Skip to main content

Sinds kort valt meerdere keren per week (soms per dag) mijn verbinding TV/Internet weg en moet ik mijn Experiabox herstarten (of hij doet dat uit zichzelf).

Zojuist viel de TV uit, toen mijn dochter internet ging gebruiken op haar telefoon. Na een aantal minuten was de verbinding weer up. In de Experiabox is in de logs niets te zien.

Online de test gedaan, maar die zegt dat alles nu groen is. Tja, nu werkt het weer. Lastig testen zonder internet...

@RvZ-Almere

Glasvezelkast voor 2 min. spanningsloos maken en weer inschakelen.

Dan modem harde reset geven (met bv paperclip) en rustig laten opstarten.


Bedankt, dat is al de procedure :-)

Moet normaal al 1x per maand, omdat internetverbinding trager wordt.


Vanmiddag nog beide gereset en 3:10u later weer even ca 2 min geen beeld, geen internet.

Servicetool geprobeerd, die doet het natuurlijk niet zonder internet. Geprobeerd over 4G, maar dan lukt het inloggen op de tool niet. 

In de logs van de Experiabox is niets terug te vinden.


Hoi @RvZ-Almere . Welkom op het forum.

Erg irritant dat je verbinding wegvalt. Zie je, als het gebeurt, ook iets veranderen aan de lampjes van de experiabox?

Met tv bedoel je de tuner die bij de tv staat toch? Kun je tevens je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Op die manier kan ik je lijn doormeten. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.