Skip to main content

Goedemiddag,

Geen idee waar dit topic thuis hoort, maar misschien kan iemand hier antwoord geven. Telefonisch schijnt niet te kunnen.

We zijn al jaren klant, ook dit jaar weer een verlengaanbod gekregen (telefonisch) enkele weken geleden.

Hier zouden we mee akkoord gaan en er zou iets aan de slechte upload gebeuren. Aardige meneer aan de telefoon die e.e.a. in werking ging zetten om een buitengebied modem te installeren ondanks dat we aan de rand van het buitengebied wonen. Na meten bleek de upload rond de 4 mbps te schommelen. Vervelend als we beide thuis werken en/of met teams aan de slag gaan. We maken gebruik van pairbonding, er is al een monteur geweest die alles heeft nagekeken, zelfs de draadje die naar het modem gaan schoongemaakt en opgeschuurd, helaas zonder verbetering.

Verder niets meer vernomen, een week later een herhaling van zetten, bellen, beloofd teruggebeld te worden en dat we via e-mail het verleng aanbod zullen ontvangen.

Tot op heden niets meer vernomen, vandaag nog maar eens gebeld en na een 25 minuten wachttijd wordt de verbinding verbroken.

Dat we al jaren klant zijn zegt iets over de tevredenheid.

Laatste poging via deze weg, kan iemand het verlengaanbod versturen? En iets aan de internet snelheid doen?

Met vriendelijke groet,

René

Dag @ReneMRene aan het verlengaanbod kan ik je niet helpen.  Wellicht kan ik wel meekijken waarom de snelheid laag is. Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan even, ga naar status en dan naar geavanceerd.  Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. 


Dag Joep,

Bedoel je deze?

 


Die bedoel ik inderdaad en het ziet er goed uit. Een hogere snelheid is niet haalbaar. Voor een 4g modem kom je helaas niet in aanmerking want daarvoor is de download snelheid te hoog. Het is wel aan te raden om zoveel mogelijk te werken met een bekabelde pc of laptop en niet via wifi omdat er dan best wat verlies kan zijn. Als er een ziggo aansluiting is zou je kunnen overwegen om daar naar toe te gaan.


Dag Joop,

Extra gaten geboord zodat alles bekabeld kan, download is nog wel te doen maar het is vooral de upload die te wensen overlaat.

We hebben idd ziggo en delta glasvezel naar het huis liggen.

Aangezien kpn nergens meer op reageert is dat de enige juiste keuze.


Voor kpn is dit voor nu het meest haalbare. Wellicht komt er op termijn ook glasvezel van kpn maar als jij de snelheid onvoldoende vind dan is overstappen de enige oplossing. 


Het zal ziggo of delta worden, kpn laat niets meer weten.


Een moderater hier gaat reageren maar de wachtijd is een dag of 3.


Goedemorgen @ReneMRene en bedankt voor je bericht.

Allereerst uiterst teleurstellend om te moeten lezen dat je niet bent teruggebeld, terwijl dit wel is toegezegd. Helaas kan ik je vanaf hier niet helpen met een verlengaanbod maar ik hoop je wel op weg te kunnen helpen. Je dient hiervoor in contact te komen met mijn collega's die verantwoordelijk zijn voor de verlengingen, opzeggingen en annuleringen. Je kunt ze door de week bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je belt inzake een opzegging, dan kom je meteen uit bij de juiste mensen.

Wat betreft de snelheid; op dit moment is de maximaal haalbare snelheid 47 Mbit/s met een upload van 5 Mbit/s. Nu kan ik me heel goed voorstellen dat dit vandaag de dag niet meer toereikend is. Als ik op onze website kijk, dan zie ik dat KPN ook glasvezel aan gaat leggen in jouw wijk. Nu begrijp ik dat je ook al een glasvezelverbinding hebt maar ik wou het toch gemeld hebben!


Dag Jan,

Bedankt voor je antwoord.

Het probleem zit hem vooral in de upload, vergaderen via teams of wanneer er extra van de verbinding wordt gevraagd is teveel.

Via de afd “opzeggen” is er al twee keer toegezegd te zullen kijken om een buitengebied modem actief te krijgen ondanks dat wij op de rand van buitengebied wonen.

Ik heb ook gezien dat KPN het plan heeft glasvezel aan te gaan leggen, via een ander telefoonnummer nagevraagd maar daar kreeg ik te horen dat het slechts plannen zijn en nog wel enkele jaren kan duren. Of heb jij informatie waar we blij van kunnen worden?
Na de kerstdagen zullen we het nog één keer proberen om telefonisch iets voor elkaar te krijgen, mocht dat niet lukken zal het toch ziggo worden.
 


