Skip to main content

Beste lezers,

Wij hebben momenteel internet, tv en bellen en betalen €52,15 per maand (voorheen Telfort, net overgezet naar KPN). De snelheid kan nog iets omhoog bij ons, en daar heb ik wel iets voor over, maar ik wil er voor waken plotseling aan een veel duurder abonnement vast te zitten.

Als ik bij wijzigingen invoer dat ik ‘sneller internet’ wil (100/10) dan komt er €4,99 per maand bij, wordt het €57,14 per maand

Als ik het hele pakket aanpas en naar ‘Hussel’ ga, dan lijkt het goedkoper, want €55,50 per maand, precies dezelfde opties verder (tv en bellen onbeperkt in NL). Maar daar staat dan wel bij “actiekorting zolang je abonnement loopt”, dus dat wordt op een gegeven moment duurder? Staat alleen nergens hoe lang het abonnement loopt…

Als ik hetzelfde abonnement invoer als ‘nieuwe klant’ op de website, dan kost dit pakket me €69,49 per maand…. Ik snap dat daar dan nieuwe apparatuur e.d. bijzit, maar toch - ik wil voorkomen dat ik plotseling ruim €17 meer moet betalen voor een redelijke snelheidsverhoging, maar niet voor zo'n bedrag.

Ik neig nu naar €4,99 bijbetalen onder de huidige voorwaarden, maar als blijkt dat overstappen naar Hussel voordeliger is, omdat kortingen dan ook doorlopen (zou gek zijn?) dan moet ik dat doen natuurlijk.

Iemand die het snapt? Alvast veel dank!

Bellen gaat toch sneller: kortingen verdwijnen dan na een jaar, dus op langere termijn is plus €4,99 het voordeligst.


Reageer