Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds een aantal weken probeer ik een VPN te gebruiken. Voor het bezoeken van websites gaat het redelijk goed alleen wanneer ik een bestand probeer te downloaden of een video probeer te kijken is dit erg traag.

Dit geldt voor zowel het gebruik van de VPN terwijl ik op de wifi zit of gebruik maken van bekabeld internet.

Normaal gesproken download ik bestanden met zo’n 10 mb/s, wanneer de VPN aanstaat gaat dit naar onder de 0.1mb/s. Het kan dan bijvoorbeeld wel een kwartier duren om een bestand van 3mb te downloaden.

Weet iemand waardoor dit komt? Ik heb meerdere betaalde VPN providers geprobeerd maar het probleem blijft.

 

Waarom gebruik je een VPN als consument @Samd ?

Heb je daar een speciale reden voor?

 


Waarom gebruik je een VPN als consument @Samd ?

Heb je daar een speciale reden voor?

 

Dat is met name om Torrents te downloaden.


Waarom gebruik je een VPN als consument @Samd ?

Heb je daar een speciale reden voor?

 

Dat is met name om Torrents te downloaden.

En dat kan niet zonder VPN?

Ik ben namelijk niet bekend met 'torrents', is dat iets 'illegaals' of zo dat het met een VPN moet? @Samd 


Het is natuurlijk algemeen bekend dat VPN de verbinding trager maakt. Hoeveel trager hangt een beetje af van wel VPN dienst u gebruik maakt. Ik zou zeggen: probeer eens een andere.


Waarom gebruik je een VPN als consument @Samd ?

Heb je daar een speciale reden voor?

 

Dat is met name om Torrents te downloaden.

En dat kan niet zonder VPN?

Ik ben namelijk niet bekend met 'torrents', is dat iets 'illegaals' of zo dat het met een VPN moet? @Samd 

Dat zou zonder VPN kunnen.

Ik ben eigenlijk gewoon opzoek naar een oplossing voor bovengenoemd probleem.
Heeft u enig idee waar dit aan kan liggen?


Het is natuurlijk algemeen bekend dat VPN de verbinding trager maakt. Hoeveel trager hangt een beetje af van wel VPN dienst u gebruik maakt. Ik zou zeggen: probeer eens een andere.

Hey Nick,

Ik heb meerdere VPN’s geprobeerd, het probleem blijft.
Dit zijn betaalde VPN’s waarbij de download snelheid omlaag gaat naar onder de 0.1mb/s. Is er een manier om de snelheid te verhogen?


Het is natuurlijk algemeen bekend dat VPN de verbinding trager maakt. Hoeveel trager hangt een beetje af van wel VPN dienst u gebruik maakt. Ik zou zeggen: probeer eens een andere.

Hey Nick,

Ik heb meerdere VPN’s geprobeerd, het probleem blijft.
Dit zijn betaalde VPN’s waarbij de download snelheid omlaag gaat naar onder de 0.1mb/s. Is er een manier om de snelheid te verhogen?

Nee. Die is er niet. Is het systeem waarop u werkt een beetje een recent systeem? 

Heeft u glasvezel? 


Het is natuurlijk algemeen bekend dat VPN de verbinding trager maakt. Hoeveel trager hangt een beetje af van wel VPN dienst u gebruik maakt. Ik zou zeggen: probeer eens een andere.

Hey Nick,

Ik heb meerdere VPN’s geprobeerd, het probleem blijft.
Dit zijn betaalde VPN’s waarbij de download snelheid omlaag gaat naar onder de 0.1mb/s. Is er een manier om de snelheid te verhogen?

Nee. Die is er niet. Is het systeem waarop u werkt een beetje een recent systeem? 

Heeft u glasvezel? 

Het is een recent systeem (Macbook Air 2020 / Dell XPS 15) en wij gebruiken glasvezel.
Ik dacht misschien kan het zijn dat er te veel apparaten op het netwerk verbonden zijn en dat daardoor de VPN traag is?


De lage snelheid, is dat specifiek bij downloaden via torrents? Wat meet u bij een speedtest? 


VPN- en je news-provider kunnen allebei langzaam zijn. Heb je een en ander zonder vpn getest? Vooral gratis news-providers zijn vaak erbarmelijk slecht. Geldt ook voor bepaalde VPN-providers. 

 


Reageer