Skip to main content

Dag, ivm een verhuizing in augustus heb ik vijf vragen

 

1 Ik wil 6 weken voordat ik verhuis al internet op mijn nieuwe adres, maar mijn thuispakket wil ik laten functioneren in de huidige woning. Van andere threads stak ik op dat ik dan een nieuw abonnement (alles is contractvrij) op het nieuwe adres kan afsluiten en dat ik dan het oude kan laten doorlopen tot de verhuisdatum. Is dat correct? 

 

2 ik ga van glasvezel naar koper (helaas), Dat nieuwe abonnement moet dus een ander pakket worden neem ik aan? 

 

3 Mijn thuispakket (tv/internet en vast bellen) zit nog bij Telfort, mijn mobiele nrs. zijn ondergebracht bij KPN. Graag combineer ik beide met een totaalpakket bij KPN. Is het handig dat ik dit nu al combineer of zal ik dat samen laten vallen met het kiezen van het nieuwe pakket. 

 

Last but not least:

4 Er moeten nog wat kabels getrokken worden in het huis. Wanneer is een huis klaar voor installatie?

5 Hoe wordt het aangesloten, komt er een monteur?

Dick

 

Hi Johanna. 

Ik zal je vragen 1 voor 1 beantwoorden.

1: Ja, hou er wel rekening mee dat er een opzegtermijn is van 1 maand. 

2: Dit wordt een Hussel pakket. De snelheid is afhankelijk van wat er beschikbaar is op je adres. Wanneer je op onze website tijdens het bestellen je adres invult wordt er gelijk getoond wat de snelheid wordt en wat je kunt afnemen bij ons. 

3: Dit kan nu ook al, Telfort en KPN pakketten kun je al combineren zolang het consumentenabonnementen zijn en op hetzelfde adres staan. Zie hier. Na je verhuizing zul je dit opnieuw moeten doen aangezien dan alles KPN wordt. Dit kun je dan hier doen. 

4: Dat is volledig aan jou. Ik adviseer je om op zijn minst netwerkkabels te trekken naar zoveel mogelijke kamers als je nu nog de mogelijkheid hebt en alles nog open ligt. Dat ziet er dan zo uit. Modem > Switch > 1 kabel per kamer. o garandeer je daar een goed tv-signaal en kun je makkelijk een acces point voor WiFi plaatsen mocht dit nodig zijn. 

​​​​​​​5: Voor de aansluiting sturen wij aan op 'doe-het-zelf’. Dit omdat het het weinig moeite kost, al helemaal als je straks ook die kabel hebt getrokken. Een kwestie van modem aansluiten, ontvangers aansluiten en registreren. Wij biedern uiteraard ook een gratis monteur aan mocht dit niet lukken. 

 

Laat me vooral weten mocht je nog meer vragen hebben. 


 

3: Dit kan nu ook al, Telfort en KPN pakketten kun je al combineren zolang het consumentenabonnementen zijn en op hetzelfde adres staan. Zie hier. Na je verhuizing zul je dit opnieuw moeten doen aangezien dan alles KPN wordt. Dit kun je dan hier doen. 

 

Dag Alex, Ik heb me net aangemeld voor Telfort compleet. Moet ik de verhuizing dan nog steeds zowel bij KPN en Telfort doorgeven? En is het dan mogelijk dat ik alvast een abonnement voor internet neem op het nieuwe huis tijdens de tussenperiode, dat ik dus in ht oude huis ook internet, tv en vast bellen heb. En als ik dit het liefst telefonisch regel, welk nummer moet ik dan bellen.

 

 


Een verhuizing moet je altijd doorgeven, een glazen bol hebben wij helaas niet. Alvast een nieuwe abonnement nemen op je nieuwe adres kan wel, maar is wel iets ingewikkelder met het overnemen van je oude erna, omdat je dan je e-mailadressen kwijtraakt. 

Telefonisch kan dit uiteraard, het telefoonnummer is 0800-0402. Spreek daar verhuizen in en wacht daarna tot je een medewerker te spreken krijgt, ook al krijg je een sms met link om het online te doen.


bedankt, helder!