Skip to main content

Beste,

Ik ga eind juli verhuizen naar een woning waar glasvezel max 1G mogelijk is. In principe helemaal niet erg want dit is voor ons voldoende. 

Nu is het probleem dat ik op dit moment glasvezel 4G op mijn adres heb (afgesloten begin dit jaar met 12 maanden korting op internet en tv). Toen had ik de mogelijkheid qua korting om te kiezen tussen ieder internetpakket en bleef de prijs €35,- dus logischerwijs toen gekozen voor de hoogst mogelijke snelheid. 

Nu wil ik dus mijn verhuizing doorgeven en omdat 4G niet leverbaar is op het nieuwe adres moet ik naar 1G maar komt wel de korting te vervallen…….. dus ik ga €52,50 betalen voor 1G internet terwijl ik dus op dit moment €35,- betaal. 

Kan hier nogmaals naar gekeken worden? En anders: is dit voor mij een geldige reden om KPN op te zeggen want er kan niet geleverd worden waar ik nu voor betaal (mijn abo loopt nog 1,5 jaar). 

Ik zou het heel raar vinden om straks €17,50 p/maand meer te moeten gaan betalen voor minder….

Opzeggen kan niet binnen je contract, want KPN kan op je nieuwe adres leveren. Even telefonisch contact opnemen met KPN via 0800 0402 of er iets ‘te regelen’ valt. @88Danny88 

 


Dit heb ik al gedaan maar daar geven ze dus aan dat ze niks anders kunnen dan het op deze manier op te lossen. Oftewel meer betalen maar minder krijgen….

Dame aan de lijn gaf aan dat de korting vast zit aan de 4G die ik toen gekozen heb. Maar had ik toen 1G gekozen dan had het wel gekund….. hele vage constructie dus. 

Omdat ik het dus moet omzetten naar 1G ga ik €17,50 meer betalen en dat kan ik niet helemaal rijmen. Als dit zo is dat ik het moet omzetten lijkt het mij een verandering van levering buiten mijn macht om en voor mij een geldige reden om KPN op te zeggen. Niet dat ik dit wil omdat ik tot nu toe tevreden ben maar ik zie bijna geen andere optie. @N.N. 


U moet geen slapende honden wakker maken geef gewoon de verhuizing door en hou je dom. Helemaal niet beginnen over 1g of 4g


@Joep1965 dit heb ik dus geprobeerd via de mijn KPN app maar hier stond bij dat ik moest bellen. Hier zagen ze dus dat ze het moesten omzetten naar 1G omdat dit het maximale op mijn nieuwe adres is en komt de korting dus te vervallen….


Lijkt me niet dat de korting vervalt. Dat kan haast niet. U heeft recht op 12 maanden korting. Dat moet gewoon overeind blijven.


@Nick83 dat dacht ik dus ook maar ik kwam toch echt van een koude kermis thuis…. en helaas kan ik verhuizing dus niet doorgeven via mijn KPN en moet het telefonisch.


Ik hoop dat hier snel een KPN medewerker reageert die wat meer duidelijkheid kan geven. 


Hoi @88Danny88, welkom op onze community! Voor dit soort wijzigingen aan je abonnement kan ik je inhoudelijk via het forum helaas ook niet echt helpen. Ik kan me voorstellen dat het abonnement gewijzigd moet worden omdat we 4Gbit niet kunnen leveren op je nieuwe adres maar het lijkt me niet de bedoeling dat de korting komt te vervallen en daar niks aan te doen is. Zou je ons toch nog eens een keer willen bellen?


Hoi @88Danny88, welkom op onze community! Voor dit soort wijzigingen aan je abonnement kan ik je inhoudelijk via het forum helaas ook niet echt helpen. Ik kan me voorstellen dat het abonnement gewijzigd moet worden omdat we 4Gbit niet kunnen leveren op je nieuwe adres maar het lijkt me niet de bedoeling dat de korting komt te vervallen en daar niks aan te doen is. Zou je ons toch nog eens een keer willen bellen?

Dat heeft weinig nut anders komt die niet hier

Dan maar klacht aanmaken 


@MR_CHIP @Thomas van KPN bedankt voor de reacties. Ik ga het vanmiddag nog maar een keer proberen telefonisch en anders zal ik het inderdaad via een klachtenformulier proberen. Ik laat het weten!


@Thomas van KPN Inmiddels weer met KPN gebeld: in eerste instantie kwam ik weer uit op hetzelfde verhaal als hierboven. Nadat hij met verkoopafdeling heeft gebeld blijkt gelukkig dat op mijn factuur €52,50 komt te staan maar dat dit gecorrigeerd wordt naar €35,- totdat dit eerste jaar voorbij is. Nu dus hopen dat dit na de verhuizing goed gaat. Het is ook genoteerd in het systeem dus het is terug te vinden. 

Bedankt voor het meedenken allemaal!


Ah top, bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat het geregeld is!


Reageer