Skip to main content
Vraag

Verbindingsprobleem op PS5 tijdens spelen van FC 26

• September 30, 2025
  • 17 reacties
  • 257 keer bekeken

Elke dag valt minimaal 3 4 keer mijn verbinding weg tijdens een online game op de ps5 met het voetbalspel ea fc26 en hierdoor verlies ik mijn wedstrijden en kost het mij punten waar ik me zwaar aan irriteer!!!!

17 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

Goedemiddag ​@Serkan12345 

Als mede FC26 speler kan ik me dat heel goed voorstellen. Heb je al een beetje een goed team kunnen bouwen? ;)

Hoe game je, op wifi of kabel? Valt je internet verbinding ook weg op andere apparaten (mobiel, tv, etc.) of alleen op je PS5?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Hoi,

Ik doe me best om een goed team op te bouwen maar als elke dag minimaal 3 keer me verbinding wegvalt houd dat het tegen omdat ik onnodig me wedstrijden verlies en hoe gaat het bij jou:)

Ik heb glasvezel internet.

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 30, 2025

Maar heb je hem via wifi aangesloten of kabel?

Glasvezel internet zegt niet zoveel als je wifi slecht is bijvoorbeeld 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

@Serkan12345 Ik heb een team van ongeveer 700K staan, met hoogtepunten Bellingham, Frenkie de Jong, Pedri, Marmoush en Lewandowski. Gaat best lekker!

Je hebt glasvezel internet, dat is opzich goed. Hoe is je PS5 verbonden met je modem? Met een internetkabel of wifi? Valt je internet ook weg op andere apparaten in huis zoals je mobiele telefoon? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Hoi,

Ik heb nu een redelijke team staan en even veel gamen en munten sparen haha voor een betere team:) maar als me verbinding 3 4 keer wegvalt verlies ik me wedstrijden:(

Mijn glasvezel internet is verbonden met wifi, nee mijn verbinding valt alleen weg op mijn ps5.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

Is het mogelijk om je PS5 te verbinden met je modem via een kabel? Dit is 1000x beter dan gamen via WiFi in eigenlijk elk opzicht. Als de WiFi alleen wegvalt op je PS5 zou je ook nog even kunnen proberen om via je wifi settings even het wifi netwerk te vergeten en op nieuw verbinding te maken. 

Heb je ook WiFi versterkers in huis? Zo ja, doen die het wel goed?

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 30, 2025

Sony raad aan ook bekabeld te gamen.
Bij Wifi heb je altijd factoren die storen wat jij nu ervaart.

Omdat een PS5 veel verkeerd genereerd is wifi niet aan te raden.

En bij de PS5 is bekend dat de wifi chip erg slecht is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Hoi,

Ik trek liever geen kabel door naar de ps5 want dat is geen gezicht als je een kabel ziet lopen door het huis naar de ps5 toe. Mijn vrienden spelen ook op wifi en hun hebben er geen last van. 

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

@MennoG78 Zou je kunnen toelichten wat je exact bedoelt met “omdat PS5 veel verkeerd genereerd”? Ben benieuwd wat er allemaal bekend is. Zelf nooit de PS5 gebruikt op de WiFi dus ik had geen idee dat het zo slecht was.

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • September 30, 2025

Hoi,

Ik trek liever geen kabel door naar de ps5 want dat is geen gezicht als je een kabel ziet lopen door het huis naar de ps5 toe. Mijn vrienden spelen ook op wifi en hun hebben er geen last van. 

WiFi is per woning verschillend, dat het dus bij je vrienden wel goed is zegt eigenlijk niks. Een goede wifi heeft te maken met onder andere de isolatie van je woning, plaatsing van je modem en PS5 en andere stoorbronnen of elektronische apparaten die er eventueel tussen staan. Wat je zou kunnen doen is een wifi versterker aanschaffen, die in de buurt van je PS5 zetten en dan een internetkabel van je versterker naar je PS5 trekken. Zo hoef je geen kabels door je hele huis heen te trekken. Informatie over de wifi versterkers van KPN kun je hier vinden.

