Verhuizing naar ander adres maar geen glasvezel beschikbaar
Ik heb met KPN voor mij verhuizing uitgebreid gesproken omdat ik ging verhuizen van een locatie waar glasvezel beschikbaar is naar een locatie waar geen glasvezel is en enkel een koperlijn met max 8mbit up en 12mbit down gemeten.
Dit zou geen probleem zijn, er zouden geen extra kosten worden berekend en ik kon het veilig opzeggen als ik een uittreksel Basis Registratie zou opsturen. Maar nu krijg ik een rekening in de bus van 212 euro en een terugkoppeling van KPN dat omdat ik een koperlijn in mijn huis heb ze kunnen leveren ook al is het super traag en alles behalve de 100/100mbit die ik had. Er geen deugenlijk vervangbaar product is.
KPN kan niet leveren, misschien over 2 jaar maar nu niet.
Kan iemand kijken naar dit probleem? We hadden namelijk een hele duidelijk afspraak gemaakt, uw medewerker was 2,5 maand terug super duidelijk. Deze had mij opgebeld na aanleiding van deze vraag en dit al helemaal onderzocht. Er zouden geen kosten worden berekend omdat kpn hier niet kan leveren ivm de lengte van de koper aansluiting. Dat is een afspraak die is gemaakt met KPN!
Bladzijde 1 / 1
Ik voel me echt opgelicht!
@mplaats Vul je forum profiel aan met je adres,naam en je klantnummer in dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt komt.
Thks voor melden, zojuist gedaan !
Net geweest in de KPN winkel, die hebben me geholpen om te kijken naar het gesprek destijds met de afdeling SAVE. En daarin staat letterlijk de afspraak die is gemaakt. Zie bijgevoegde screenshot.
Snap niet waarom de eerder kpn medewerker zo ontzettend hard was en weigerde om even iets verder te kijken. Als iemand verteld dat er afspraken zijn gemaakt dat staan die zwart op wit ergens en roept iemand dat niet zomaar.
Hoi @mplaats
Het is overduidelijk wat de gemaakte afspraak tussen jouw en KPN is, daar is geen spelt meer tussen te krijgen, en het staat ook nog eens zwart-op-wit in het systeem van KPN. Hiermee sta je dus sterk, en het is dus belangrijk bewijs.
Het beste kun je telefonisch contact opnemen met de afdeling Opzeggingen en Contractbeheer van KPN, een medewerker van deze afdeling kan jouw hiermee verder helpen. Verwijs duidelijk tijdens het gesprek, naar deze duidelijke afspraak met de afdeling Save wat binnen jouw klantgegevens staat vermeld en ook terug te vinden is (ook wel log genoemd). Het kan dan niet anders, dan dat de medewerker de opzegging van het abonnement in gaan gaat zetten voor jouw.
Telefoonnummers:
0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)
De afdeling Opzeggingen en Contractbeheer is bereikbaar:
Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zondag gesloten
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: opzeggen en je wordt direct naar bovenstaande afdeling doorverbonden.
Zelf een terugbel afspraak maken, kan vanaf nu ook:
Opzeggingen kunnen helaas niet via de community gedaan worden.
Helaas nog niet veel wijzer behalve dat het naar de klachten afdeling is gezet. Ik vind het maar raar, een mondelinge afspraak is juridisch bindend en in dit geval ook op schrift. Als je dan hoort dat omdat KPN dit niet doet en de medewerker een fout heeft gemaakt is niet uitlegbaar.
Theoretisch is er 45mbit over een koperkabel haalbaar, maar bij meting was dat 17/18Mbit en dan mag er iemand met een graafwagen de kabel uit de grond halen aangezien er geen kabel de woning binnenloopt….
Maar dit doet er niet toe. KPN heeft aangegeven dat ik kon opzeggen zonder gevolgen, waarna ik een besluit heb gemaakt op basis van dit advies.
Ik wil niet terecht komen in de KPN molen waar alles stug doorloopt en je van het kastje naar de muur mode zit. Wat nog wel eens gebeurt, fijn als dingen worden opgelost. Verhuizen is al stressvol genoeg, ik heb geen ruimte voor nog meer gedoe en word er echt boos van.
