aangesloten of zit er een switch tussen? Wil je een speedtest doen op speedtest.net ? Ik ben benieuwd wat daar uit komt.


Overigens is in mijn netwerk niets gewijzigd. TV's werken nog altijd probleemloos.


Download 122.49 Mbps; Upload 37.2 Mbps en ping 3 ms


Ik geloof je meteen maar we moeten op zoek naar het probleem. Dit probleem komen we vaker tegen hier op het forum en echt waar het probleem zit altijd achter het modem en nooit voor het modem.  Vaak zien we dan ook dat de snelheid niet overeenkomt met wat het zou moeten zijn. Vaak zit het in een switch die niet helemaal lekker werkt of een stekkertje/connector waar sluiting in zit. 


Ik neem aan dat je 100/100 snelheid hebt. Dus gaat er iets goed mis.


Wil je alle randapparatuur los halen van de experiabox en met een bekabelde pc of laptop opnieuw meten? Dus alleen de pc of laptop aansluiting. Liefst met een nieuwe/andere kabel. Ik ben benieuwd wat de snelheid dan is. Oja voor het meten het glasvezelkastje 2minuten van de stroom halen.


Wat dit probleem vervelend maakt, is dat het niet te voorspellen valt wanneer het optreed. Het lijkt random naar boven te komen.

Begrijp ik je goed, als ik denk dat je advies inhoud dat we elke connector/stekker moeten bekijken of wisselen?


Dat weten we zeker als je mn advies in mn vorige bericht doet. Ik ben heel benieuwd wat de snelheid dan is.


Het kastje is zojuist gereset. Ik zal mijn gezin gaan pesten, en alle apparatuur van de modem afhalen. Eerst een kabel zoeken om rechtstreeks deze pc met de modem te verbinden.


Hoe vind ik de snelheid van mijn alles in 1 basis abonnement? Ik doe hierin liever geen aannames.

 


Alles in 1 is 100 up


De snelheden die ik meet zijn download 120 en upload 37 Mb/s


wat voor mij bijzonder overkomt is, dat als ik met alleen de laptop op de modem aangesloten zit, ik een lagere snelheid meet. download 88, upload 37


Hoi @PaulO70 . Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil de lijn even doormeten.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.