Skip to main content

Nu Ziggo in 2021 (april) de snelheden gaat verhogen vraag ik mijn af of KPN dit ook gaat doen? 
 

KPN kan naar mijn mening hierin niet achter blijven.

 

200mb is ook wel een beetje #oldschool snelheid.. 😬😉

200Mbps old school? Weinig huishoudens die daadwerkelijk 200Mbps nodig hebben en er zijn er nog genoeg die maar net 20 halen.

 

Laten we eerlijk zijn, gigabit internet hebben is leuk en het staat stoer. Heb je het nodig bij gemiddeld internetgebruik van een gezin? Niet eens een beetje. 

 

Dan nog wat technische dingetjes; Ziggo krijgt hun Giganet wel over koper omdat de coaxkabel een heel ander soort kabel is en de breedbandtechnologie niet echt vergelijkbaar is met een DSL-verbinding over de oude telefoonlijn. Ziggo heeft glasvezel tot de straatkast en pakt het laatste stukje koper en daar zit ook nog een verschil, KPN heeft ook wel glasvezel tot de kast en het laatste stukje koper maar lang niet overal omdat er zo'n 10 jaar geleden besloten is dat de uitrol van glasvezel tot in het huis belangrijker is, natuurlijk worden er ook wel kasten geüpgrade maar dan ga je alsnog niet boven de 200Mbps komen. Ja je kan ook gigabit krijgen met DSL techniek alleen het nadeel is dat je dan binnen 100 meter van de kast moet wonen en het signaal er nou niet echt stabieler van wordt.


Nou @NHendriks wanneer is die 10 jaar geleden geweest dan, denk dat je er eventjes een stukje naast zit, sinds Ziggo met Docsis 3.1 is gekomen en 4 voor de deur staat en T-Mobile en E-Fiber een beetje onder de pootjes van KPN aan het zagen waren met hun snelheden en uitrol van glasvezel zijn ze nu vol voor glas aan het gaan, maar een paar jaar geleden was het nog vol op koper upgraden om daar mee door te gaan, ze hebben glas gewoon eigenlijk helemaal stilgelegd na de overname van Regefiber, als ze met de uitrol van glas de Regefiber roadmap hadden aangehouden was er heel wat extra kilometertjes glas geweest in NL dan er nu ligt.

En wat ze doen is nu de concurrentie het leven een beetje zuur maken door overal waar ze wat aanleggen of willen aanleggen hun handdoekje te leggen waardoor ze afhaken, en in Den Haag pleuren ze er nu gewoon een glasvezeltje boven op de T-Mobile glasvezelkabel.:astonished:

https://www.emerce.nl/nieuws/kpn-ontkent-handdoekje-leggen-aanleg-glasvezel


Het klopt dat Ziggo de snelheid gaat verhogen.

Maar dit is een sigaar uit eigen doos want Ziggo stopt per 1-1-2022 met doorgeven van analoge radio 

Wil je wel radio willen horen dan moet je weer een kast aanschaffen die op je stereo kunt aansluiten.

Dit kost weer 50 Euro

Je kunt alleen zenders luistern die Ziggo doorgeeft.

Het beste is een internet ontvanger / internetradio aan te schaffen dan is de keuze veel groter, je kunt radiozenders van over de hele wereld beluisteren.

Als ziggo de snelheid verhoogd dan wordt er gesneden in het zenderpakket.

Ik ben zeer tevreden met KPN en de snelheid die ik nu heb nl. 200/200                


Ja, en dat Ziggo stopt met analoge radio, de rest heeft het geeneens, dus wat is je punt in deze.

Die radio word amper meer gebruikt, net als analoge TV, op een aantal zwart kijkers na dan.

Dus waar je ook terecht komt, je hebt iets extra’s nodig om radio te luisteren.


Ik hoor dat veel oudere mensen er toch problemen mee heeft at ze straks geen radio kunnen luisteren op de oude manier.

 


Radio luisteren op de oude manier kan nog steeds hoor, daar veranderd nog weinig aan, de vertrouwde antenne is nog niet afgeschreven, DAB+ wil maar niet lukken.

Via de kabel is al nieuwerwets, en ook ouderen zullen mee moeten met de voortschrijdende techniek, anders hadden we nu nog allemaal een paard in de schuur.😉😉

Zal voor sommigen lastig worden, maar als zelfs mijn moeder het is gelukt😱😱😱