Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb gisteravond mijn alles in 1 standaard abonnement omgezet naar een kpn hussel 500 en via de link van mijn kpn naar de verlengingspagina stond er de aanbieding bij voor 2 superwifi's gratis.

Echter kom ik daar bij de bestelling en de bevestiging helemaal niks meer van tegen.

Kan iemand mij vertellen hoe dat komt?

Ook stond er in eerste instantie bij dat de wijziging meteen doorgevoerd zou worden, maar in de bevestigingsmail staat dat er een monteur komt. Dat lijkt me niet echt nodig als het alleen een modemwissel is toch?

 

vriendelijke groet,

 

R van Zagten

Dat moet een fout zijn op de orderpagina, want de gratis Superwifi’s zijn alleen voor nieuwe klanten. (Overigens betalen ze het zelf, want de korting op de eerste maanden komt dan te vervallen)

Of er een monteur komt is afhankelijk van de upgrade die je hebt gedaan. Net zoals een ander modem. Wat is de snelheid die je had?


Ah, helaas dus. Nou ja, hopelijk is de nieuwe modem beter qua wifi.

Ik had nu 50/50 glasvezel en ga nu naar 500

Met nu nog een oude experia V8

 


Je krijgt een nieuwer modem, ik denk de V10A en die zou beter moeten zijn dan de V8 die je nu hebt. Waarom er in dit geval een monteur moet komen snap ik eigenlijk niet zo goed. Je had al een glasvezelaansluiting en gaat alleen maar omhoog qua snelheid.

Misschien kan een ander forumlid vertellen waarom. In ieder geval kan een medewerker van KPN je uitsluitsel geven denk ik. (Duurt doorgaans 48 uur afhankelijk van de drukte op het forum)


Nou ja, ik wacht het af, zou sowieso nog een link krijgen om een afspraak te maken. 

Maar wat mij betreft is dat inderdaad niet nodig.

En mocht die niet beter zijn dan toch maar zo'n experia wifi versterker er bij nemen. 

Las dat je bij de V10a er dan maar 1 nodig hebt

 

 


Goedenavond @Royco1, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Helaas is de SuperWifi aanbieding inderdaad voor nieuwe klanten, de verlengpagina zou dit niet moeten tonen.. Maar de bevestiging is hierin leidend, en je geeft ook aan dat je hier het niet op terug kon vinden. 

Wat betreft de wijziging, ik kan het me voorstellen als je van lijntype wijzigt dat er een monteur langskomt. Maar je hebt al aangegeven dat je al glasvezel gebruikt, dus dat zou dan wel vreemd zijn.. Maar ik kan het even voor je nakijken! Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Geef even een seintje als het invullen gelukt is, dan zoek ik het een en ander voor je uit qua monteur:slight_smile:


Goedenavond @Royco1, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Helaas is de SuperWifi aanbieding inderdaad voor nieuwe klanten, de verlengpagina zou dit niet moeten tonen.. Maar de bevestiging is hierin leidend, en je geeft ook aan dat je hier het niet op terug kon vinden. 

Wat betreft de wijziging, ik kan het me voorstellen als je van lijntype wijzigt dat er een monteur langskomt. Maar je hebt al aangegeven dat je al glasvezel gebruikt, dus dat zou dan wel vreemd zijn.. Maar ik kan het even voor je nakijken! Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

Geef even een seintje als het invullen gelukt is, dan zoek ik het een en ander voor je uit qua monteur:slight_smile:

heb het aangevuld 


Hi @Royco1. Jij hebt inderdaad glas, maar je gaat van EoF (Ethernet over Fiber) naar GoF (Gigabit of Fiber). En daar is een monteur voor nodig. :)


Hi @Royco1. Jij hebt inderdaad glas, maar je gaat van EoF (Ethernet over Fiber) naar GoF (Gigabit of Fiber). En daar is een monteur voor nodig. :)

Ah, dan is het duidelijk. Helemaal top, afspraak met monteur is gemaakt.

