Skip to main content
Beantwoord

Verbinding wordt steeds minder stabiel. Hoe kom ik aan een nieuw modem?

• August 28, 2025
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

Dag, ik heb inmiddels zo’n 8 jaar de Experiabox v10 in gebruik. Ons internet lijkt de laatste maanden steeds minder stabiel te zijn. Opnieuw opstarten vd Experiabox zorgt er dan voor dat het weer even goed gaat. Updates gedaan, reset gedaan maanden terug, maar dat biedt geen oplossing. Deze Experiabox lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Hoe kom ik aan een nieuwe modem van KPN? Via de chatbot kom ik niet verder, en via de optie ‘modem vervangen’ gaat hij testen en juist op dat moment werkt alles volgens de automatische test naar behoren en dan houdt het dus ook op. 

Beste antwoord door huistijger

Hoi ​@RD uit H 
Het beste is om even een bel-afspraak te maken, dan belt de KPN je per direct terug, of op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt ook zelf bellen met 0800 0402 en vraag om een medewerker te spreken.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook via X of Facebook communiceren met de KPN

5 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Hoi ​@RD uit H 
Het beste is om even een bel-afspraak te maken, dan belt de KPN je per direct terug, of op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt ook zelf bellen met 0800 0402 en vraag om een medewerker te spreken.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

Je kunt ook via X of Facebook communiceren met de KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2025

Ga ik doen, dank!!!

• August 28, 2025

Voor de v10 worden nog gewoon updates uitgerold. Dus die word zomaar niet vervangen vanwege ouderdom. Als je een andere krijgt, dan is de kans groot dat je een andere v10 krijgt. Dat is dan hoogstwaarschijnljk een gebruikte van een andere klant die opgezegd heeft/overgestapt is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 28, 2025

Ik hoef ook persé een ander type modem hoor, als de boel maar werkt zeg maar. Als dat met een andere v10 het geval is, of met een update, dikke prima

• August 28, 2025

Er kan natuurlijk altijd iets stuk gaan, want zelfs de eenvoudigste modem/router is altijd een nog enigzins complex apparaat. Dat gezegd hebbende, mijn V10 is al 10 jaar oud en heeft de overgang van VDSL naar VVDSL naar BVVDSL en tenslotte naar glasvezel tot nu toe moeiteloos overleefd. De volgende, waarschijnlijk grootste, uitdaging wordt de migratie naar de nieuwe KPN Software. Benieuwd of dat tzt enigzins voorspoedig verloopt.