Ik heb internet van Budget. Glasvezel, met een Genexis-ONT. Zou geschikt zijn voor XGSPON, zo begreep ik het. Er is een probleem ontstaan dat in KPN-netwerk lijkt te zitten. Er zijn middels 2 KPN-monteurs geweest die er niet uitkomen en het lijkt alsof er niet voldoende afstemming tussen de partijen plaatsvindt. Misschien kan hier iemand er iets zinnigs over zeggen.
Mijn verbinding werkte tot ongeveer een maand geleden goed. Over glas dus. Toen heb ik een snelheids-upgrade aangevraagd. Kort daarop stopte de verbinding (ONT knippert).
Er kwam een monteur. Die constateerde dat de verbinding ten onrechte van XGSPON was teruggezet naar GPON. Is er iemand die weet of dit logisch is? En waar gebeurt dat, in het datacenter?
Daarop werd een actie uitgezet bij KPN om dat te herstellen.
Als gevolg werd er - 3 weken later - weer een monteur gestuurd (?). Die heeft een meting tot aan de wijkcentrale gedaan, alles goed. Volgens hem moet er GPON-apparatuur geplaatst worden.
Mijn verbinding heeft echter gewoon gewerkt met de huidige ONT. Volgens de eerste monteur was dat XGSPON en zou dat het ook moeten zijn,
Wanneer ik Budget bel zit er een wachttijd van dagen tot een week op iedere actie bij KPN. Ik heb de indruk dat de monteur niet met de juiste opdracht en/of de juiste spullen op pad gestuurd wordt.
Wat kan ik doen om mijn verbinding terug te krijgen?