Skip to main content

Goede morgen,

Wij hebben nu naar tevredenheid een KPN glasvezel aansluiting/TV. We verhuizen in april naar de Achterhoek waar KPN geen glasvezel kan leveren; slechts 52 Mbit/s 10 Mbit/s. Deze snelheid staat niet in verhouding tot de 1000/1000 die we nu hebben. Het jaarcontract van het huidige adres zou pas in augustus beeindigd kunnen worden. Kan ik het huidige abonnement in april beeindigen zonder extra kosten? In de nieuwe woning hangt een glasvezelkastje met een sticker van Ziggo. Ik ga ervan uit dat KPN niet op dat netwerk een glasvezel aansluiting mag leveren?

Goede morgen,

Wij hebben nu naar tevredenheid een KPN glasvezel aansluiting/TV. We verhuizen in april naar de Achterhoek waar KPN geen glasvezel kan leveren; slechts 52 Mbit/s 10 Mbit/s. Deze snelheid staat niet in verhouding tot de 1000/1000 die we nu hebben. Het jaarcontract van het huidige adres zou pas in augustus beeindigd kunnen worden. Kan ik het huidige abonnement in april beeindigen zonder extra kosten? In de nieuwe woning hangt een glasvezelkastje met een sticker van Ziggo. Ik ga ervan uit dat KPN niet op dat netwerk een glasvezel aansluiting mag leveren?

Als er in je huishouden niet meer gedaan wordt dan TV kijken of een beetje internetten zou 52 Mbit/s 10 Mbit/s prima moeten zijn. Wellicht wordt er in de toekomst Glasvezel aangelegd en dan kan je altijd weer upgraden. Mocht dit echt geen optie zijn, dan kan je doen wat je zelf voorstelt.
Persoonlijk zou ik niet graag weg gaan bij KPN.


@rzw  verteld al dat op zijn nieuwe adres alleen KPN voor 52mbs/10mbs mogelijk. Daarom vind ik dat KPN geen optie meer is voor hem en overstappen is een heel goede oplossing.

Ik ben dat volledig met je eens.


@Berrie_Kaas @Ik_Combineer @rzw  verteld al dat op zijn nieuwe adres alleen KPN voor 52mbs/10mbs mogelijk. Daarom vind ik dat KPN geen optie meer is voor hem en overstappen is een heel goede oplossing. Omdat in zijn nieuwe woning al ziggo aansluiting ligt, is heel verstandig bij ziggo te kijken. Andere aanbieder kunnen ook alleen over KPN  koper aanbieden, dus kunnen ook niet beter dan KPN zelfs.

En weet jij al waarvoor meneer of mevrouw zijn internet allemaal gebruikt? Hoe kan je nou daadwerkelijk een advies geven en daar achter staan zonder dat je weet wat iemand met internet doet? De enige discussie die hier wordt gevoerd is over docsis en of ziggo glasvezel heeft maar niet over wat nou handig is voor meneer/mevrouw. 


Ik_Combineer schreef:

En weet jij al waarvoor meneer of mevrouw zijn internet allemaal gebruikt? Hoe kan je nou daadwerkelijk een advies geven en daar achter staan zonder dat je weet wat iemand met internet doet? 

Het zal waarschijnlijk niet voor niets zo zijn dat @rzw nu een 1Gbps abonnement heeft. Blijkbaar heeft hij/zij behoefte aan wat bandbreedte want anders had hij/zij ook wel een 100/200Mbps abonnement kunnen nemen.

Ik vind het een verkeerd uitgangspunt om KPN zo te "verdedigen" terwijl de snelheid op die VDSL aansluiting naar maatstaven van anno 2024 echt laag is.

Het draait mijns inziens niet om KPN maar om de consument en als die consument beter af is bij Ziggo dan zij dat zo. Ook ik zou in dit geval adviseren over te stappen naar Ziggo of dat in ieder geval serieus te onderzoeken.


