Skip to main content

Beste KPN. 

Naar tevredenheid maken we gebruik van de complete dienstverlening van KPN (internet, TV en mobiel e.d.). Nu is recent onze (vaste)contracttermijn  bij KPN afgelopen.  We zagen de aanbieding van superwifi met de experia box 12. Zelf beschikken wij  nog over de experia box 10. Ik heb in mijn enthousiasme de klantenservice van KPN gebeld met de vraag of wij bij  een nieuwe verlenging in aanmerking kunnen komen voor superwifi met  de mogelijkheid voor de  experia box 12. Onze Wifi is niet zo best… dus wie wil er geen nieuwe snelle wifi-standaard Wifi 6 en welke ook groener, sneller en gebruiksvriendelijker is. “Helaas”, was het antwoord van de klantenservicemedewerker, “…dit is alleen voor nieuwe klanten.” Sterker nog bij verlenging zouden wij in aanmerking komen voor hogere kosten. Uiterst teleurstellend! Beste KPN,  is het mogelijk dat bestaande klanten ook in aanmerking komen voor deze opties, of is het overstappen naar een andere leverancier de enig mogelijkheid om klantvoordeel te behalen?

ps. ik regaeer hier omdat wegens de storing "Your rate limit exceeded!” dit niet anders kan. 

Gr Arne 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

ps. ik regaeer hier omdat wegens de storing "Your rate limit exceeded!” dit niet anders kan. 

Is die storing nu nog niet verholpen? :thinking:

Verder: op het moment dat u nieuwe apparatuur ontvangt van KPN is het de bedoeling dat u daar een jaar of 10 of liefst langer mee doet. Een router van een jaar of 2 zomaar weer weggooien is uitermate kostbaar en slecht voor het milieu.

Ik zal het gifje van Greta achterwege laten :grin:

U zult hier op het forum waarschijnlijk geen geen ander antwoord ontvangen dan dat u van de telefonische support ontvangen heeft.


Onze Wifi is niet zo best… dus wie wil er geen nieuwe snelle wifi-standaard Wifi 6 en welke ook groener, sneller en gebruiksvriendelijker is. “Helaas”, was het antwoord van de klantenservicemedewerker, “…

Dat is juist de redenen dat die groener is. Als KPN een milieuvriendelijk ontworpen modem aan iedereen gaat opsturen vraag ik me af of dit dan nog milieuvriendelijk is. 
Heb je de WiFi manager al een doorlopen? Misschien kom je in aanmerking voor Experia Wifi in bruikleen.


De duurzaamheidsdiscussie kunnen we op veel punten voeren of ik nu mijn standaard lampen vervangen voor letlampen etc etc….  Op het moment dat er een beter en duurzamer technologie beschikbaar komt wil ik daar graag gebruik van maken. Daar naast betaal ik mijn maandelijkse vergoeding en mag je daar ook wat voor vragen. Goede tip van de wifitest die  gaan we proberen. Laat onverlet mijn voorkeur voor superwifi met de experia box 12.


Goedemiddag @A.rne en welkom op het forum :)

Allereerst fijn om te lezen dat je naar alle tevredenheid gebruik maakt van onze diensten! Helaas kan ik je in deze kwestie niet van een ander antwoord voorzien, het spijt me. De actie met de gratis Super Wi-Fi is een welkomstaanbieding voor nieuwe klanten. Zij kunnen hierbij zelf kiezen; korting op het abonnement of gratis Super Wi-Fi punten. Als bestaande klant is het niet mogelijk om daar (nogmaals) gebruik van te maken omdat je bij aanvang van je abonnement ook van een soortgelijk iets hebt kunnen profiteren (waarschijnlijk korting). Dat neemt niet weg dat er wel degelijk een oplossing is wanneer je problemen ervaart met de Wi-Fi.

