Skip to main content
Vraag

Verlengaanbod kan stukken beter

• February 24, 2026
  • 8 reacties
  • 228 keer bekeken

Ik heb zowel een Internet en TV Abonnement als 4 mobiele abonnementen en mijn Internet en TV abbo loopt af.  Daarvoor heb ik een voorstel gekregen van wel 10 euro korting per maand, slechts voor 1 jaar als ik twee jaar verleng. Ik ga van van 72 euro naar 62 euro.

Als ik een nieuwe klant wordt betaal ik slechts 35 euro in het eerste jaar.
Als ik klant wordt bij Odido dan betaal ik zelfs slechts 26 euro per maand in het eerste jaar.

Dus, als goede klant, gebeld met de KPN en ze deden me een extra aanbod van 20 euro korting, in de eerste zes maanden. Meer konden ze echt niet doen.

Ik snap helemaal niets van de politiek. Zoals je zult begrijpen stap ik gewoon over naar een andere provider, want glasvezel aansluiten kan ik zelf en een wifi netwerk aanleggen is ook geen rocket science.

Waarom niet simpel 35 euro voor het eerste jaar als ik twee jaar verleng ? Een nieuwe klant aanleggen is meer werk dan verlengen. En kon nu niet met loze argumenten dat dat niet klant, ik werk als IT Consultant bij een groot energiebedrijf en weet precies hoe het werkt.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 24, 2026

Bij kpn weten ze ook hoe het werkt 😉. De meeste mensen blijven bij hun provider omdat ze bijvoorbeeld tevreden zijn. Of ze zijn gehecht aan het tv-gedeelte. Of omdat ze bijvoorbeeld netflix betalen via kpn handig vinden. Of omdat ze veilig internetten belangrijk vinden. En ja dat kost geld. Als je dat allemaal niet belangrijk vind dan is overstappen een goede optie.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 24, 2026

Ik ben nog wel even benieuwd welk type abonnement je nu hebt. Is dat nog het oude Hussel abonnement of heb het al het tv+abonnement? Dat kan je terugvinden op de faktuur. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 24, 2026

Dat aanbod is verlengen met je huidige abonnement.

Je bespaart echter meer als je vernieuwt naar de huidige propositie. Dat kan via deze link!

Van Hussel of Alles-in-1 naar Internet+. (je gaat dan wel ook van interactieve tv naar TV+)

• Auteur
  • Topper
  • February 24, 2026

Helaas heb ik reeds KPN+ dus blijft het bij 10 euro korting.

Dan wordt het toch gewoon overstappen.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 24, 2026

KPN is geen budget provider en gaat zich ook niet zo gedragen. Als jij zo min mogelijk wilt betalen moet je eerlijk naar jezelf zijn en zeggen dat KPN misschien niet de beste provider is voor je. 

KPN investeert in service, door het hebben van een 24/7 klantenservice. KPN investeert in eigen monteurs, een partij als Youfone, Online.nl of Odido hebben deze niet. KPN investeert in het SOC, waarmee KPN het grootste Nederlandse online veiligheidsbedrijf is en ze o.a. zorgen dat klantgegevens niet naar buiten komen. Maar ook extern investeert KPN 5 miljard in veiligheid. Verder organiseert KPN via het Mooiste Contact Fonds dingen om eenzaamheid tegen te gaan, en zorgen ze dat (ernstig) zieke kinderen toch digitaal aanwezig kunnen zijn in de klas. 

Dit alles, en een heleboel meer, kost een hoop geld. Geld wat klanten betalen omdat ze bij een degelijke provider zitten. Lees jij bovenstaande en denk je: "maar als je dit allemaal niet doet, betaal ik minder", dan zou ik zeker overstappen.

• Auteur
  • Topper
  • February 25, 2026

Leuk dat je zo'n uitgebreide bericht met info schrijft. Dat neemt helaas nog steeds niet weg dat nieuwe klanten minder betalen dan bestaande klanten. Ook nieuwe klanten betalen voor het gehele pakket wat je benoemt.

Zowel de AFM, de consumentenbond als Tros Radar komen daar vaak op terug.

• February 25, 2026

Leuk dat je zo'n uitgebreide bericht met info schrijft. Dat neemt helaas nog steeds niet weg dat nieuwe klanten minder betalen dan bestaande klanten. Ook nieuwe klanten betalen voor het gehele pakket wat je benoemt.

Zowel de AFM, de consumentenbond als Tros Radar komen daar vaak op terug.

En daarmee houden de providers zelf het jaarlijkse of tweejaarlijkse provider hoppen in stand. Als er nu eerst een grotere provider stopt met de jaarlijkse inflatiecorrecties dan is er op de lange termijn al veel gewonnen.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@peterlam, ik snap dat dit frustrerend voelt. Zeker als je het vergelijkt met introductieacties voor nieuwe klanten. Dat verschil kan soms groot lijken.

De tarieven van €35 of €26 zijn tijdelijke welkomstacties. Bij verlengen gelden andere campagnes en de klantenservice kan alleen werken met de aanbiedingen die op dat moment beschikbaar zijn. Hierboven wordt onder andere door ​@Ik_Combineer al mooi uitgelegd hoe het in z'n werk gaat. Omdat je ook Internet & TV combineert met 4 mobiele abonnementen, is het wél echt de moeite waard om even goed naar je Combivoordeel te kijken. Daar kun je extra voordelen uithalen! Soms zit de meerwaarde juist in het totaalpakket en niet alleen in het vaste maandbedrag van Internet & TV.

Mocht je nog andere vragen hebben, dan help ik je daar natuurlijk graag bij!