Skip to main content

Mijn kpn-verbinding is niet erg stabiel. tv valt nogal eens uit. Wifi valt weg. Als ik dan reset kan het zijn dat het beter wordt. Vanuit de helpdesk van mijn vrouw's werk (thuiswerken Corona en vaak geen verbinding) heeft men via de laptop meegekeken. Zij zagen dat ons ip-adres 169 is. Volgens de helper is dat niet goed, het zou 192 moeten zijn. Ik weet niet goed waar dit over gaat, maar klopt hier iets niet?

Het lijkt er inderdaad op alsof je verbinding naar buiten klappert.

 

Zorg dat in je profiel al je gegevens ingevuld worden (NAW en klantnr) dan kunnen ze je sneller helpen.

 

Probeer een reset van je router en kijk hoe het dan gaat.

 

Martijn


Hallo @HenkReimert , we hebben het hier over interne IP-adressen.

Als je PC over Windows 10 beschikt kun je eens rechtsonder in de taakbalk op het verbindingsicoontje klikken met de rechter muisknop, klik dan op netwerk en internetinstellingen openen, klik dan onderaan de pagina op netwerk opnieuw instellen.

Dan wordt het netwerk gereset en moet alles weer werken.

Succes.

 


Als je laptop een 169.x.x.x IP adres heeft, betekend dit dat hij eigenlijk niet goed verbonden is met jouw router. Jouw laptop vraagt bij het opstarten een IP adres aan de router. Dit is er dan eentje die begint met 192.x.x.x. Dit gaat via iets wat DHCP heet.

Mocht de laptop geen antwoord krijgen, omdat er geen verbinding is, dan verzint de laptop zelf een IP adres welke begint met 169.x.x.x.

Kortom: De verbinding tussen de laptop en router is er niet. 

Test je verbinding eens met de KPN Wifi Manager: https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hallo @HenkReimert Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat de community je al goede adviezen heeft gegeven. Ik sluit me aan bij wat hier al geschreven is. Als het specifiek om wifi gaat raad ik je van harte de wifi manager aan waar TFHFony naar verwijst. Deze tool meet alles door en doet waar nodig direct aanpassingen. Ik ben benieuwd wat daar het effect van is! 


Hallo @HenkReimert Ik was nog even benieuwd naar de stand van zaken. Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt! 


Zelfde probleem, geef les online, reset, 3 uur per week WIFI manager, 10 stappen van de router zelfde verdieping….geen doen en kom niet verder met de klantenservice….(nu paar maanden nieuwe klant na jaren Ziggo) TV prachtig...internet 3 maanden drama en 2 werkdagen al bellen, testen en proberen. Alle script zo’n beetje wel uitgevoerd van de klantenservice. Kan alleen nog monteur voor 50,-- laten komen. Echter zal je net zien dan zit de verbinding op 160...niks aan het handje. Je ziet aan het plaatje wat de realiteit is….Ik weet niet wie ook nu nog wel kan vragen om hulp….Versterker mag alleen gratis beneden de 20 MB...met de WIFI manager (zie plaatje komt hij geregeld daarna net boven de 20 uit...is nog traag maar dit uitproberen kost 150,-- dan. Ik reken er niet op dat dit het probleem is als je dit plaatje ziet….

 


@Andre19 Dank voor je melding hier. Ik zie dat je elders al 2 topics over dit onderwerp hebt aangemaakt. Ik heb beide topics samengevoegd, om het allemaal overzichtelijk te houden, en een collega zal binnenkort met een reactie komen. 


Reageer