Skip to main content
Antwoord

Verlenging Abonnement, word ik als nieuwe klant gezien?

• January 18, 2025
  • 9 reacties
  • 131 keer bekeken

Mijn abbonement is verlopen sinds 22-3-24. Nu wilde ik heb verlengen maar toch eventjes 1 vraag

Nieuwe klanten gaan 42,50 betalen nadat de actie is verlopen en ik ga 44,11 betalen nadat de actie is verlopen. Klopt dat?

Klinkt allemaal fijn die korting bij verlenging maar uiteindelijk ga je dus alsnog meer betalen. En hanteert kpn 2 prijzen voor hetzelfde abbonement. 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Pascaliano, allereerst welkom op de KPN community. Als jij als bestaande klant overweegt om jouw abonnement te verlengen dan ben je geen nieuwe klant. Jij hebt immers op dit moment al een abonnement. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 18, 2025

Nee, je bent en wordt niet gezien als nieuwe klant. Want dat ben je niet. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 21, 2025

Hallo ​@Pascaliano, allereerst welkom op de KPN community. Als jij als bestaande klant overweegt om jouw abonnement te verlengen dan ben je geen nieuwe klant. Jij hebt immers op dit moment al een abonnement. 

• January 21, 2025

Nieuwe klanten gaan 42,50 betalen...

Dat kan jij ook krijgen. Dan moet je het abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. ​@Noordzee heeft het juiste linkje om dat te doen. Maar let op, waarschijnlijk krijg je dan geen korting. En als je nu gratis opnemen hebt, dan vervalt dat ook. Je betaald daar dan € 4,99 voor. Ook KPN Veilig moet je apart voor betalen als je dat gebruikt.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 21, 2025

Hallo ​@Pascaliano ,

Je kunt op twee manieren verlengen. Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs van 42,50 betalen voor jouw internet-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Dat verlengen kan (mits contractvrij) ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Heb je nu al KPN TV+? Dan is die link natuurlijk niet meer van toepassing. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2025

@Jeroen van KPN ,

Dus even voormij informatie.

Ik betaal nu €44,11 per maand voor enkel alleen internet. Als ik nu klant wil worden bij jullie betaal ik €42,50 voor precies hetzelfde abbonement.  

Waar zit het verschil in?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 21, 2025

@Jeroen van KPN ,

Dus even voormij informatie.

Ik betaal nu €44,11 per maand voor enkel alleen internet. Als ik nu klant wil worden bij jullie betaal ik €42,50 voor precies hetzelfde abbonement.  

Waar zit het verschil in?

Dat komt door de prijsindexaties die jaarlijks per 1 juli worden uitgevoerd. 

Maar als je overstapt op KPN TV+ (dat kan ook zonder TV), dan betaal je wel weer 42,50.

Zie mijn reactie hierboven.  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 21, 2025

Hallo ​@Pascaliano ,

Je kunt op twee manieren verlengen. Hieronder geef ik je de link om per direct (mits contractvrij) jouw abonnement goedkoper te maken door over te stappen op KPN TV+. Ook jij gaat dan de huidige lagere prijs van 42,50 betalen voor jouw internet-abonnement. Je verlengt wel meteen jouw contract met één jaar. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

Momenteel maak ik enkel gebruik van alleen internet.

Gaat mij meer om het prijs verschil. Want in mijn ogen is het beide hetzelfde abbonement wat je afsluit. Dus waardoor ben ik duurder uit dan een nieuwe klant.

• January 21, 2025

Zoals Noordzee al schrijft: jaarlijks gaat de prijs omhoog door de inflatiecorrectie. Die krijgt iedereen. Een nieuwe klant die nu voor € 42,50 afsluit gaat volgend jaar ook meer betalen. En over 2 jaar nog meer. En over 3 jaar gaat weer de prijs omhoog.

Daarom moet je zo af en toe je abonnement vernieuwen. Dan zit je weer op het niveau van de nieuwe klant. 

Let daarbij op dat je niet je huidige oude abonnement verlengd. Want dan krijg je wel een paar maanden 5 euro korting, maar vaak, niet altijd, is dat op de lange duur minder voordelig dan de nieuwste abonnementsvorm. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 24, 2025

Hallo ​@Pascaliano ,

Momenteel maak ik enkel gebruik van alleen internet.

Gaat mij meer om het prijs verschil. Want in mijn ogen is het beide hetzelfde abbonement wat je afsluit. Dus waardoor ben ik duurder uit dan een nieuwe klant.

@Pascaliano 

Dat prijsverschil heb je niet als je verlengt via deze link. Want als je overstapt op KPN TV+ ga je ook 42,50 betalen voor 100 Mbit/s internet. Daarna wordt de prijs jaarlijks per 1 juli wel verhoogd met de een prijsindex. Daar ontkom je niet aan. 

Het kan zijn dat je mogelijk eerst TV moet aanklikken (ik dacht van niet), maar dat kun je daarna er dan weer uithalen. TV is namelijk niet verplicht, maar dat wist je al.