( Volledige link: https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi )

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 30, 2025

@MennoG78 Zou je kunnen toelichten wat je exact bedoelt met “omdat PS5 veel verkeerd genereerd”? Ben benieuwd wat er allemaal bekend is. Zelf nooit de PS5 gebruikt op de WiFi dus ik had geen idee dat het zo slecht was.

Veel Verkeer (data) bedoel ik daarmee latency schiet vaak omhoog hierdoor en dit vind wifi al niet leuk

Wifi versterkers in huis zijn ook vaak bottleneck zeker als deze gewoon ergens in stopcontact zitten.

Accespoints in huis verbind je met een kabel voor knap internet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

je deelt je internet met 32 andere persoonen (hallo PON)

Hallo slime kind, niet met 32 maar 64 (of 128). Het lichtsignaal wordt eerst gesplitst in 2 dan weer in 32. Of in 2 - 2 - 32.

Maar ieder time slot is standaard 16nm of 5.33702552e-14 ms. Met 128 deelnemers is de lag maximaal 6.8313926656e-12 ms. Hoe relevant is deze lag in vergelijk met routing lag?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Hoi,

Ik heb nu een redelijke team staan en even veel gamen en munten sparen haha voor een betere team:) maar als me verbinding 3 4 keer wegvalt verlies ik me wedstrijden:(

Mijn glasvezel internet is verbonden met wifi, nee mijn verbinding valt alleen weg op mijn ps5.

gebruik RJ45 en btw als je lagt geef kpn de schult want je deelt je internet met 32 andere persoonen (hallo PON)

Hoe bedoel je dat mijn wifi word gebruikt door 32 andere personen haha ?

totaleslimmekind
Topper
Forum|alt.badge.img

je deelt je internet met 32 andere persoonen (hallo PON)

Hallo slime kind, niet met 32 maar 64 (of 128). Het lichtsignaal wordt eerst gesplitst in 2 dan weer in 32. Of in 2 - 2 - 32.

Maar ieder time slot is standaard 16nm of 5.33702552e-14 ms. Hoe relevant is deze lag in vergelijk met routing lag?

mijn god wat een slechte cirkus privider is dit

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Veel Verkeer (data) bedoel ik daarmee latency schiet vaak omhoog hierdoor en dit vind wifi al niet leuk

Wifi versterkers in huis zijn ook vaak bottleneck zeker als deze gewoon ergens in stopcontact zitten.

Accespoints in huis verbind je met een kabel voor knap internet.

Ik denk dat ik toch maar elke keer wanneer ik de playstation aanzet een kabel doortrek dan dat scheelt mij weer dat ik me wedstrijden verlies door de verbinding die wegvalt terwijl ik elke keer voorsta:)

totaleslimmekind
Topper
Forum|alt.badge.img

ik zal liever op odido nu gaan ze hebben modems met goede SoC’S

Admin: Quotes verwijderd i.v.m. leesbaarheid

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • September 30, 2025

Hoi,

WiFi is per woning verschillend, dat het dus bij je vrienden wel goed is zegt eigenlijk niks. Een goede wifi heeft te maken met onder andere de isolatie van je woning, plaatsing van je modem en PS5 en andere stoorbronnen of elektronische apparaten die er eventueel tussen staan. Wat je zou kunnen doen is een wifi versterker aanschaffen, die in de buurt van je PS5 zetten en dan een internetkabel van je versterker naar je PS5 trekken. Zo hoef je geen kabels door je hele huis heen te trekken. Informatie over de wifi versterkers van KPN kun je hier vinden.

( Volledige link: https://www.kpn.com/internet/wifi/superwifi )

Nieuwbouw woningen van tegenwoordig hebben dermate isolatie komt wifi nauwelijks doorheen.

Dat het bij vrienden wel goed werkt op wifi is geen garantie dat het over goed gaat werken.

Wifi is gevoelig voor straling voorbeeld daarvan is een magnetron.

Of je modem in meterkast hebben staan en dan een spiegel op de deur plakken zie je ook vaak (allemaal voorbeelden he) je telefoon of tablet heeft hier geen last van maar je PS5 wel.

Wat je nog wel kan proberen in je PS5 je wifi instellen dat hij alleen maar Wifi 5 of hoger pakt