Skip to main content
Vraag

Verbinding valt regelmatig weg, moet het modem dan resetten. Is het modem stuk?

• August 28, 2025
  • 1 reactie
  • 19 keer bekeken

Mijn modem functioneert niet naar behoren. Regelmatig ontstaat er een storing waarbij het lijkt alsof er internet/wifi beschikbaar is, maar dit is in werkelijkheid niet het geval. Daarnaast moet ik het apparaat vaak resetten; daarna werkt het tijdelijk, maar vervolgens doet hetzelfde probleem zich weer voor.

In eerste instantie dacht ik dat dit een tijdelijk probleem zou zijn, maar inmiddels ervaar ik het als zeer storend. Doordat de modem slecht functioneert, schakelen onze telefoons bovendien automatisch over op 5G, wat ik als onwenselijk ervaar.

Gezien ik al jarenlang een vaste klant ben, verwacht ik een structurele oplossing.

1 reactie

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 1, 2025

Goedemorgen ​@anoniem1232 welkom op de KPN Community. Dat is natuurlijk niet praktisch en uiteraard niet de bedoeling. Zou je ook kunnen aangeven welk type modem en type verbinding je gebruikt? Gaat dit om glasvezel? Dan zou ik je willen adviseren om zowel het modem als het glasvezelkastje in de meterkast eens te voorzien van een herstart. Dat kan in mijn ervaring vaak al een heel stuk helpen.