Skip to main content
Vraag

Verbinding valt vaak weg op modem

• September 13, 2025
  • 9 reacties
  • 63 keer bekeken

Sinds een aantal maanden inmiddels heb ik problemen met mijn modem.

Ik heb inmiddels 2 nieuwe tv ontvangers maar de problemen blijven zich voordoen.

De laatste maanden valt de wifi minstens 1 x per week wel uit ,dan moet ik het modem weer resetten en vervolgens werkt het weer (voor zolang het duurt) ,maar na een paar dagen ,week of hooguit 2 weken is het weer hetzelfde en kan ik weer het modem van de stroom halen, en zo gaat het nu al een paar maanden.

Ook geregeld komt daarbij dat de tv ontvanger niet werkt ,maar na het modem gerest te hebben werkt het wel weer.

Ook reageerd de tv ontvanger soms heel traag of helemaal niet ,dit is zowel op de slaapkamer als in de woonkamer.

Ik heb pas geleden nog een nieuwe tv ontvanger gekregen terwijl de vorige nog geen paar maanden oud was,en ook op de slaapkamer is de tv ontvanger omgeruild voor een nieuwe.

Er is totaal niks veranderd in de opstelling thuis ,modem staat al zolang ik weet op dezelfde plek.

Ik voel me ook niet echt serieus genomen door de klantenservice , want krijg gewoon elke keer hetzelfde verhaaltje te horen (elke keer een link om het modem te resetten enz)

Ik heb echt het gevoel dat het aan het modem ligt , maar ik wil nu toch wel eens goede hulp zodat ik niet meer steeds het modem hoef te resetten.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 13, 2025

Beste ​@MarkvanOs heb je glasvezel of koper?

Indien glasvezel, haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart.

Geef daarna de modem/router een herstart

en daarna de tv-decoders een herstart geven.

Resultaat: klaar

Geen resultaat, geeft dan na de herstart van de glaskast de modem/router een reset i.p.v. herstart evenals de tv-decoders.

Succes.

• Auteur
  • Topper
  • September 13, 2025

Beste ​@MarkvanOs heb je glasvezel of koper?

Indien glasvezel, haal de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart.

Geef daarna de modem/router een herstart

en daarna de tv-decoders een herstart geven.

Resultaat: klaar

Geen resultaat, geeft dan na de herstart van de glaskast de modem/router een reset i.p.v. herstart evenals de tv-decoders.

Succes.

Glasvezel.

Ik heb ook dat al eens gedaan , maar niks lijkt te helpen helaas.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 16, 2025

Hoi ​@MarkvanOs .  Dat klnkt allemaal niet fijn.

Dat de helpdesk tijdens jouw eerste belletje om die reset enzo vraagt is logisch. Maar als jij vervolgens terugbelt en het is daarmee niet opgelost moeten ze zich toch achter hun oren gaan krabbelen en de volgende stap in hun stappenplaan gaan zetten. Dat kan een monteur of een nieuwe router zijn (allemaal afhankelijk van de metingen en de uitgevraagde informatie over je thuis bekabeling uiteraard).

Ik zou toch weer een terugbelafspraak maken. 

• Auteur
  • Topper
  • September 16, 2025

Hoi ​@MarkvanOs .  Dat klnkt allemaal niet fijn.

Dat de helpdesk tijdens jouw eerste belletje om die reset enzo vraagt is logisch. Maar als jij vervolgens terugbelt en het is daarmee niet opgelost moeten ze zich toch achter hun oren gaan krabbelen en de volgende stap in hun stappenplaan gaan zetten. Dat kan een monteur of een nieuwe router zijn (allemaal afhankelijk van de metingen en de uitgevraagde informatie over je thuis bekabeling uiteraard).

Ik zou toch weer een terugbelafspraak maken. 

Gister weer geen wifi en problemen met de programmagids (tv deed het wel gewoon 🤔).

Dus weer gebeld en weer alles gereset (glasvezelkastje en modem) en dan werkt alles weer. Tot nu toe werkt alles nog steeds ,maar voor hoelang is de vraag 😅.

Ik ga meteen weer bellen als ik geen wifi heb.

Volgens de metingen is er niks aan de hand ,teminste dat is het antwoord elke keer,maar na 3 tv ontvangers te hebben "versleten" in een laar maanden en wifi die steeds uitvalt is er volgens mij toch wel degelijk iets aan de hand 🙂

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 17, 2025

Dat ben ik met je eens en het feit dat je hier al tig gesprekken over hebt gevoerd zou ook bij de helpdesk op moeten vallen.  De details ken ik natuurlijk niet maar als jij alle instructies netjes hebt uitgevoerd en het blijft aanmodderen is de helpdesk aan zet. 

• Auteur
  • Topper
  • October 24, 2025

Dat ben ik met je eens en het feit dat je hier al tig gesprekken over hebt gevoerd zou ook bij de helpdesk op moeten vallen.  De details ken ik natuurlijk niet maar als jij alle instructies netjes hebt uitgevoerd en het blijft aanmodderen is de helpdesk aan zet. 

Vandaag helaas weer problemen en ik heb echt het idee dat de klantenservice mij niet echt serieus neemt.

• Auteur
  • Topper
  • October 24, 2025

En op het moment van versturen van bovenstaande bericht/reactie is wederom overal de wifi verbinding weg 😡🤬🤬

• Auteur
  • Topper
  • October 24, 2025

Het groene "internet" lampje op het modem blijft knipperen , na een reset brand het lampje weer gewoon ,maar na een tijd(je) begint het weer te knipperen en weer alle wifi weg.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@MarkvanOs . Wat ellendig dat het nog steeds niet goed is.  Dit soort zaken kan ik hier bij de Community niet voor je oplossen.   Bij mijn weten is een knipperend internet lampje geen  issue maar duidt het op activiteit.  Wat er wel mis gaat moet écht één op één met jou uitgezocht worden. Sorry dat ik in herhaling val maar maak die terugbel afspraak.  Er moet hier gewoon serieus naar gekeken worden