Skip to main content
Vraag

Verbinding van apparaten in huishouden instabiel: hulp gezocht bij verbindingsproblemen

• December 8, 2025
  • 1 reactie
  • 0 keer bekeken

Sinds ca een half jaar krijg ik steeds meer problemen met connecties van slimme apparaten.

Daar heb ik al vaak en intensief contact over gehad met KPN, probleem keert echter terug.

voorbeeld.

P1 energie meter.

die verbond plots niet meer met de Wifi, net als ander aopparten. Soms doet hij het ineens (dat werkt hij ineens vanaf 5 uur snachts to 13.00 de volgende dag, zonder enige interventie of actie), maar meestal blijft hij zoeken naar het modem en/of geeft aan geen internet te hebben.

Daarop kreeg ik na veel bellen en resetten etc etc een nieuwe modem.

Toen werkte nog steeds niet alles, toen heb ik maar een nieuwe P1 meter gekocht om het defect daar uit te sluiten.

Toen werkte het nog steeds niet en toen kreeg ik advies om mij energie meter te vervangen (defecte poort). Daarover contact gehad met Tennet en deze laten vervangen.

Resultaat is dat het nog steeds niet werkt, nu is er in plaats van af en toe, helemaal geen verbinding.

Zelfde geld voor mijn Hue verlichtings bridge, ook die werkt niet

Mijn Remeha thermostaat moet ik wekelijks opnieuw verbinden

Op de telefoons van mijn kinderen valt de Wifi regelmatig weg (oudere toestellen?) 

de labtop van mijn vrouw connect helemaal niet zelfs.

ik heb 2 wifi versterkers voor de rest van het huis, maar daar heb ik er maar eentje van in gebruik, want die heb ik ook al 100 keer gereset en ge-herinstalleerd op aanwijzingen van de helpdesk.

degene die in gebruik s stopt er ook elke keer mee, stroom eraf en er weer op helpt dan vaak, maar dat is niet de manier waarop dingen moeten werken

ik probeer nu maar even zo te polsen wat er aan de hand kan zijn, want via de heldpesk ben ik eerst weer uren aan het resetten en standaard protocollen aan het volgen en dan een dag later weer hetzelfde te zien.

Het vreemdst vind ik dat soms opeens dingen het doen, vaak midden in de nacht (updates?), maar soms ook overdag als er niemand thuis is. En dan een uur of een dag of twee dagen later is het ineens weer afgelopen.

ik zoek een denk richting die hout snijd waar dit vandaan komt. 

zijn er teveel apparaten die verbinding maken? zit daar een limiet op?

vinden er externe re-sets plaats in de nacht die daarop invloed hebben ? 

zit het in de netwerk bezetting in onze buurt?

ik lees over updates en oude apparatuur, dat snap ik voor echt oud spul, maar voor een P1 meter of een HUE hub kan dat toch niet gelden?

etc etc.

ik ben zeker geen wizz-kid, maar ik zie wel dat diverse apparaten het niet (altijd) willen doen en dat sommige eenvoudig herverbinden, sommige af en toe en sommige helemaal niet, waarvan door aaschaf van nieuwe,  defecten zijn uitgesloten.

dus wijst alles eigenlijk naar de modem en zijn instellingen

1 reactie

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • December 8, 2025

Beste ​@Barry WSH 

Heb je al geprobeerd om een extra 2.4ghz netwerk in te stellen op je modem? Dit is een extra netwerk waar je je slimme apparaten op kunt zetten, dan werkt het meestal wel goed. 

Lees onderstaand artikel even goed door!

Stel een apart 2.4 of 5 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi" | KPN Community