Zoals @ChrisWissink al aangeeft, zou ik je willen adviseren om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager). Met deze tool kun je de kwaliteit van de Wi-Fi bij jou thuis in kaart brengen en op basis daarvan zullen er verbeteringen worden doorgevoerd (zoals de frequentie/kanaal) die op dat moment het beste is of er zal een (gratis) oplossing worden aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box. Wanneer je deze op de juiste plekken in huis plaatst, zorgt dat in de regel ook voor de gewenste verbetering. Deze oplossing zal worden aangeboden wanneer er een draadloze snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt. Je dient de Wi-Fi Manager minimaal 2 x volledig te doorlopen. Ik verwacht dat hiermee zeker een stuk winst valt te behalen wat betreft de kwaliteit van je Wi-Fi.

 

Verder snap ik je enthousiasme met betrekking tot de Experia Box v12 maar het gaat me met alle goede wil van de wereld niet lukken om er voor te zorgen dat je dit exemplaar krijgt toegestuurd. Deze Experia Box is trouwens niet geschikt voor pair bonding dus mocht je daar gebruik van maken, dat is dit type modem sowieso geen optie. De belangrijkste reden dat ik hem niet voor je om kan laten ruilen, zit hem met name in de kosten en het stukje duurzaamheid. Ik begrijp dat dat niet is wat je wilt horen maar het gaat me niet lukken om daar iets anders van te maken. Je hebt een modem in bruikleen die aan alle eisen voldoet en op die manier kun je gebruik maken van de verbinding waarvoor je betaalt. Wist je trouwens al dat je tegenwoordig ook je eigen modem aan kunt sluiten in plaats van onze Experia Box? Meer informatie daarover kun je hier teruglezen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/eigen-modem-instellen-en-gebruiken.htm


Hallo @JanZ_ 

Zij kunnen hierbij zelf kiezen; korting op het abonnement of gratis Super Wi-Fi punten.

Bovenstaande klopt sinds een paar dagen niet meer,

het is óf korting of een set wifipunten met korting van € 199 voor € 149

 


Je hebt helemaal gelijk @JanD ! Scherp van je, bedankt :)


Beste KPN. 

Naar tevredenheid maken we gebruik van de complete dienstverlening van KPN (internet, TV en mobiel e.d.). Nu is recent onze (vaste)contracttermijn  bij KPN afgelopen.  We zagen de aanbieding van superwifi met de experia box 12. Zelf beschikken wij  nog over de experia box 10. Ik heb in mijn enthousiasme de klantenservice van KPN gebeld met de vraag of wij bij  een nieuwe verlenging in aanmerking kunnen komen voor superwifi met  de mogelijkheid voor de  experia box 12. Onze Wifi is niet zo best… dus wie wil er geen nieuwe snelle wifi-standaard Wifi 6 en welke ook groener, sneller en gebruiksvriendelijker is. “Helaas”, was het antwoord van de klantenservicemedewerker, “…dit is alleen voor nieuwe klanten.” Sterker nog bij verlenging zouden wij in aanmerking komen voor hogere kosten. Uiterst teleurstellend! Beste KPN,  is het mogelijk dat bestaande klanten ook in aanmerking komen voor deze opties, of is het overstappen naar een andere leverancier de enig mogelijkheid om klantvoordeel te behalen?

ps. ik regaeer hier omdat wegens de storing "Your rate limit exceeded!” dit niet anders kan. 

Gr Arne 

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste Arne, ik heb hetzelfde meegemaakt. Zij horen dit expliciet te vermelden op de website. Dit heet ook wel dwaling. Juridisch zeer onprofessioneel want ze lokken er klanten mee maar je krijgt het niet. Ik heb ook tijdens de aanschaf van een nieuw zakelijk pakket de verkoopafdeling aan de lijn gehad en gevraagd naar de nieuwe modem (TV) en de router. Ja die krijgt u was het antwoord.

ik heb net een klacht ingediend mocht je een goede reden hebben dan kan je die hier melden en wordt je door een externe organisatie https://www.degeschillencommissie.nl/ geholpen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm


Reageer