Skip to main content

Ik weet niet of hier de juiste plek is voor een vraag over wifi, maar probeer het toch.

Wij hebben 2 mobieltjes, Een Huawei en een Oppo, met de Oppo krijg ik gewoon wifi maar met de Huawei niet. Ik heb in het modem voor de Huawei een gastwifi aangemaakt en dat werk goed.

Nu zal je denken wat zeur je nou, je hebt toch wifi, maar vraag me af wat de oorzaak kan zijn. Misschien heeft iemand een goede tip. Alvast bedankt!

Misschien even de netwerkinstellingen van de Huawei resetten naar fabriekswaarden en de verbinding met thuis opnieuw opbouwen @lonsha 


Bedankt voor de reactie, resetten van de netwerkinstellingen had ik al gedaan maar heeft niet geholpen.


@lonsha Waarschijnlijk kan de Huawei nog geen WPA3, ga naar modem admin portaal en verander WPA2/WPA3 in WPA2, als dit helpt dan weet je waar de oorzaak ligt


Hij staat al op WPA2, ik heb hier nooit iets aan veranderd, van een op de andere dag geen basis wifi Huawei.


Ik zou denken aan een andere telefoon eerlijk gezegd. Huawei krijgt geen ondersteuning meer alleen al voor Google play. 


Daar was ik ook al bang voor, de Huawei is al wat ouder dus ga maar is kijken voor een ander mobieltje. Bedankt.