 

Dankjewel 


Helaas is ook mijn afspraak met de monteur van 16-3 geannuleerd, begrijpelijk, en er is nog niet echt zicht op een nieuwe datum natuurlijk.

Maar nu vraag ik mezelf af of die wijziging niet zelf te doen is? Is het een kwestie van de NTU omwisselen of moet er nog veel meer gebeuren?

Ben trouwens wel erg blij met de Wifi versterkers, werken perfect!


Nee, als je wordt omgezet van EoF naar GoF dan moet in de PoP (zeg maar de wijkkast) een andere netwerkkaart worden geplaatst. Daarnaast is het mogelijk dat je NTU thuis vervangen moet worden door een type dat gigabit aankan.


Helaas is ook mijn afspraak met de monteur van 16-3 geannuleerd, begrijpelijk, en er is nog niet echt zicht op een nieuwe datum natuurlijk.

Maar nu vraag ik mezelf af of die wijziging niet zelf te doen is? Is het een kwestie van de NTU omwisselen of moet er nog veel meer gebeuren?

Ben trouwens wel erg blij met de Wifi versterkers, werken perfect!


Welke ntu heb je nu kun je een foto plaatsen

Bij mij is het toen omgezet en heb nog dezelfde ntu

de monteur is hier niet thuis geweest

 


Helaas is ook mijn afspraak met de monteur van 16-3 geannuleerd, begrijpelijk, en er is nog niet echt zicht op een nieuwe datum natuurlijk.

Maar nu vraag ik mezelf af of die wijziging niet zelf te doen is? Is het een kwestie van de NTU omwisselen of moet er nog veel meer gebeuren?

Ben trouwens wel erg blij met de Wifi versterkers, werken perfect!

Die superwifi’s zijn denk ik inderdaad de grootste verbetering. Een goed werkend 50/50 abo omzetten naar 500/500 heeft bij KPN lage prioriteit momenteel.

Verder lijkt KPN niet flexibel en niet klaar voor de huidige situtie. De standaard procedure is dat bij een actie in de PoP/wijkkast ook een monteur bij je thuis komt. In een niet-thuiswerk situatie moeten mensen dan vrij nemen. In een thuiswerksituatie schuurt KPN/monteur tegen de corona gedragsregels aan momenteel, dus ga er maar vanuit dat het nog lang kan duren voordat je overgezet kan worden. De kans is waarschijnlijk vrij klein dat je overgaat naar Ziggo (zoniet 0), dus KPN zal prioriteit geven aan nieuwe klanten en storingen oplossen.

Je hebt nu zeer waarschijnlijk een NTU die alleen maar 100Mbps kan (IEEE 802.3 Clause 58 ofwel 100BASE-BX10-U). En je hebt IEEE 802.3 Clause 59 ofwel 1000BASE-BX10-U nodig. 

KPN maakt van oudsher gebruik van spullen van de firma Genexis en die hebben allerhande contructies waardoor FTU, NTU (en e.v.t. router ) nogal verweven zijn. KPN is dit nu meestal aan het ontvlechten, maar dat heeft wel wat voeten in de aarde.
 


@tmoesel 

“De standaard procedure is dat bij een actie in de PoP/wijkkast ook een monteur bij je thuis komt”

dit is helemaal niet waar ik spreek uit eigen ervaring

als de NT (glasvezel kastje) geschikt is voor gbit komt er geen monteur thuis

bij mij was het omzetten van 100mbit naar 500/500 na een kleine maand gedaan

GEEN monteur gezien


Helaas is ook mijn afspraak met de monteur van 16-3 geannuleerd, begrijpelijk, en er is nog niet echt zicht op een nieuwe datum natuurlijk.

Maar nu vraag ik mezelf af of die wijziging niet zelf te doen is? Is het een kwestie van de NTU omwisselen of moet er nog veel meer gebeuren?

Ben trouwens wel erg blij met de Wifi versterkers, werken perfect!


