Skip to main content
Beantwoord

Verlengaanbod is duurder dan huidig abonnement

• November 23, 2025
  • 5 reacties
  • 123 keer bekeken

svassema
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Ik probeer via de app mijn huidig internet en tv abonnement (78 euro/mnd)te verlengen. Ik heb geen tv+ en dat hoef ik ook eigenlijk niet. De kastjes werken prima voor mij. Als ik nu wil verlengen staat er dat ik 10 euro/maand korting zou krijgen bij 24 mnd verlenging. Maar tv zit er niet bij en ik moet dan de tv+ erbij nemen. Ik kom dan in totaal zelfs duurder uit als ik aanvink wat ik nu heb. In mijn ogen is dat niet de goede manier van verlengen. Het internet bij een tv+ abo is meer dan 20 euro goedkoper dan ik nu heb. Als ik dan toch moet overstappen zou het ook die prijs moeten zijn. 

Ja, ik ga wel bellen met de klantenservice als Black Friday geneuzel voorbij is. Maar misschien dat meer klanten hier tegenaan lopen. Hopelijk gaat verlengen achter de schermen wel goed.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@svassema, leuk om te lezen dat jullie tevreden zijn over de diensten van KPN en dat je graag wilt verlengen.

Hoewel het klopt dat het geen verplichting is om te verlengen, zoals ​@Raspberry en ​@JanD zeggen, kan ik me voorstellen dat je dit wel graag wilt met de persoonlijke aanbieding.

Als je gebruik maakt van de persoonlijke aanbieding, dan blijft jouw abonnement hetzelfde. Je gaat dus niet over op TV+, maar blijft op de oude tv-ontvangers. Ook als je gebruik maakt van de aanbieding in MijnKPN. Dus ik denk dat het hier inderdaad om een weergave fout gaat, zoals ​@Marlon92 ook aangeeft.

Wil je zeker weten dat het goed komt, dan kan ook je ook even met ons bellen. Mijn collega aan de telefoon kan je helpen de verlenging in orde te maken. :) Maak gerust een belafspraak, dan bellen we jou wanneer het jou uitkomt.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 23, 2025

Verlengen is ook niet nodig ​@svassema om je contract te behouden, dan loopt het gewoon voor onbepaalde tijd door met 1 maand opzegtermijn.

Als het niet voordeliger voor je uitvalt en hebt nog geen behoefte aan de TV+decoder, gewoon laten zoals het is.

Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • November 23, 2025

Dan maar niet verlengen. Het is geen verplichting. 

svassema
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • November 23, 2025

Dat ik niet hoef te verlengen snap ik. Maar mijn vrouw en kinderen zijn tevreden dus hoewel ik veel kan besparen door over te stappen wil ik best blijven. Vrede in huis is ook wat waard. 

Mijn punt is dat verlengen van mijn huidige abo niet hetzelfde zou moeten zijn als overstappen naar een tv+ abonnement. En dat laatste is wel het enige voorstel dat gegeven wordt. Vorige maand kon ik ook al verlengen en toen was dat nog niet zo. 

• November 23, 2025

Ik denk dat er wat verkeerd gaat bij de weergave van de verlenging. Je zou een paar maanden korting moeten krijgen, maar verder zou alles hetzelfde moeten blijven.

Overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm met tv+ kan wel. Dat is een andere optie dan verlengen. En is vaak goedkoper dan je oude abonnement verlengen. Je krijgt dan dezelfde prijs als dat nieuwe klanten krijgen na de welkomskorting. Dus bijvoorbeeld € 43,50 voor 200 mbit internet en € 12,50 voor 1 tv-ontvanger. Maakt 56 euro. Een 2de ontvanger kost dan 6 euro.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • November 25, 2025

Hallo ​@svassema, leuk om te lezen dat jullie tevreden zijn over de diensten van KPN en dat je graag wilt verlengen.

Hoewel het klopt dat het geen verplichting is om te verlengen, zoals ​@Raspberry en ​@JanD zeggen, kan ik me voorstellen dat je dit wel graag wilt met de persoonlijke aanbieding.

Als je gebruik maakt van de persoonlijke aanbieding, dan blijft jouw abonnement hetzelfde. Je gaat dus niet over op TV+, maar blijft op de oude tv-ontvangers. Ook als je gebruik maakt van de aanbieding in MijnKPN. Dus ik denk dat het hier inderdaad om een weergave fout gaat, zoals ​@Marlon92 ook aangeeft.

Wil je zeker weten dat het goed komt, dan kan ook je ook even met ons bellen. Mijn collega aan de telefoon kan je helpen de verlenging in orde te maken. :) Maak gerust een belafspraak, dan bellen we jou wanneer het jou uitkomt.