Buitengebied met 4G ondersteuning ga je niet krijgen. Daarbij geldt alleen de download. De grens is 30 Mbps dsl of lager.

Je krijgt het ook niet als binnen 6 maanden kpn glasvezel komt. 

http://kpn.com/buitengebied

 


Dag Jan,

Bedankt voor je antwoord.

Het probleem zit hem vooral in de upload, vergaderen via teams of wanneer er extra van de verbinding wordt gevraagd is teveel.

Via de afd “opzeggen” is er al twee keer toegezegd te zullen kijken om een buitengebied modem actief te krijgen ondanks dat wij op de rand van buitengebied wonen.

Ik heb ook gezien dat KPN het plan heeft glasvezel aan te gaan leggen, via een ander telefoonnummer nagevraagd maar daar kreeg ik te horen dat het slechts plannen zijn en nog wel enkele jaren kan duren. Of heb jij informatie waar we blij van kunnen worden?
Na de kerstdagen zullen we het nog één keer proberen om telefonisch iets voor elkaar te krijgen, mocht dat niet lukken zal het toch ziggo worden.
 

Begrijp ik hoor, de upload op jouw adres is gewoon beperkt @ReneMRene en daarmee loop je op een gegeven moment tegen bepaalde problemen aan. 

Wat betreft dat modem voor et buitengebied; ik ben bang dat dit hem niet gaat worden omdat de grens voor download op 30 Mbit/s ligt en die haal je nog wel. Zie ook het bericht van @PeterG hieronder.

Ik vind dit nooit leuk om te adviseren maar in jouw situatie zou ik op dit moment kiezen voor Ziggo gezien de snelheden die zij op dit moment wel kunnen leveren. Er komt inderdaad glasvezel op jouw adres maar een planning daarover kan ik niet inzien. Als je op onze website jouw adres invult, dan wordt aangegeven dat er glasvezel komt maar niet wanneer. Dit zou je eventueel wel na kunnen vragen bij KPN Netwerk daar zij verantwoordelijk zijn voor de aanleg van glasvezel. Hopelijk kunnen zij je daarin van iets concretere informatie voorzien! 


Dankje voor je antwoord JanZ, Kpn gaf aan dat glasvezel nog enkele jaren gaat duren.

Het helpen met een buitengebied modem zou dan ook via een afdeling gaan die de huidige regels kunnen omzeilen.

Het zal ziggo of delta worden.


Dankje voor je antwoord JanZ, Kpn gaf aan dat glasvezel nog enkele jaren gaat duren.

Het helpen met een buitengebied modem zou dan ook via een afdeling gaan die de huidige regels kunnen omzeilen.

Het zal ziggo of delta worden.

Geen punt @ReneMRene! Ook al had ik je graag van een ander/beter antwoord willen voorzien, hopelijk weet je wel waar je aan toe bent!


Dankje, ben even aan het zoeken welke provider een soortgelijk systeem heeft met mobiel, mb's delen enzo. Vodafone komt dichtbij.


Je hebt toch probleem met vast internet?

Nu noem je ineens mobiel. 

Eerst maar vast over voor betere teams vergaderingen, toch?

 


Dag Peter,

De upload is een drama, zoals ik al eerder aangaf is dat vooral te merken als we thuis werken.

Daar we het hele pakket van kpn hebben hoort hier ook mobiel bij.

Dus als we gaan overstappen lijkt het mij niet meer dan normaal dat je gaat vergelijken met het bestaande pakket maar dan bij andere providers.

Dat is niet "neens" maar een logisch gevolg van......


Ik zou voor Solcon gaan. Zover ik weet hou je dan de voordelen die je nu bij kpn hebt.


Dankje Joep, hele goede tip!!


Extra met de Ziggo / Vodafone combinatie: 

https://www.vodafone.nl/daarom-vodafone/ziggo/gratis-extras 

De keuze van het extra zenderpakket vind ik nogal karig: Kies uit SkyShowtime, Ziggo Sport Totaal en Ziggo Kids. 

Had ook wel ‘TV zenders plus” verwacht maar die staat er niet bij.

Vodafone heeft niet zoals KPN het overboeken van MB's.

Maar wel Vodafone Red Together met één gedeelde data pot.