Skip to main content
Beantwoord

Verbinding met modem V10a is niet stabiel, kan ik een KPN Box 14 krijgen?

• 12 mei 2025
  • 3 reacties
  • 68 keer bekeken

hallo, 

wij ervaren met ons v10a modem problemen met stabiliteit en snelheid, graag wil ik deze vervangen voor de box 14

Beste antwoord door Henk2304

Doorgaans wordt een defect modem vervangen door een modem van hetzelfde type. Dus als je V10a stuk is krijg je meestal een andere V10a terug. Alleen als een modem technisch verouderd is, zoals de V8 en de V9 krijg je een nieuwer type, maar dat kan dan ook een V10, V10a of Box12 zijn. Een Box14 krijg je inderdaad alleen als je een 4 Gb/s afsluit. Maar dan moet je glasvezel hebben van het type XGS-PON. 

Bekijk origineel

3 reacties

• 6717 reacties
  • 12 mei 2025

De Box 14 krijg je sowieso niet. Die krijgen alleen klanten met glasvezel en een 4 gbit abonnement. 

Heb je de problemen alleen met WiFi 9f ook op bekabeld aangesloten apparaten? 

• 13795 reacties
  • Antwoord
  • 13 mei 2025

Doorgaans wordt een defect modem vervangen door een modem van hetzelfde type. Dus als je V10a stuk is krijg je meestal een andere V10a terug. Alleen als een modem technisch verouderd is, zoals de V8 en de V9 krijg je een nieuwer type, maar dat kan dan ook een V10, V10a of Box12 zijn. Een Box14 krijg je inderdaad alleen als je een 4 Gb/s afsluit. Maar dan moet je glasvezel hebben van het type XGS-PON. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • 8646 reacties
  • 14 mei 2025

Goedemorgen ​@LoesTeunissen , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Altijd zuur om te lezen wanneer iemand problemen ervaart met de stabiliteit en snelheid dus goed dat je hier melding van maakt. Zou je dit ook nog nader toe kunnen lichten? Hoe uiten de problemen met de stabiliteit en de snelheid zich? En gaat dit dan om een draadloze verbinding (wifi) of ervaar je ook problemen wanneer je met een bekabelde verbinding werkt? Omruilen voor een Box 14 gaat sowieso lastig worden. Zoals hierboven al wordt aangegeven, krijg je alleen een Box 14 als je glasvezel hebt met een snelheid van 4 Gbit/s. Voor directe ondersteuning kun je hiervoor ook een belafspraak inplannen met onze Helpdesk. Zij kunnen vanuit daar je verbinding meteen doormeten en dat lijkt me in dit geval ook de beste eerste stap! Laat je ons weten wat hier uit is gekomen?

Reageer