Skip to main content

Morgen start mijn abonnement in mijn nieuwe huis en ga ik alles aansluiten. De vorige bewoonster was ook aangesloten bij KPN. Nu vraag ik mij af hoe zij dit aangesloten heeft destijds. Dit is het aansluitpunt dat naast de televisie zit, maar hier lijkt niks van wat in de doos van KPN zat op te passen. Hij staat wel op de website met andere aansluitpunten, maar ik kom er verder niet uit hoe ik hier dan iets op aan moet sluiten. 

Dit is gewoon telefoon aansluiting. Daar hoort deze in:

Maar misschien is er ook nog ergens een glasvezel aansluiting? In de meterkast? 

Wat voor internetsnelheid heeft u afgesloten? En wat kon u maximaal afsluiten? Kon u 1 gbit / 1000 mbit afsluiten? Zo ja, dan moet er glasvezel zijn.


Er is geen glasvezel aansluiting. Het huis komt uit de jaren 20 en staat gepland om in de toekomst gesloopt te worden. Is allemaal nog wat ouderwets dus. Ook qua meterkast etc. Ik heb Internet 100 Mbit/s afgesloten. 


Deze verloop stekkers liggen vaak ongebruikt in de vele rommelbakken, bij de kringloop voor heel weinig te koop. Scheelt weer een heel klein beetje spullen  productie voor deze wereld.

Deze stekkers willen wel eens niet goed vastzitten omdat de veren in de muur niet goed meer klemmen.
Maak ‘m dan open en knijp de U-tjes voorzichtig samen.
Of wat ook kan, iets ( stukje karton ) achter de stekker stoppen om ‘m ietsje naar voren te trekken.

Alleen de bovenste pennen worden gebruikt trouwens.


En op dat verloopstuk kan ik dan de spullen van KPN aansluiten?


Ja.

( je kan ook antwoorden zonder citaat zoals je ziet :-)   )


Ja!


Dit is gewoon telefoon aansluiting. Daar hoort deze in:

 

 

En op dat verloopstuk kan ik dan de spullen van KPN aansluiten?

 

Ja!

 

Even deze halen bij de bouwmarkt: https://www.gamma.nl/assortiment/q-link-telefoon-stekker-tweeweg-modulair-4-polig-wit/p/B547148?

 

Zorg wel dat je er 1 koopt waar je aan de onderkant een netwerkkabel in kan drukken. Scheelt een hoop gedoe

 

Admin: wat quotes ingevoegd om een compleet antwoord te kunnen markeren