Hoi @mplaats
Goed dat het nu bij de klachtenafdeling ligt, want die kunnen vaak wat meer en hebben ook meer mogelijkheden.
Als ik de door jouw bijgevoegde log nog een lees, staat daar niet bij dat KPN je abonnement gaat opzeggen, alleen dat de klant (jij dus) het recht hebt om je abonnement kosteloos te kunnen beëindigen. De medewerker van de afdeling Save heeft dat niet voor je gedaan, die heeft alleen maar zwart-op-wit gezet, dat je op de datum van de verhuizing het recht hebt om je abonnement op te zeggen.
Wat dus inhoudt, dat jezelf nog het abonnement dient op te zeggen via de afdeling Contractbeheer en Opzeggingen. En zolang je zelf geen actie onderneemt om je abonnement op te zeggen, zal deze dus gewoon blijven doorlopen.
Dus heb je zelf al actie ondernomen, om je abonnement zelf op te zeggen? Zo ja, via welk kanaal heb je dat dan gedaan? en heb je daar ook een bevestiging van gekregen via de mail?
Je schrijft ook dat je op basis van dit advies een besluit hebt genomen, wat was je besluit in deze?
Ik hoop uiteraard dat het probleem snel voor je wordt opgelost!
Ik heb per datum die SAVE heeft aangegeven opgezegd en voldaan aan alle eisen zoals een registratie bewijs uit het basis register. Is gedaan via opzeggen@kpn.com. Al die gegevens zijn bij KPN aanwezig en ze hebben ook al de modem laten ophalen.
Omdat SAVE heeft aangegeven dat ik kon opzeggen zonder verdere gevolgen was het besluit om te lijn te annuleren. Ik ben voor mijn thuiswerk afhankelijk van een stabiele internet verbinding met niet teveel delay en dat was helaas niet mogelijk via KPN.
Ik heb per datum die SAVE heeft aangegeven opgezegd en voldaan aan alle eisen zoals een registratie bewijs uit het basis register. Is gedaan via opzeggen@kpn.com. Al die gegevens zijn bij KPN aanwezig en ze hebben ook al de modem laten ophalen.
Omdat SAVE heeft aangegeven dat ik kon opzeggen zonder verdere gevolgen was het besluit om te lijn te annuleren. Ik ben voor mijn thuiswerk afhankelijk van een stabiele internet verbinding met niet teveel delay en dat was helaas niet mogelijk via KPN.
Hoi @mplaats
Duidelijk verhaal. Dan is er toch iets niet goed gegaan bij het opzeggen van je abonnement, aangezien je daar altijd een bevestiging van ontvangt via de mail.
Houdt daarbij ook rekening met een opzegtermijn van een maand, tenzij deze niet van toepassing zou zijn op jouw situatie.
Wacht het antwoord van een medewerker van de klachtenafdeling af, dan komt het vast allemaal wel goed.
En alles wat teveel in rekening is gebracht, wordt ook gewoon weer teruggestort op jouw bankrekening, dat wordt gespecificeerd op je eindfactuur.
Ben benieuwd
@mplaats . Erg jammer dat dit allemaal zo moeizaam gaat. Ik heb er vertrouwen in dat de KR medewerker dit netjes met jou gaat oplossen.
Doorgaans wordt je binnen een week teruggebeld na het aanmaken van een klacht en krijg je een vast contactpersoon die zijn/haar best gaat doen om de zaken te regelen.
Duurde heel even voor de hele afwikkeling maar het is uiteindelijk met positief resultaat verlopen en ik heb de factuur credit gekregen van KPN.
Feedback naar KPN wat heel goed advies is, geef mensen de optie hun glasvezel abonnement in dit soort gevallen te pauzeren tot ze weer glasvezel hebben. Dan sta je vooraan in de rij van aanbieders en heb hou je klanten ook happy. Koper is geen vervangende oplossing anno 2024, bij lange na niet. Koper VDSL kun je echt niet als vervangend product aanbieden voor glasvezel met 48Mbit max. Je mobieltje gaat nog sneller met 2 streepjes….
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.