Skip to main content
Vraag

Verbinding via V10 niet stabiel, beeld van tv stopt steeds en kwaliteit van WhatsApp is slecht

• January 9, 2025
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Al geruime tijd hebben we last van haperingen in zowel internet via Wifi als bekabelde tv.

Tijdens tv kijken stopt het beeld een paar seconden en gaat dan weer verder.

De haperingen in het internet vallen niet zo op in ons gebruik: de pagina opnieuw laden en we kunnen weer verder. Heel erg is dit allemaal niet.

Maar:

Het allervervelendst is het haperen tijdens het bellen via WhatsApp, zowel met als zonder beeld. Om de paar minuten valt het geluid weg (en beeld bij videobellen). De tekst “instabiele verbinding, probeer een andere locatie” verschijnt even in beeld.

De luisteraar merkt niets van dit alles en houdt zijn geluid en beeld.

Ik heb het volgende al gedaan:

• KPN WiFi manager doorlopen
  • KPN modem v10 gereset
  • KPN gebeld en advies van glasvezelkastje enkele minuten zonder stroom en weer opstarten

Dit alles hielp niet. Een tweede poging om hulp te krijgen van KPN klantenservice resulteerde in dat het niet aan KPN lag. Punt. En hm, niet geheel vriendelijk.

Maar ik zit met dit probleem. En het is met bellen echt heel erg vervelend…

Heeft iemand een advies wat nu te doen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 13, 2025

Hoi ​@Herman_12 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Goed om te lezen dat je zelf de KPN Wifi Manager al hebt doorlopen, de v10 een reset hebt gegeven en dat je hier ook al voor hebt gebeld. Alleen jammer dat het vooralsnog niet tot een oplossing heeft geleid. Gebruik je enkel de wifi die door de v10 wordt uitgezonden of gebruik je ook nog wifi versterkers? Mocht je geen gebruik maken van versterkers, dan ben ik in eerste instantie benieuwd waar de v10 precies staat. 

Verder geef je aan dat ook de tv af en toe stopt tijdens het kijken, welk type tv ontvanger heb je precies? En maak je misschien gebruik van een draadloze verbindingsset?  Als je al deze vragen voor ons kunt beantwoorden, denken we vanuit daar natuurlijk graag verder met je mee. Zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Geen WiFi versterkers. En de V10 hangt in de meterkast. Dit is eigenlijk al jaren zo en tot nu toe geen problemen. 

Het kastje van de tv is HMB2260. En deze is met een kabel verbonden.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 15, 2025

Bedankt voor de toelichting ​@Herman_12 !

Wat betreft de verbrekingen tijdens het televisie kijken wil ik je in eerste instantie vragen om de tv ontvanger eens een zogenaamde software reset te geven. Hiermee zet je het apparaat terug naar de fabrieksinstellingen en ik ben benieuwd of dat voor de gewenste verbetering gaat zorgen.

Waar ik verder benieuwd naar ben; hoe werken andere apparaten die zijn verbonden met je wifi netwerk? Is het alleen met Whatsapp (beeld) bellen dat je hiermee problemen ervaart of ervaar je dit ook nog op andere manieren? Het wifi signaal wordt uitgezonden door de Experia Box en als deze in de meterkast staat en je gebruikt verder geen wifi versterkers, dan kan dit helaas wel problemen geven. Het is best mogelijk dat het wifi signaal niet goed genoeg doorkomt en dat zou je dus op kunnen lossen door wifi versterkers te plaatsen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 23, 2025

Sorry voor mijn late reactie. 

De tv heeft afgelopen week geen problemen gegeven. 

Maar het haperende WhatsApp bellen blijft. Vanmorgen tijdens een telefoongesprek van ruim een uur viel 10 maal het geluid weg. Voor mij nogmaals, niet voor de luisteraar. Ik heb de tijden genoteerd. Zou de KPN klantenservice daar wat mee kunnen, met de tijden daarvan? Dat ze iets kunnen nameten?

Mijn Experia Box hangt altijd al in de meterkast. Geen WiFi versterkers, maar ik doe verder niets met andere apparaten op WiFi…. Zelfs als ik naast de meterkast ga zitten met bellen, doet dit probleem zich voor.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 27, 2025

Goedemorgen ​@Herman_12, geen probleem wat betreft je late reactie!

Goed om te lezen dat je de afgelopen week geen probleem hebt ervaren met tv kijken en laten we vooral hopen dat dit nu ook zo blijft. Mocht het probleem onverhoopt toch terugkeren, laat het ons dan vooral weten.

Wat betreft de wifi; wij kunnen de kwaliteit van de wifi op afstand niet voor je meten omdat je daarvoor te afhankelijk bent van je eigen omgevingsfactoren en dat zijn zaken waar wij geen zicht op hebben. Je kunt hierbij denken aan de bouw van je woning, isolatie, andere wifi netwerken in je omgeving, deuren, muren, plafonds, vloerverwarming, magnetrons etc. etc. Ik zou je daarom willen adviseren om eens aan de slag te gaan met de KPN wifi manager. Deze tool kan de kwaliteit van de wifi bij jou thuis in kaart brengen en gaat op basis daarvan met een advies komen. Wil je me laten weten wat hier precies uit is gekomen?