Skip to main content

Sinds gisteren heb ik van de 1 op de andere dag geen internet en geen tv meer. Ik kreeg steeds de melding '’Verbonden zonder internet'’. 

Vanmorgen overleg gehad met klantenservice. Er zijn geen storingen bekend. We hebben de router gereset, maar dit heeft niets geholpen. Op advies van de klantenservice ben ik naar de winkel gegaan om het modem om te wisselen. Ik heb het modem (experia box v10) geïnstalleerd maar blijf dezelfde foutmelding krijgen? Ook dit modem heb ik nu twee keer gereset zonder resultaat... Het '’wireless'’ en '’power'’ lampje branden groen, bij internet brand er helemaal geen lampje. Mijn tv geeft de foutmelding '’Geen verbinding met het modem'’. 

Ik heb een wandcontactdoos en heb van daaruit een kabel die naar het WAN contact loopt op het modem (dit was ook bij mn vorige modem, is dit correct?). Daarnaast heb ik er een kabel in zitten die naar de tv loopt. 

Maandag krijg ik een belletje van KPN met een expert op afstand, maar vind dit toch best lang duren. Ben bang dat het op afstand niet op te lossen is namelijk. 

Is er iemand die weet wat ik nog kan proberen om dit op te lossen? Wat kan er aan de hand zijn?

Ik vrees dat de NTU defect is geraakt. 

Is dat onderstaande dan is ie stuk indien er geen ledje meer brandt bij de utp poort.

Even checken met een spiegel. 

Kastje zal door monteur vervangen moeten worden. 

Je kan nog één ding proberen als het ledje niet brandt. Haal dan eens twee (2) minuten de stroom van de NTU. 🤞

 

 


Hoi @Moniek94 

Mocht het advies/tip van mede forumlid @PeterG ook niet werken, dan zou je nog even kunnen bellen met de storingsdienst van KPN via het gratis telefoonnummer 0800-0402 voor nader overleg.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar bij storingen of problemen.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waar voor je belt, het volgende in: ik heb een storing.

Ook kan de medewerker van de storingsdienst gelijk jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en jouw woning doormeten, om te zien of daar geen problemen zijn.


Hoi @Moniek94, welkom! Als het internetlampje niet brand, dan is er over het algemeen iets aan de hand vóór je modem. De tip van Peter om je glasvezelkastje te controleren is een hele goede. En neem dan inderdaad vooral opnieuw contact met ons op. Want, zoals Michel al aangeeft, voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar.

We zijn nu een aantal dagen verder, heb je verder contact gehad? En zo ja, is daar een oplossing of vervolgstappen uitgekomen?


Hoi @Moniek94, welkom! Als het internetlampje niet brand, dan is er over het algemeen iets aan de hand vóór je modem. De tip van Peter om je glasvezelkastje te controleren is een hele goede.

Ik vrees dat de NTU defect is geraakt. t..] dan is ie stuk indien er geen ledje meer brandt bij de utp poort.

Kastje zal door monteur vervangen moeten worden. 

Je kan nog één ding proberen als het ledje niet brandt. Haal dan eens twee (2) minuten de stroom van de NTU. 🤞

 

 

 

En neem dan inderdaad vooral opnieuw contact met ons op. Want, zoals Michel al aangeeft, voor storingen zijn we 24/7 bereikbaar.

-...] dan zou je nog even kunnen bellen met de storingsdienst van KPN via het gratis telefoonnummer 0800-0402 voor nader overleg.

De storingsdienst van KPN is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar bij storingen of problemen.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waar voor je belt, het volgende in: ik heb een storing.

Ook kan de medewerker van de storingsdienst gelijk jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en jouw woning doormeten, om te zien of daar geen problemen zijn.

 

 

 

We zijn nu een aantal dagen verder, heb je verder contact gehad? En zo ja, is daar een oplossing of vervolgstappen uitgekomen?

 

Bedankt voor alle reacties! Na zelf wat sleutelen is het me gelukt om het op te lossen!


Wat fijn @Moniek94 .

Kun je hier ook plaatsen wat je hebt gedaan?

Dan hebben anderen die het hier lezen in de toekomst mogelijk ook wat aan 😉😀


Reageer