Skip to main content

Vorig jaar heeft een telefonisch verkoper valse beloftes gedaan en een abonnement voor drie jaar aangesmeerd. Natuurlijk had ik niet moeten tekenen, maar in het gesprek heb ik meerdere keren gevraagd naar alle voorwaarden en kreeg elke keer het antwoord dat ik echt drie jaar lang hetzelfde bedrag zou betalen. Geen enkel mens neemt tegenwoordig nog een contract voor drie jaar, maar dit was zo'n mooie aanbieding dat ik het graag deed. Terwijl we aan de telefoon zaten heb ik het contract getekend om alles snel in werking te zetten. ( naderhand gezien stom van mij). Ik zit nu dus drie jaar aan een abonnement vast en KPN wil niet uit coulance bijvoorbeeld het abonnement verkorten of een korting geven. Ik voel me gewoon opgelicht en KPN weigert er ook maar iets aan te doen. Ik heb hier twee  dingen van geleerd vertrouw nooit een telefonisch verkoper van KPN en na die drie jaar nooit meer een product van KPN omdat ze geen enkele service of coulance kennen.

Hoi @Emile van aelst 

Welkom op de community van KPN.

Je bent niet alleen in valse beloften getuimeld, maar ook voorgelogen.
Want KPN heeft helemaal geen 3 jarige contracten!!
Dus kan KPN deze ook helemaal niet aanbieden, aangezien je bij KPN de keuze hebt uit:

  • Maandelijks opzegbaar contract 
  • 1 Jarig contract
  • 2 Jarig contract (sinds dit jaar)

Daarnaast geleden welkomstkortingen maar voor een bepaalde periode, afhankelijk voor welke contractvorm je hebt gekozen.
Bij een 1 jarig contract krijg je in de meeste gevallen 6 maanden een korting, en bij een 2 jarig contract 9 tot 12 maanden korting (dat wisselt nog wel eens).
Bij een maandelijks opzegbaar contract krijg je vrijwel nooit een korting.

Omdat KPN helemaal geen 3 jarige contracten heeft, is het volgens mij ook niet rechtsgeldig en kun je er dus nog gewoon onderuit.
Ik adviseer je daarom ook om een officiële klacht bij KPN in te dienen, en daarin duidelijk kenbaar maakt, dat je bent opgelicht en voorgelogen. 

Dit kun je doen via het volgende formulier: Klacht indienen

De afdeling klachten zal zich er dan over gaan buigen, en je vervolgens gaan benaderen.

Ook zou je langs het Juridisch Loket kunnen gaan, om je te laten informeren hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Maar als eerst zou ik een officiële klacht indienen bij KPN zelf, en hun reactie daarop afwachten.


Hallo @Michel.uit.Arnhem en @Emile van aelst het kan om een zakelijk MKB-contract zijn gegaan, en die hebben welzeker 3-jarige contracten.

 


Hoi @Emile van aelst, welkom hier. Binnen de consumentenmarkt hebben we geen drie-jarige contracten. Ik vermoed dan ook, wat JanD al aangeeft, dat het om zakelijk contract gaat. Klopt dat? 


ja blijkt om klein zakelijk contract te gaan, snap niet waarom hij me dat aangeraden heeft als heel klein zzp-ertje. 


ja blijkt om klein zakelijk contract te gaan, snap niet waarom hij me dat aangeraden heeft als heel klein zzp-ertje. 

Dan kunnen ze ex btw bedragen noemen. Lijkt het goedkoper. Dat is bij bijvoorbeeld energiecontracten ook zo.


Hoi @Emile van aelst, welkom hier. Binnen de consumentenmarkt hebben we geen drie-jarige contracten. Ik vermoed dan ook, wat N.N. al aangeeft, dat het om zakelijk contract gaat. Klopt dat? 

ja blijkt om klein zakelijk contract te gaan, snap niet waarom hij me dat aangeraden heeft als heel klein zzp-ertje. 

Wat ik dan vermoed is dat je niet per sé direct door ons gebeld bent, maar door een partner. Dat is iets dat de binnen de zakelijke markt een mogelijkheid is. Wel hoor je dan natuurlijk correct voorgelicht te worden zodat je weet waar je mee akkoord gaat. Daarnaast horen de gemaakte afspraken ook op de contractsamenvatting vermeld te worden. Als er dan dingen niet kloppen kun je dit aankaarten bij de klantenservice (0800-0402 voor kleinzakelijk, 0800-0403 voor MKB & grootzakelijk). Idealiter binnen de annuleringstermijn, want dat is het moment dat er nog actief iets aan gedaan kan worden (door middel van een annulering met eventueel een herbestelling). Als de annuleringsperiode al voorbij is, dan gaan we ervan uit dat de contractsamenvatting klopt en akkoord is. 

Als je op latere datum dan merkt dat dingen niet gaan zoals in het contract staat, dan moeten we dat natuurlijk ook aanpassen. Echter is dat dan ook iets waar de klantenservice zich over moet buigen. Ik begrijp dat je dit al bij hen hebt aangekaart, en dat zij aangeven dat het klopt dat de korting maar voor een jaar is? Als dat ook inderdaad is wat op het contract staat, dan kunnen we daar verder niets aan doen. Als jouw contract wat anders zegt, neem dan vooral opnieuw contact op. 


Reageer