Skip to main content

Binnenkort wordt onze boerderij verbouwd. Wij wonen nu in een woonunit naast de boerderij. Op dit moment heb ik internet via een UTP kabel vanuit de boerderij naar de woonunit. Wat kan ik doen om, als de boerderij verbouwd wordt, toch internet in onze woonunit te krijgen?

Moet er wat gebeuren dan? Kan die kabel zo niet blijven liggen?


Nee, want de aansluiting zit in de boerderij en die wordt verbouwd. Dus alles gaat er van boven tot onder uit. De aansluiting zit binnen op de muur en die wordt opnieuw bezet.

 


Daar kan toch wel een beetje omheen gewerkt worden? Betreft het glasvezel of koper? In geval van koper, als toch alles gesloopt word, dan kun je misschien de kabel wel tijdelijk naar buiten trekken en buiten weer aansluiten. Experiabox onder een speciekuip... 

Na verbouwing uiteraard de kabel netjes in de meterkast binnen laten komen. En zorgen voor lege buisjes naar woonkamer, keuken en boven. Zodat je daar kabels voor internet door kunt leggen.


Het is in ieder geval geen glasvezel. Bedankt voor de tip ;)

 


@Matt Verstappen Welkom op het forum. Ik zie dat @Nick83 je al van een goed antwoord heeft voorzien. Mochten er nog andere vragen zijn dan hoor ik dit natuurlijk graag!Â