Skip to main content

Waarom moet in de tijd van glasvezel, supersnel internet G4 en G5 het 13 dagen duren bij een verhuizing het knopje om te zetten. Ik verhuis naar een woning twee straten verderop met KPN aansluiting. Vooral in deze tijd zou tv en internet welkom zijn.

Groetjes Ghein.

 

Hallo @Ghein ,

De standaard aanvraagtijd voor een verhuizing is bij KPN drie tot vier weken. 

Dus als het bij jou 13 dagen duurt, dan is dat relatief snel. In deze tijd is het inderdaad niet fijn om zonder diensten te zitten. Maar indien nodig, zoals bij glasvezel, moet er een monteur komen. De monteur sluit het glasvezelkastje en de Experia Box aan (zodat WiFi het doet), verder dien je dit zelf te doen (niet lastig en veel online hulp!). Maar zo'n monteur moet wel ingepland worden. 


Ik krijg weleens een beetje de indruk dat ... het expres zo duurt om overstappen te ontmoedigen. (overstappen is toch bijna hetzelfde als verhuizen)

Of laat ik het iets netter zeggen: overstappen / verhuizen is een proces wat behoorlijk wat tijd kost. En providers lopen er niet zo hard voor om dat proces te verbeteren / optimaliseren / versnellen.

Feit is in ieder geval: als overstappen met 2 muisklikken en binnen 1 dag geregeld zou zijn, dan zou (bijna) iedereen elk jaar een keer overstappen. Om de welkomstbonus. En om steeds de nieuwste apparatuur te hebben.


Reageer