Skip to main content
Beantwoord

Verbinding tussen zonomvormer en app werkt niet na internetstoring

• April 10, 2025
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

Beste mensen,

Ongeveer 3 weken geleden in onze wijk door de graafwerkzaamheden hadden we Internetverbinding kwijt. Veel klanten van KPN zaten meer dan 1 dag zonder internet. Dus wij ook. Door deze storing de verbinding met omvormerĀ van onze zonnepanelen is uitgevallen. Drie weken probeerde ik met de mensen degene omvormer met zonnepanelen hadden geplaatst contact te krijgen en uiteindelijk hebben ze mijn gezegd dat dat zal voor mij rond 80 euro kosten want probleem kwam niet door hun maar het kwam door KPN. Ze hebben aansprakelijkheid aan KPN gezet. Vandaag heb ik ook met KPN contact gehad en na de gesprek bleek dat als KPN ook een monteur stuurt dat zal voor mij ook geld kosten. En wat nu? Om problemen die andere partijen hebben voor mij veroorzaakt Ā op telossen moet ik daarvoor zelf betalen ? Wat nu?Ā 

Ik heb geprobeerd verbinding tussen omvormer en app zelf reparerenĀ maar het lukte me niet. Het is niet zo makkelijk.

Wie kan mij helpen? Zelf met een handige advies.

Alvast bedankt, V.Avgitidis

Ā 

Beste antwoord door Joep1965

Ik heb wat rond gekeken op het forum en daar kom ik onderstaande tip tegen van iemand. Heb je dat ook al geprobeerd?

"Ik heb ook een Goodwe invertor en kan je vertellen dat je daar geen poorten voor open hoeft te zetten. Kijk even hoe je de boel moet resetten en doe de hele installatieprocedure opnieuw. (Ook even de app die je daarvoor gebruikt vewijderen en opnieuw installeren).

Via de SEMS app zie je de invertor nu waarschijnlijk via het eigen hotspot van de invertor. Je moet dan nog zorgen dat de invertor als client wordt aangemeld op je KPN WiFi. Heb je die stap uitgevoerd?"

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 10, 2025

Dag ​@Sherxan2000, wat een nareĀ situatie. Kpn is hierin geen partij. Die levert een verbinding en de gebruiker is verantwoordelijk voor hetgeen gebruik maakt van die verbinding. Als na een storing in de waterleiding de wasmachine het niet meer doet dan kan je het waterbedrijf bellen maar die doen niets. Misschien kunnen we je hier wel helpen. Kan je iets meer vertellen over jouw netwerk? Is de omvormer met een kabel aangesloten of via wifi? Graag zoveel mogelijk informatie.Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

Bedankt voor snelle reactie Joep1965. Omvormer is via wifi aangesloten. De merk van omvormer is GOODWE. Via website van GOODWE en ook via app heb ik al stappen gedaan voor herstellen van verbinding maar geen resultaat .

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 10, 2025

Ik heb wat rond gekeken op het forum en daar kom ik onderstaande tip tegen van iemand. Heb je dat ook al geprobeerd?

"Ik heb ook een Goodwe invertor en kan je vertellen dat je daar geen poorten voor open hoeft te zetten. Kijk even hoe je de boel moet resetten en doe de hele installatieprocedure opnieuw. (Ook even de app die je daarvoor gebruikt vewijderen en opnieuw installeren).

Via de SEMS app zie je de invertor nu waarschijnlijk via het eigen hotspot van de invertor. Je moet dan nog zorgen dat de invertor als client wordt aangemeld op je KPN WiFi. Heb je die stap uitgevoerd?"

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

Nee...ik zal dat proberen...thanks voor advies. Straks laat ik weten of dat gelukt of...of niet.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2025

Yes! Eindelijk!!!šŸ˜€

Ā 

JOEP, HARTELIJK DANK!!!!!!!šŸ„‚

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 10, 2025

O wat leuk!!! Goed gedaan!! En ik heb het graag gedaan!!