Skip to main content
Beantwoord

Verhuizen, hoe kan ik dit het best aanpakken?

• June 2, 2026
  • 6 reacties
  • 27 keer bekeken

Situatie: ik heb samen met mijn ouders wat gekocht, echter ben ik zelf zeer afhankelijk van internet ook ivm thuiswerken. De eerste 3 weken nadat wij de sleutels krijgen kan ik helaas geen vrij krijgen waardoor ik in mijn huidige huis internet nodig zal hebben.

Daarnaast kan het zomaar zijn dat mijn ouders 1 of 2 weken eerder willen intrekken, dit omdat het 2 aparte leeftruimtes zijn (met 1 adres, dus we delen alles). Ik kreeg zojuist (toevallig?) een brief van KPN over een verhuising waarin stond dat ik bv de aansluiting mee kon nemen.

Ik ben op zoek naar een overbruggingsperiode waar ik eventueel op 2 locaties een aansluiting heb van ongeveer een maand (mogelijk iets meer of minder). Zodra ik eenmaal uit dit huis vertrek heb ik hier geen internet meer nodig, maar het kan dus zijn dat we eerder dan deze datum internet nodig hebben op de nieuwe locatie, waardoor het meenemen van de aansluiting niet een mogelijkheid is.

Zijn er opties voor ons om bv voor 1 of 2 maanden een tijdelijk abbo te hebben op onze oude locatie, of zijn er bv standaard verhuis opties bij KPN om dit proces makkelijker te maken zodat we dezelfde aansluiting gebruiken op 2 locaties voor deze periode? Dit is natuurlijk iets waar ik prima voor wil betalen als dat nodig is, zolang ik maar internet heb.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@kjarli, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips hierboven. Om deze wijzigingen door te geven of te oriënteren wat het beste bij jou past kun je het beste even met ons bellen. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken.

6 reacties

• June 2, 2026

Dit is een vaak gestelde vraag hier en ik kan je als meelezer direct uit de droom helpen, dit kan niet bij KPN.

Zou je op 1 vd 2 locaties tijdelijk het internet van de buren kunnen gebruiken misschien ?

• Auteur
  • Helper
  • June 2, 2026

Nee, dat is helaas geen optie

• June 2, 2026

O ! geen buren ? Of ? ( laat maar )

Andere gedachte, als je blijkbaar erg afhankelijk bent van internet dan zou het ook verstandig kunnen zijn om een 2e verbinding te hebben via een andere aanbieder en medium.
Dus alvast een aansluiting van een andere aanbieder nemen op het nieuwe adres, via andere kabel ( of draadloos ).
Want, het verhuizen kan ook wel eens niet in 1 keer goed gaan.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 2, 2026

Beste ​@kjarli als alternatief zou je (tijdelijk) een grotere of onbeperkte databundel op je mobiel kunnen nemen en deze als hotspot instellen.

• Auteur
  • Helper
  • June 2, 2026

​@KeesYagi Dat is inderdaad een optie waar ik zojuist aan heb zitten denken, misschien dat mijn ouders voor 1 maand hun internet mee kunnen nemen.

​@JanD In theorie kan dat, echter is de latency en performance voor mijn oude huis niet voldoende voor de taken die ik uitvoer. Mogelijk dat dit in ons nieuwe huis kan, echter zitten mijn ouders niet bij KPN op dit moment, en volgens mij kan je ook geen TV via deze methode nemen.

Ik heb een tijdje op mijn telefoon met 5G gezeten toen onze fiber een paar dagen down was, dat was nogal een gedoe om werkend te krijgen omdat er aardig wat limitaties zitten op deze verbinding zelf. Zo moeten bijvoorbeeld de nameservers aangepast worden naar google om uberhaupt bepaalde verbindingen op te kunnen zetten, en ook moet ik regelmatig flinke hoeveelheden data kunnen downloaden.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@kjarli, welkom op onze community! Ik zie al een paar goede tips hierboven. Om deze wijzigingen door te geven of te oriënteren wat het beste bij jou past kun je het beste even met ons bellen. Je kunt hiervoor online een belafspraak maken.