Skip to main content

Goedeavond,

Ik hoop dat iemand mij nog een tip kan geven wat betreft een verhuizing want ik loop inmiddels helemaal vast. 

Op 14 juni heb ik mijn verhuizing doorgegeven aan kpn met als datum 21 juli. 

Op 16 juni kreeg ik deze mail van kpn: "We moeten extra onderzoek doen om de verhuizing van uw abonnement te regelen. De e-mail met extra informatie over uw verhuizing en definitieve verhuisdatum ontvangt u daarom iets later."

Daarna was het een tijd stil. Vorige week besloot ik in te loggen met mijn kpn id om de status van de verhuizing ik te zien. Ik zag dat er een monteur nodig was omdat er iets aan de aansluiting veranderd moet worden maar het plannen van een monteur was nog niet mogelijk via de website.

Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met kpn. De medewerker vertelde dat er nog geen glasvezel in de woning ligt en dat daar een monteur voor moet komen. Op zich vreemd want het glasvezelkastje hangt al sinds jaren in de woonkamer. Ze vertelde dat ze geen afspraak met de monteur kan plannen voordat ze van de netwerkbeheerder een seintje hebben gekregen dat zij klaar zijn met de werkzaamheden en ze adviseerde me om met hen contact op te nemen, KPN netwerk in dit geval.

Deze heb ik gebeld en na een wachttijd van ruim 50 minuten kreeg ik daar iemand te spreken. Waar ik ruim 2 uur(!) mee aan de telefoon heb gezeten, helaas niets opgeschoten.

Ze heeft verschillende keren contact opgenomen met de verhuisdesk van kpn maar ze komen er niet uit.

KPN netwerk geeft aan dat ze al jaren geleden aan kpn hebben doorgegeven dat de aansluiting gereed is. KPN geeft inmiddels toe dat er iets misgegaan is met het doorgeven van de verhuizing waardoor deze nu vastloopt. KPN netwerk adviseert om het oude contract op te zeggen en een nieuwe af te sluiten voor het nieuwe adres. Dit wil ik niet omdat ik dan ook weer een nieuwe einddatum heb. (We gaan hier tijdelijk wonen om vervolgens te gaan bouwen op deze plek maar dan wil ik niet aan een contract vastzitten.)

Overigens loopt het contract pas af in maart 2024 dus dat kan ik nu nog niet opzeggen. Kpn adviseerde om een klacht in te dienen zodat ik het contract toch eerder kan opzeggen omdat zij een fout hebben gemaakt. Maar dat wil ik dus niet om bovenstaande reden. Het moet toch zeker gewoon mogelijk zijn om te verhuizen zonder een contract voortijdig op te zeggen??

Als allerlaatste optie gaf de medewerker van kpn netwerk aan dat ze de verhuizing opnieuw in het systeem konden zetten zodat het dan hopelijk wel goed zou gaan. Daar stemde ik mee in en ze zou een laatste keer bellen met de verhuisdesk van kpn om dit te regelen. Na nog een kwartier in de wacht gestaan te hebben, kwam ze bij me terug met de mededeling dat ook dit niet zou gaan lukken. Ze waren bang dat als ze de verhuizing nu opnieuw zouden doorvoeren, het helemaal niet meer zou lukken voor 21 juli. Gezien de tijd die er nu al overheen gegaan was. Uiteindelijk adviseerde ze me dus om nog maar even af te wachten!!!

Dat heb ik nu ook al weer een week gedaan maar er is nog steeds niets veranderd. Volgens mij zou het zo moeilijk niet moeten zijn. Maar ik heb er steeds minder vertrouwen in dat ik op het nieuwe adres internet, telefonie en tv heb op 21 juli. Het is dat ik voorlopig dus nog even aan kpn vastzit, anders had ik al lang het abonnement opgezegd en een andere provider gekozen. 

Iemand misschien nog tips hier?

Alvast bedankt!

 

Groeten,

Nancy

Hoi @nancyvisschers .  Welkom op het forum.

Een disclaimer vooraf:  Ik geef je geen enkele garantie dat ik hier iets in kan betekenen.  Maar ik wil wat proberen.

Wat we missen is een gereed melding door KPNNetwerk op dat nieuwe adres. Althans, zo lijkt het als ik de gegevens bekijk.  (het issue kan veel ingewikkelder zijn, maar daar heb ik niet de middelen voor om te analyseren).

 

@Ward_  Heb jij tijd en zin om een naar het bewuste adres te kijken?   

(ward werkt bij KPN Netwerk en is op het forum aanwezig op persoonlijke titel. We kunnen dus niks van hem ‘eisen’. Even afwachten of hij reageert en dan stuur ik hem jouw gegevens.)

 

@nancyvisschers :  Zou jij een foto kunnen maken van het glasvezelkastje en die hier plaatsen? 

 

Mocht dit geen optie zijn, dan kan ik je alleen maar adviseren om verhaal te halen bij de verhuisdesk.  

 


Bedankt voor jouw reactie @Erwin_ 

Kpn geeft inderdaad aan dat deze gereedmelding nog ontbreekt. KPNnetwerk geeft echter aan dat ze daar wel melding van hebben gemaakt. Hiervoor heeft KPNnetwerk vorige week nogmaals contact opgenomen met de verhuisdesk van kpn. Ik heb gisteren nogmaals contact opgenomen met kpn maar die kunnen helaas niets betekenen op dit moment. Ze adviseren om gewoon af te wachten tot de verhuisdatum. Daarna kan ik eventueel pas weer contact opnemen met kpn mocht het niet werken.

 

Hierbij een foto van het glasvezelkastje:

 

Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite!

 

Groeten,

Nancy


Hoi @nancyvisschers .  Welkom op het forum.

Een disclaimer vooraf:  Ik geef je geen enkele garantie dat ik hier iets in kan betekenen.  Maar ik wil wat proberen.

Wat we missen is een gereed melding door KPNNetwerk op dat nieuwe adres. Althans, zo lijkt het als ik de gegevens bekijk.  (het issue kan veel ingewikkelder zijn, maar daar heb ik niet de middelen voor om te analyseren).

 

@Ward_  Heb jij tijd en zin om een naar het bewuste adres te kijken?   

(ward werkt bij KPN Netwerk en is op het forum aanwezig op persoonlijke titel. We kunnen dus niks van hem ‘eisen’. Even afwachten of hij reageert en dan stuur ik hem jouw gegevens.)

 

@nancyvisschers :  Zou jij een foto kunnen maken van het glasvezelkastje en die hier plaatsen? 

 

Mocht dit geen optie zijn, dan kan ik je alleen maar adviseren om verhaal te halen bij de verhuisdesk.  

 

@Erwin_ ik heb sinds vandaag vakantie en kan niet meer bij mijn mail (van mijn telefoon verwijderd). Als je het adres per DM stuurt kan ik nog wel via mijn telefoon in de Beschikbaarheidschecker kijken en antwoorden. Maar ik kan geen collega meer mailen dus als dat nodig zou blijken, kan ik dan aangeven wat het handigste is. 


Dank @Ward_ ! 

@Erwin_ ik stuur je het nieuwe adres even per DM. Het adres wat in mijn profiel staat is het huidige adres.


 

@nancyvisschers   Dank. De info is binnen.   Mocht Ward een praktische tip hebben, laat ik dat uiteraard direct weten.  

 @Ward_   Ik heb je een DM gestuurd.  (en geniet van je vakantie!!)