Skip to main content

Een bedrijf is zo sterk als de zwakste schakel. Jarenlang ben ik een trouwe en vaste, tevreden klant geweest van KPN/Xs4all. Helaas hebben ontwikkelingen van de afgelopen maand daar een grote smet op geworpen. In december heb ik tijdens een verkoopactie glasvezelinternet besteld bij KPN. Omdat ik in buitengebied woon is hier een wat bijzondere situatie aan de hand, welke uitgebreid besproken is met de verkoper in kwestie. Die heeft mij verzekerd dat glasvezelinternet door KPN te realiseren is (waarbij zij contact zullen opnemen met glasdraad). Onder die voorwaarde besloten om het abonnement te bestellen. Inmiddels is er een goedwerkende internetverbinding tot stand gekomen, maar helaas een ASDL en geen glasvezel, zoals afgesproken. Probleem besproken met klantenservice die bevestigt dat dit niet correct is maar die dit intern moet gaan overleggen. Na 4 dagen wordt ik teruggebeld door een man van klachtenafhandeling die alleen aangeeft dat er niets aan gedaan kan worden, de aansluiting niet gerealiseerd kan worden en dat ik als klant hiertegen ook niets kan doen. Geen vraag of gesprek niets!Geen excuses niets! Ik kreeg zelfs het gevoel als een klein kind behandeld te worden en dat de insteek van het belletje was om zo snel mogelijk iemand met een kluitje het riet in te sturen. Ik ben zelf ondernemer en beschouw incidentele klachten altijd als een middel om me weer positief te kunnen onderscheiden. Er kan altijd iets fout gaan, maar even luisteren naar de klant (die mogelijk zelf nog een optie kan aandragen) kan altijd. Meedenken kan altijd. Empathie tonen kan altijd.

Beetje gemiste kans…....

Beste KPN ik bied jullie een 2e kans hiervoor, wie pakt dit op?

Hoi @werkelijke verwachtingen, welkom hier. 

Ik heb jouw verhaal even gelezen. Ik begrijp dat je in het buitengebied woont. Heb je dan ook Sneller Internet Buitengebied? Of een gewoon internetabonnement?

In ieder geval is het verkocht als Glasvezel. Maar als ik het zo lees gaat hem dat niet worden. Dat heeft mijn collega van de klachtenafdeling al uitgezocht. Bij de verkoop is dat vermoedelijk mis gegaan. Dan had er een haalbaarheidsonderzoek moeten plaatsvinden. Voor de zekerheid wil ik nog even kijken via welke techniek jij internet kan krijgen en of er nog wat op de planning staat. Maar als ik je verhaal zo lees blijft het ADSL. Is natuurlijk niet wat je hoopt te horen, maar kan er denk ik niet meer van maken dan het nu is. Al hoor ik graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan kijk ik even. 


Hoi Bart,

 

Vriendelijk dat je even reageert. Ik heb geen sneller internet Buitengebied. Ik heb wel een glasvezelkabel, aanwezig in de meterkast, zoals ik ook heb verteld tegen de afdeling verkoop. KPN zou met partner glasdraad contact opnemen om de daadwerkelijke aansluiting te realiseren (middels een haalbaarheidsonderzoek??). Dat is blijkbaar niet gebeurd. Ik heb mijn profiel verder aangevuld zodat je kunt zien waar het over gaat. Wat mij voornamelijk stoort is dat er verder geen enkele oplossing wordt aangedragen.

En als er uiteindelijk geen oplossing blijkt te zijn, tenminste oprechte en persoonlijke excuses. Nu blijf ik toch met een naar bijsmaakje zitten.


Ik wil graag eens meekijken, alleen zijn je gegevens niet in jouw profiel opgeslagen. Wil je daar nog even naar kijken. Hoor ik van je, dan kijk ik even mee. 


het profiel heb ik bijgewerkt een paar dagen geleden. Graag reactie


het profiel heb ik bijgewerkt een paar dagen geleden. Graag reactie

Dit forum is geen real-time chatdienst @werkelijke verwachtingen . Een reactie va een moderator kun je binnen enkele dagen verwachten, als het druk is duurt het soms iets langer en nu is het weekend, een beperkte bezetting dus.

 


Ik heb even meegekeken. Ik zie geen glasvezel op jouw adres beschikbaar. Ik zie dat je nu BVDSL hebt gekregen met een maximale snelheid van 170 Mbit/s.

