Skip to main content

Ik wil de chromecast opnieuw installeren maar het wil maar geen verbinding maken met de WIFI. Ook een andere mobiel krijg ik maar niet op de WIFI. Wachtwoord is correct.

Heb dat probleem eerder gehad maar toen was een reset van de router de oplossing. Alleen toen waren meerdere apparaten niet meer automatisch verbonden en dat kost nogal veel werk omdat weer op orde te krijgen (zoals de SolarEdge).  Dus ik wil niet weer een reset doen.

Ik heb het idee dat dit gebeurt sinds we super WIFI hebben en ik vind het nu wel erg vervelend worden. Is dit een bekend euvel en wat te doen?

@mspendel Heeft u de super wifi versterkers en zijn die bekabeld aangesloten op de router ? Welk type router heeft u ?Als superwifi is aangesloten dient wireless op de router uit te zijn, behalve op de V10A.


We hebben een V9 en het is wireless aangesloten.


Hallo en welkom @mspendel. Balen dat je ineens problemen met de wifi verbinding ervaart. Als ik het goed begrijp, verbinden dus één mobiel en de Chromecast niet goed met wifi.

Voor wat betreft de Chromecast: ik raad je aan deze een reset te geven. Uit ervaring weet ik dat de Chromecast er soms moeite mee heeft als er iets verandert in het netwerk. Bij mij werkt het dan om de Chromecast een reset te geven.

Voor het mobiele toestel kan het helpen om de netwerken even te vergeten en opnieuw in te stellen. Het advies is om alle onthouden wifi netwerken te vergeten. Hier vind je instructies voor iPhone & Android. Vervolgens kan je opnieuw met het wifi netwerk verbinden. Zorg ervoor dat je de ‘mobiele gegevens UIT’ hebt staan.