Skip to main content
Antwoord

Verbindingsprobleem met specifieke website via KPN netwerk

• August 26, 2025
  • 7 reacties
  • 69 keer bekeken

Beste lezer,

Ik ervaar al enige tijd problemen bij het benaderen van de website www.bunniksmooiste.nl via mijn KPN verbinding.  De DNS server werkt correct,  maar de verbinding naar het ip adres 185.104.29.30 op port 443 loopt telkens vast. Via een VPN verbinding werkt de site wel probleemloos.  Dit wijst erop dat het probleem zich voordoet binnen de route via KPN.

Ik heb zowel met tracert als met curl geprobeerd het probleem te analyseren.
Tracert stopt na 2 hops binnen het kpn netwerk

Tracing route to www.bunniksmooiste.nl [185.104.29.30]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.2.254
  2     3 ms     3 ms     3 ms  195-190-228-34.fixed.kpn.net [195.190.228.34]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.

Ook curl geeft een foutmelding bij directe verbinding:
C:\Users\renee>curl -v https://www.bunniksmooiste.nl
* Host www.bunniksmooiste.nl:443 was resolved.
* IPv6: (none)
* IPv4: 185.104.29.30
*   Trying 185.104.29.30:443...
* connect to 185.104.29.30 port 443 from 0.0.0.0 port 58439 failed: Timed out
* Failed to connect to www.bunniksmooiste.nl port 443 after 21036 ms: Could not connect to server
* closing connection #0
curl: (28) Failed to connect to www.bunniksmooiste.nl port 443 after 21036 ms: Could not connect to server

Via een VPN netwerk, werken Tracert en curl wel correct.
Hieronder een voorbeeld van de tracert log bij gebruik van VPN:

1     5 ms     5 ms     5 ms  10.2.0.1
  2     6 ms     9 ms    10 ms  212.8.243.3
  3     6 ms     7 ms     6 ms  bb02-nldw-lag-111-222.worldstream.net [109.236.95.180]
  5     8 ms     7 ms     8 ms  ae1.nikhef-ixp.openpeering.nl [80.249.208.189]
  6     8 ms    14 ms     8 ms  openpeering.stichting-digi-nl [82.150.151.123]
  7     9 ms     9 ms     9 ms  web0091.zxcs.nl [185.104.29.30]

Trace complete.

Kunnen jullie nagaan of er sprake is van een blokkade of routingprobleem binnen KPN richting dit IP adres.  Ik hoor graag van jullie.

Beste antwoord door Maja van KPN

Ik gebruik géén VPN en zit dus op een ‘normale’ KPN verbinding, zonder problemen. Het lijkt zich dus te concentreren rondom jouw specifieke verbinding ​@Rene112 🤔

Wat je zou kunnen doen is jouw situatie via mail voorleggen aan abuse@kpn.com, deze afdeling kan hier wat dieper induiken en uitzoeken wat hier mis gaat!

7 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • August 27, 2025

Hi ​@Rene112, wat vreemd dat je de website niet kunt benaderen 😟

Vanaf mijn eigen KPN verbinding, heb ik geen enkel probleem om de website te bekijken. Ik heb meerdere browsers geprobeerd op mijn laptop, en ook via mijn mobiel (zowel via KPN wifi als via KPN mobiele data) kan ik moeiteloos naar de website. Het is mij dus ook een raadsel waarom dit jou zelf niet lukt. Vanaf onze kant lijkt er in ieder geval geen sprake te zijn van een blokkade.
Heb je meer mensen in je omgeving die niet bij de website komen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2025

Hi ​@Maja van KPN,

Op zich niet vreemd dat jij de website kan benaderen. Dat kan ik ook als ik een VPN verbinding gebruik en dus vanuit KPN een ander publiek IP adres krijg.  Aangezien ik beheerder van deze website ben, is het wel heel vervelend dat ik telkens een VPN verbinding moet starten om het beheer van de site te kunnen doen.

Ik heb contact gehad met de hosting provider maar er is aan zijn kan geen IP blokkade of andere vorm van blokkade waardoor ik geen toegang krijg.

Als ik de tracert response bekijk, gaat het fout na het fixed.kpn.net.
Ik heb zelf de indruk dat mij publiek IP adres ergens geblokkeerd staat, maar dat kunnen jullie als KPN alleen maar zien. 
Het bijzondere is dat heel af en toe het wel lijkt te werken. Maar dat is heel sporadisch. Dit probleem heb ik inmiddels al meer dan een jaar.  Ik heb via alle kanalen contact gezocht met KPN, maar blijkbaar kan of wil niemand iets verder onderzoeken. 

Ik zou het dan ook erg op prijs stellen als iemand bij KPN eens iets meer doet dan alleen de website raadplegen. 

Hier nogmaals de tracert.

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.2.254
  2     3 ms     3 ms     3 ms  195-190-228-34.fixed.kpn.net [195.190.228.34]
  3     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Ik gebruik géén VPN en zit dus op een ‘normale’ KPN verbinding, zonder problemen. Het lijkt zich dus te concentreren rondom jouw specifieke verbinding ​@Rene112 🤔

Wat je zou kunnen doen is jouw situatie via mail voorleggen aan abuse@kpn.com, deze afdeling kan hier wat dieper induiken en uitzoeken wat hier mis gaat!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 2, 2025

Hoe staat het er nu voor ​@Rene112? Heb je onze abuse-afdeling een kijkje laten nemen?

Dennis ABD
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Abuse
  • September 9, 2025

@Maja van KPN Wij doen niets met dit soort problemen, daar wij geen externe sites blokkeren. Dit is een tech issue.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 11, 2025

@Maja van KPN Wij doen niets met dit soort problemen, daar wij geen externe sites blokkeren. Dit is een tech issue.

Helder en bedankt voor de toelichting ​@Dennis ABD, ik zal dat hier ook even delen binnen ons team!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 11, 2025

En ​@Rene112 , wat is op dit moment de stand van zaken? Speelt dit nog steeds of heb je het inmiddels op weten te lossen?