Ik zie verder dat je voor glasvezel enkel een haalbaarheidsonderzoek kan aanvragen. Ik kan er niet meer van maken. 


Hoi Bart,

 

Vriendelijk dat je even reageert. Ik heb geen sneller internet Buitengebied. Ik heb wel een glasvezelkabel, aanwezig in de meterkast, zoals ik ook heb verteld tegen de afdeling verkoop. KPN zou met partner glasdraad contact opnemen om de daadwerkelijke aansluiting te realiseren (middels een haalbaarheidsonderzoek??). Dat is blijkbaar niet gebeurd. Ik heb mijn profiel verder aangevuld zodat je kunt zien waar het over gaat. Wat mij voornamelijk stoort is dat er verder geen enkele oplossing wordt aangedragen.

En als er uiteindelijk geen oplossing blijkt te zijn, tenminste oprechte en persoonlijke excuses. Nu blijf ik toch met een naar bijsmaakje zitten.

Kan je eens een foto posten met de glasvezel in jouw meterkast? Wellicht is daar ook te zien welke aanbieder erbij/erop staat.


@werkelijke verwachtingen, Kan jij eens een foto plaatsen van die glasvezelaansluiting in jouw meterkast?


 


Dat is een VDSL aansluiting van KPN en die groene kabel/buis is niet van KPN.

De glasvezelbuis van KPN is oranje.


Zoals je ziet ligt er een glasvezelkabel maar zonder glasvezelmodem en signaal.

op de andere foto zie je het VDSL modem.

 


Zoals je ziet ligt er een glasvezelkabel maar zonder glasvezelmodem en signaal.

op de andere foto zie je het VDSL modem.

Zie mijn vorige bericht.


Zou het kunnen dat de groene kabel van bijvoorbeeld Delta is, en je bij die aanbieder wel glasvezel kunt bestellen?


Delta is groen,…

 


KPN levert glasvezel in onze straat, onze buren 3 huizen verder hebben precies dezelfde aansluiting waar KPN de glasvezel provider is. 
Wij wilden graag KPN en hebben gewacht met de aanvraag tot KPN ook kon leveren op ons netwerk.  Dat maakt alles nu juist ook zo vervelend.

 


@werkelijke verwachtingen Via

https://freedom.nl/klant-worden/internet

of

https://www.mijnaansluiting.nl/home

met postcodecheck kan je zien wie glasvezel bij jou beheerst.

B.v via mijnaansluiting.nl

Eurofiber: zakelijk glasvezel

Glaspoort: Glasvezel

KPN: ADSL

Ziggo: Kabel


KPN levert glasvezel in onze straat, onze buren 3 huizen verder hebben precies dezelfde aansluiting waar KPN de glasvezel provider is.

Weet je dat zeker want, nogmaals, de kleur van de door KPN gebruikte glasvezelbuis is oranje, niet groen.

Kan je ook eens een foto plaatsen van de bovenkant van die groene kabel?

Ik vraag me af of daar überhaupt wel een glasvezel doorheen geblazen is of dat dat alleen nog maar een loze buis is.


Ik heb zojuist de postcodecheck gedaan en een screenshot gemaakt van de providers, zoals je kunt zien is KPN leverancier.  
maar nu ben ik steeds maar weer en weer de situatie aan het uitleggen, zoals ik ook in de afgelopen telefoontjes met KPN heb gedaan. Het zou fijn zijn als er nu eens iemand dit persoonlijk oppakt en met een oplossing komt.

ondertussen zijn we bijna een maand verder en is er nog steeds niets gebeurd.

ik ben geen nummer maar een persoon. Iemand met een probleem en die het erg fijn zou vinden als er iets aan gedaan gaat worden.

 

 

 


Toch zet ik daar mijn vraagtekens bij want zowel KPN als Glaspoort hebben oranje glasvelbuizen.

Op mijn adres geeft mijnaansluiting.nl aan dat er glasvezel van eurofiber aanwezig zou zijn...

...maar dat is niet het geval.


Bovenaan in het groen heb je het antwoord van KPN, niet meer en niet minder. 


Toch zet ik daar mijn vraagtekens bij want zowel KPN als Glaspoort hebben oranje glasvelbuizen.

Op mijn adres geeft mijnaansluitingen.nl aan dat er glasvezel van eurofiber aanwezig zou zijn...

...maar dat is niet het geval.

Â