Skip to main content

Ik kreeg een e-mail van KPN met daarin een aanbod voor gratis verdubbeling van de internetsnelheid.

Mijn abonnement en maandbedrag zouden hetzelfde blijven. Telefoinisch contact met KPN leverde op dat verdubbeling kan, maar dan moet ik wel de desbetreffende optie aanzetten en dat kost € 8,99. Hoe zit dit? Hoe gratis is gratis?

Weet je zeker dat het een mail van kpn is en geen spam?


Wat is uw snelheid op https://netco-fpi-info.fourstack.nl? En wat laat uw abo toe?


Joep1965: Het heeft er alles van weg dat het een mail van KPN is en geen spam.

Nick83: snelheid is 111 Mb. abo zegt mij niets ….


"abo" = abonement

Het kan zijn dat u een abonement heeft van "tot 200mb", maar dat u in werkelijkheid maar 113 mb ontvangt.

Misschien is pairbounding op uw adres mogenlijk. En dat is dan gratis. In dat geval zou u dus van 113 naar 200 gaan.

Dat is een bijna verdubbeling, terwijl het u niets extra kost. (of anders gezegd: u betaald er nu al voor, maar u krijgt het nu nog niet)


.


Probleem is opgelost. Aanvankelijk kwam men er in de KPN winkel ook niet uit, totdat de manager erbij kwam. Simpele oplossing: je moet je echt specifiek via de button in de mail aanmelden. Maar dat stond nou net niet in de mail. Verwarrend, want er werd wel ook verwezen naar “mijn KPN”. Verdubbeling inmiddels aangevraagd, afspraak met monteur (ook gratis) is gemaakt.

Dank voor de reacties!


Reageer