We verhuizen in april naar de Achterhoek waar KPN geen glasvezel kan leveren; slechts 52 Mbit/s 10 Mbit/s. Deze snelheid staat niet in verhouding tot de 1000/1000 die we nu hebben. Het jaarcontract van het huidige adres zou pas in augustus beeindigd kunnen worden. Kan ik het huidige abonnement in april beeindigen zonder extra kosten? In de nieuwe woning hangt een glasvezelkastje met een sticker van Ziggo. Ik ga ervan uit dat KPN niet op dat netwerk een glasvezel aansluiting mag leveren?

@Ik_Combineer Lees goed het gedeelte met rood letters. @rzw  vroeg om advies of het mogelijk is zonder extra kosten de KPN abo te beëindigen. En je geef advies bij KPN te blijven met 10€ korting (van 65€ naar 55€) voor een snelheid 20/100 keer lager als oorspronkelijk en je vind jou advies nog steeds beter als mijn advies?


Dank aan iedereen voor zijn/haar antwoord. De snelheid die KPN op het nieuwe adres aanbiedt is voor ons niet voldoende. Het wordt dus overstappen hoezeer wij ook heel graag klant van KPN hadden willen blijven.

 


Volgens de voorwaarden van januari 2023 kan het contract tussentijds beëindigd worden als KPN op een ander adres geen diensten of geen vergelijkbare diensten kan leveren.

Het 2e lijkt mij in dit geval van toepassing @rzw en @Ik_Combineer 


Dank aan iedereen voor zijn/haar antwoord. De snelheid die KPN op het nieuwe adres aanbiedt is voor ons niet voldoende. Het wordt dus overstappen hoezeer wij ook heel graag klant van KPN hadden willen blijven.

 

We hopen je ooit weer terug te zien als er in de toekomst mogelijk KPN vezel wordt aangelegd, succes met de verhuizing! 


Ik_Combineer schreef:

En weet jij al waarvoor meneer of mevrouw zijn internet allemaal gebruikt? Hoe kan je nou daadwerkelijk een advies geven en daar achter staan zonder dat je weet wat iemand met internet doet? 

Het zal waarschijnlijk niet voor niets zo zijn dat @rzw nu een 1Gbps abonnement heeft. Blijkbaar heeft hij/zij behoefte aan wat bandbreedte want anders had hij/zij ook wel een 100/200Mbps abonnement kunnen nemen.

Ik vind het een verkeerd uitgangspunt om KPN zo te "verdedigen" terwijl de snelheid op die VDSL aansluiting naar maatstaven van anno 2024 echt laag is.

Het draait mijns inziens niet om KPN maar om de consument en als die consument beter af is bij Ziggo dan zij dat zo. Ook ik zou in dit geval adviseren over te stappen naar Ziggo of dat in ieder geval serieus te onderzoeken.

Niet voor het een of ander alleen de website geeft heel mooi 6 maanden actiekorting €35 euro aan voor 100mb, 200mb, 1000mb en 4000mb. Ik kom helaas bij genoeg 80+’ers welke soms enkel internet afnemen voor tv met een 1000mb lijn. Uiteraard adviseer ik dan om even contact op te nemen naar KPN alleen volgens mij weet jij als geen ander dat niet iedereen afneemt wat ze ook nodig hebben.


Ik_Combineer schreef:

Ik kom helaas bij genoeg 80+’ers welke soms enkel internet afnemen voor tv met een 1000mb lijn.

Ik weet het, ik roep het al tijden dat mensen vaak onwetend zijn en door de marketingjongens het duurste contract ingezogen worden.

En nu begin jij ook over die 6 maanden actiekorting. Echt te belachelijk voor woorden, het zou niet over geld moeten gaan maar over de best mogelijke dienst voor de consument. En als die op het adres van @rzw door Ziggo geleverd wordt dan is dat jammer voor KPN. Ik heb er absoluut geen probleem mee dat consumenten voor zichzelf kiezen in plaats van voor een provider. Ik raad mensen aan dat veel vaker te doen. Loyalty is aardig maar als het gaat wringen met de behoeften kies dan voor de behoeften.


@Arjan van B Edam - Volendam: https://glasvezeledamvolendam.nl/index.php