Skip to main content

Onze verbinding valt sinds kort regelmatig weg, soms enkele seconden, soms iets langer en af en toe ook weer een dag helemaal niet.

Zowel bedraad als via WiFi. Reset heeft niets uitgehaald, iemand tips wat we kunnen doen? 

We hebben een V10 modem en 2 Superwifi punten. Ik heb in de KPN thuis app geen gekke dingen gezien.

Hoi @CpH023 ,

Heb je koper of glasvezel?

In geval van koper, zou je de koperwaardes willen delen?

Die kan je vinden via 192.168.2.254 →status →geavanceerd🙂


Koper en kan het kloppen dat ik daar een wachtwoord voor nodig heb..? 


Als het goed is kan je zelf een wachtwoord aanmaken of heb je dat eerder al gedaan.Mocht je die niet meer weten, reset dan het modem door het resetgaatje 10 seconden in te drukken.Vervolgens kan je opnieuw naar die pagina en een wachtwoord aanmaken.


Ik zit erin, is dit wat je nodig hebt? 

 

 


Update: op dit moment krijg ik vrijwel alleen nog maar de status "verbonden zonder internet" op Wifi.

Ik zit erin, is dit wat je nodig hebt? 

 

 

 


Goedemorgen @CpH023 ,

In de DSL verbinding zit het probleem in ieder geval niet , deze heeft al een hoge uptime en geen CRC errors 🙂

 

Zou je willen omschrijven hoe je netwerk eruit ziet?Heb je switches, DVSen, zonnepanelen omvormers, smarthome apparatuur en dergelijke?

 

 

 


Hi @martijn197108 

Goed om te weten, benieuwd waar het dan wel in zit… Het volledig wegvallen van het internet lijkt sinds vanochtend niet meer te gebeuren, al werkt de wifi wel nog altijd traag/onstabiel. 

Ik heb volgens mij geen switches, 2 KPN Superwifi punten, zonnepanelen via Enphase Enyoy gateway welke bekabeld is aangesloten op poort 2 van mijn modem, Smart TV via Wifi, Interactieve TV ontvanger bekabeld aan superwifi punt, audioversterker op wifi/Google Home, 3 Nest Rookmelders en verder natuurlijk nog wat laptops/telefoons via wifi. 


Hoi @CpH023 ,

Helder!

In dat geval, zou je de Zonnepanelen omvormer en de audioversterker willen afkoppelen?

Hoe gaat het dan?


Hi @CpH023, ik zie dat Martijn je al te hulp is geschoten, top!

Heb je zijn laatste bericht al gelezen? En zo ja, heb je dit ook al getest? Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat zonder dat deze aan zijn gesloten, aangezien beide wel vaker voor verstoringen op je netwerk kunnen zorgen. Laat je ons weten hoe dit gaat?


Hi @martijn197108 en @Maja_ dank voor jullie hulp! Ik heb dit weekend tijd om hier even naar te kijken, laat jullie weten wat de bevindingen zijn! :) 


Helemaal prima, we horen het graag! Het blijkt vaker zo te zijn dat omvormers verstoringen geven, dus de kans bestaat dat je wel een verschil gaat merken als je die -tijdelijk- losgekoppeld hebt😬


Hi @CpH023, hoe staat het inmiddels voor met je verbinding? Hoor het graag!


Helaas was deze oplossing van korte duur. Nu hebben we weer regelmatig problemen met de verbinding en dit wordt steeds erger.

Ik heb twee keer het modem en de wifi punten volledig gereset, meerdere keren al mijn apparatuur uitgeschakeld en opnieuw gekoppeld maar dit lost steeds het probleem alleen maar tijdelijk op.

Ontzettend frustrerend als steeds de verbinding wegvalt terwijl je net met iets bezig bbent. Weet iemand wat we kunnen doen?


Jammer dat de problemen weet terug zijn @CpH023 😐

Je lijn zelf is volledig stabiel, op de 2 resets na heeft je modem geen enkele keer de verbinding verloren. Het probleem zit dus weer niet in de verbinding zelf, maar het gaat mis na of in het modem. In juni heb je niet meer laten weten wat je precies gedaan en hebt, zou je dit nu alsnog toe kunnen lichten?


Ik heb in juni alle andere apparatuur die van wifi gebruik maakt losgekoppeld en zowel het modem als de wifipunten een volledige reset gegeven. Dit zorgde even voor een oplossing, maar al snel begon hij weer te storen. Dit is steeds eerst op de smart tv te merken, maar uiteindelijk valt de verbinding ook weg bij telefoons etc. Regelmatig duurt dit enkele minuten waarna de boel weer opstart.

Gewone televisie van kpn (bedraad aangesloten) blijft wel werken, het is inderdaad puur de wifi die steeds wegvalt of traag is. 


Hmm, mocht je werken dat de smart tv weer begint te storen, zou je dan als eerst de omvormer van de zonnepanelen los kunnen koppelen? -tijdelijk uiteraard- 

Als de rest dan goed blijft en ook de tv houdt op met storen, dan weten we in ieder geval wat de verstoringen veroorzaakt en waar we ons op moeten gaan richten!


Reageer