Skip to main content
Vraag

Verbinding met server in Nederland neemt omweg via Oostenrijk

• April 8, 2025
  • 5 reacties
  • 73 keer bekeken

Ik heb een server bij Netcup gehost in Nederland die ik van plan was te gebruiken als game server maar nu blijkt de latency vrij hoog te zijn. Dit komt omdat de traffic op de heenweg (KPN naar Netcup) een omweg neemt via Oostenrijk en op de terugweg (Netcup naar KPN) zelfs via Tsjechië.

MTR host (KPN Netherlands) to server (netcup Amsterdam):

MTR server (netcup Amsterdam) to host (KPN Netherlands):

Ik heb ook contact gehad met Netcup en die gaven dit als antwoord:

Lars-Sören Steck commented:

Dear Customer,

Thank you for your patience.

Our network operation center checked it and replied that there unfortunately is no change possible currently.

KPN is only present at NL-IX, but not at the bigger AMS-IX (where we are present).

What would help is if KPN moved to AMS-IX or used better upstreams. From our experience, this is unlikely unfortunately.

We could move to NL-IX, but this is an ellaborate and cost-intensive operation, so for the moment, it is unlikely to happen.

Thank you for your understanding.

Mit freundlichen Grüßen,
netcup Team

Is hier een oplossing voor te vinden? Het is toch heel krom dat voor een server gehost in Nederland het verkeer zo’n grote omweg neemt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Laurens43, welkom op onze community! Ik heb dit bij onze collega's neergelegd. Hier is helaas geen oplossing voor.
Als je een gameserver wilt hosten is het waarschijnlijk handiger eentje te gebruiker die dichterbij zit

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 23, 2025

Dag ​@Thomas van KPN Ik denk dat je de post verkeerd gelezen hebt. De gameserver is namelijk gehost in Nederland maar door slechte routing van KPN is de latency heel hoog

• April 23, 2025

Dag ​@Thomas van KPN Ik denk dat je de post verkeerd gelezen hebt. De gameserver is namelijk gehost in Nederland maar door slechte routing van KPN is de latency heel hoog

Kan wel zo zijn dat de server in Nederland staat, maar ik denk dat da niets veranderd. KPN gaat echt niet speciaal voor jou hun verkeer anders routeren.

• April 23, 2025

Dit zie ik

3 <mijn ISP, niet kpn>
4  tr4-199.cr1a.nkhf-asd.h2b.nl (185.185.244.248)  20.421 ms  21.144 ms  21.384 ms
5  ae3-1337.bbr02.anx63.ams.nl.anexia-it.net (80.249.213.102)  21.363 ms  27.672 ms  27.650 ms
6  v2202503260742323997.quicksrv.de (152.53.107.79)  28.681 ms  17.318 ms  17.278 ms

ping 152.53.107.79 :
6 - 7 ms

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 23, 2025

Waarschijnlijk gebruikt KPN een geo-database, dat netcup als Oostenrijks adres lokaliseert.