Skip to main content
Antwoord

Verlagen van internetsnelheid bij 2-jarig abonnement

• October 14, 2025
  • 5 reacties
  • 90 keer bekeken

Wij hebben vorig jaar november een 2 jarig internet/tv afgesloten met kpn met 12 maanden voor 30 euro, ongeacht de internet snelheid. Hierbij hebben wij gekozen voor het snelste internet dat mogelijk was.

Nu loopt die actie bijna af en aangezien wij onder bewind staan sinds een halfjaar wou ik de snelheid omlaag gooien om koste te besparen zodra de korting afloopt. Ik heb dit netjes aangegeven bij bewind maar hun krijgen te horen dat dit niet meer mogelijk is. Klopt dit inderdaad? Wegens bewind kan ik het niet zelf aanpassen via mijn kpn, alhoewel ik nog wel de optie zie om snelheid aan te passen

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Kamikazekoe96 je internetsnelheid kun je maandelijks naar boven of beneden bijstellen.

Het is niet verstandig om dit binnen het jaar met de korting te doen, want dan raak je de korting die je voor de lopende maand(en) nog te goed hebt kwijt.

Als je onder bewind staat kan en mag alleen de bewindvoerder aanpassingen aan je abo doen, maar adviseer hem dat pas te doen nadat het eerste jaar met korting om is.

Succes.

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 15, 2025

Ik zit deels met dezelfde situatie. Ook in november een zelfde contract afgesloten en wil nu mijn internetsnelheid omlaag zetten voor het komende betaaltermijn.

Het lukt mij echter wel om via MijnKPN, producten, Internet, abbonement aanpassen, de internetsnelheid te verlagen.

De veranderling lijkt bij mij dan pas in te gaan 1 jaar na mijn start datum (dus na de 1 jaar korting), maar met de meerprijs boven op het originele bedrag.

Het wordt nu erg onaantrekkelijk om bijvoorbeeld naar 200Mbit/s over te stappen:  

• KPN Snel Internet: 100 Mbit/s € 43,90

• KPN Sneller Internet: 200 Mbit/s€ 51,65

• KPN SuperFiber1: 1000 Mbit/s (1Gbit/s)  € 52-  (volgens mijn contract)

• October 15, 2025

​@Ollieh dit klopt gewoon. De huidige prijs voor nieuwe klanten is € 43,50 voor 200 mbit inderdaad. Maar die geldt niet voor jou. Voor jou geld de prijs van 200 mbit zoals die was op het moment dat jij het abonnement afsloot. Plus inflatiecorrectie. 

Een bestaande klant kan alleen 200 mbit voor € 43,50 krijgen als die contractvrij is en dan een nieuw contract afsluit. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Beste ​@Kamikazekoe96 je internetsnelheid kun je maandelijks naar boven of beneden bijstellen.

Het is niet verstandig om dit binnen het jaar met de korting te doen, want dan raak je de korting die je voor de lopende maand(en) nog te goed hebt kwijt.

Als je onder bewind staat kan en mag alleen de bewindvoerder aanpassingen aan je abo doen, maar adviseer hem dat pas te doen nadat het eerste jaar met korting om is.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 15, 2025

Succes.

Als u mijn hele bericht leest staat daar ook aangegeven dat wou veranderen na afloop van de korting. Verder ben ik bekend dat via bewind moet, maar menen die dat niet mogelijk is en doen beetje minachtend over hoe ik er bij komt dat überhaupt mogelijk is om te verlagen

• October 15, 2025

Als u mijn hele bericht leest staat daar ook aangegeven dat wou veranderen na afloop van de korting. 

Je kunt dit niet van tevoren regelen. Je moet gewoon wachten totdat de korting daadwerkelijk afgelopen is. Dan pas aanpassen.Â