Skip to main content
Beantwoord

Verbrekende internet verbinding

• January 24, 2026
  • 8 reacties
  • 76 keer bekeken

Om de haverklap valt mijn internet uit. De connectie gaat naar 0 en dat doet het met een direkte kabel van modem naar PC. Dit wordt steeds erger en erger. Als de verbinding weer terug komt, is dat vaak met een veel lagere snelheid. Ik heb KPN al eens gebeld en die heeft geconcludeerd dat het NIET aan mijn modem ligt. Ik zie hier en daar forum posts op reddit dat het aan de routing ligt van de verbinding, en dat dit soms mis gaat en daardoor je packet loss krijgt. Dat is fijn en aardig, maar mijn probleem is daar niet mee opgelost. Ik schijn ook niet de enige te zijn die dit probleem heeft, dus het is mij duidelijk dat het probleem bij de KPN servers ligt. En dat er dus al maanden niks mee is gedaan en het steeds erger word, geeft mij niet het vertrouwen dat het nog goed komt. KPN moet eens goed onderhoud doen anders ga ik naar een andere provider.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Lawtider en welkom op de community! Wat vervelend dat de verbinding steeds wegvalt en de snelheid daarna ook nog eens lager terugkomt. Heb je onze Servicetools al eens gebruikt hiervoor? Met deze tool kan je een uitgebreide meting doen en controleren of er storingen, instabiliteit of andere afwijkingen op je verbinding zichtbaar zijn. 

Je vindt de Servicetool via onze website of in de MijnKPN-app. Ik hoor graag van je wat de uitkomst is. 

8 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 26, 2026

Hoi ​@Lawtider en welkom op de community! Wat vervelend dat de verbinding steeds wegvalt en de snelheid daarna ook nog eens lager terugkomt. Heb je onze Servicetools al eens gebruikt hiervoor? Met deze tool kan je een uitgebreide meting doen en controleren of er storingen, instabiliteit of andere afwijkingen op je verbinding zichtbaar zijn. 

Je vindt de Servicetool via onze website of in de MijnKPN-app. Ik hoor graag van je wat de uitkomst is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 26, 2026

Deze standaard tests doen niks. Ik heb al gezegd dat de probleem waarschijnlijk niet mijn modem is. Waardeloos

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik lees in het eerste bericht dat je al contact hebt gehad met de klantenservice en dat het modem is uitgesloten. Als de Servicetool het probleem niet verhelpt, raad ik je aan om opnieuw contact op te nemen met onze klantenservice. Mijn collega kan de verbinding opnieuw uitmeten en samen met jou kijken naar een passende oplossing. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat er alsnog een monteur wordt ingepland om het probleem ter plekke te onderzoeken.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • January 27, 2026

Heb je al gekeken naar de driver van je netwerkkaart?

Heb je het ook met de wifi in huis?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 21, 2026

Dus de oplossing voor een probleem dat volgens KPN NIET aan mij ligt is een dure monteur in te schakelen? Ik heb nu dagelijks problemen. Alle voorgestelde nutteloze “oplossingen” geprobeerd, behalve een monteur. Als dat niks word, dan gaat KPN de prullenbak in.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 21, 2026

Als het probleem in het kpndomein ligt dan betaal je geen kosten voor de monteur. Als de storing veroorzaakt wordt door iets in jouw netwerk dan betaal je uiteraard wel kosten voor de monteur. Let daar dus goed op voor je een handtekening zet voor akkoord. Het is verstandig om zelf aanwezig te zijn als de monteur komt.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 21, 2026

Heb je dit probleem alleen op jouw bekabelde computer? En werkt wifi op andere apparaten wel stabiel in de omgeving van je modem? 

Heb je al geprobeerd om een andere computer aan te sluiten? 

Wat je ook nog kan doen is op het moment wat je uitval hebt, in je modem inloggen en kijken of de recentste verbindingsdatum overeenkomt met dat tijdstip. 

Ik snap dat het een hoop dingen zijn, maar het zou toch zonde zijn als netwerkkaart van jouw pc het lijkt te begeven, en dit door de KPN monteur wordt vastgesteld. En dan kost het je zeker geld. 

Je kan anders natuurlijk ook even in jouw omgeving kijken of er iemand is die bereid is om te kijken naar jouw netwerk en apparatuur. Ook dat hoeft niet veel te kosten als je in de sociale netwerken zoekt i.p.v. computerwinkels en automatiseringsbedrijven. 

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 21, 2026

Als je glasvezel hebt, haal je glasvezelkastje eens een paar min van stroom.
(niet je modem maar het kastje ervoor)