Welke ntu heb je nu kun je een foto plaatsen

Bij mij is het toen omgezet en heb nog dezelfde ntu

de monteur is hier niet thuis geweest

 

Ik heb de witte zte zxhn f3100, en naar wat ik nu heb begrepen is die geschikt voor 500/500 en gaat het dus om de wijkkast waar ze een verandering moeten doen.


Helaas is ook mijn afspraak met de monteur van 16-3 geannuleerd, begrijpelijk, en er is nog niet echt zicht op een nieuwe datum natuurlijk.

Maar nu vraag ik mezelf af of die wijziging niet zelf te doen is? Is het een kwestie van de NTU omwisselen of moet er nog veel meer gebeuren?

Ben trouwens wel erg blij met de Wifi versterkers, werken perfect!


Welke ntu heb je nu kun je een foto plaatsen

Bij mij is het toen omgezet en heb nog dezelfde ntu

de monteur is hier niet thuis geweest

 

Ik heb de witte zte zxhn f3100, en naar wat ik nu heb begrepen is die geschikt voor 500/500 en gaat het dus om de wijkkast waar ze een verandering moeten doen.


Ik heb de zelfde

Bij mij is de overzetting gedaan zonder een monteur thuis gehad te hebben

deze NT werkt perfect met 500/500

haal met de fritzbox 512/640


Zie deze nt van mij

Het enige wat veranderd is het oranje lampje deze wordt groen 100mbit naar 1gbit

Foto is van mijn aansluiting toen ik nog 100mbit had

 


@Royco1 we raden het af om zelf bezig te gaan met het glasvezelkastje. Helaas is de monteursafspraak afgezegd, maar dit was aan de ene kant ook te verwachten in deze tijden. Laten we hopen dat de omstandigheden snel versoepelen en we het voor je kunnen gaan omzetten!


@Susan_ 

dit is volgens mij weer een langs elkaar heen verhaal

waarom zou er een monteur bij @Royco1 thuis nodig zijn dan ?

de monteur hoeft alleen wat werk te doen in het pop station

ik heb de zelfde NT als hem en hier is bij het overzetten van EoF naar GoF niemand hier thuis geweest

@Susan_  waarom zou hij bezig moeten met de NT dan ????

de juiste hangt hier toch (geschikt voor gbit)

 


Een vergelijkbaar geval heb ik zelf aan de hand, zie dit topic. Ik heb een Genexis Gigabit NTU maar voor een snelheidsverhoging van 100/100 naar 200/200 moet er een monteur komen. Dit is om de netwerkkaart in de PoP te vervangen maar ook om te checken of ik een geschikte NTU heb. Dit lijkt de standaardprocedure te zijn omdat KPN niet weet welke NTU een klant heeft.

En aangezien er i.v.m. corona maatregelen in principe geen monteur aan huis komt is het voor mij nu niet mogelijk om deze snelheidsverandering te krijgen. Geen groot probleem, maar op zich wel raar (want demonteur hoeft helemaal niet bij mij thuis te komen).


@Grovert

Bij mij hangt dezelfde NT als die van @Royco1

Ik heb geen monteur gezien

bij het over zetten

dit komt dat deze NT geschikt is voor GoF

dus hier wordt niks mee gedaan

de omschakeling vind alleen plaats in het pop Station

je kunt dit echter bekijken op de NT

oranje lampje EoF 100mbit

word dit zelfde lampje groen

GoF gigabit

Nogmaals ik spreek over wat ik zelf mee heb gemaakt

GEEN monteur hier aan huis gezien


Zie deze nt van mij

Het enige wat veranderd is het oranje lampje deze wordt groen 100mbit naar 1gbit

Foto is van mijn aansluiting toen ik nog 100mbit had

 

Ik heb inderdaad dezelfde dus die zou gewoon moeten werken zonder extra handelingen lijkt mij.

Ik keek toevallig ook net even op Fourstack en dan heb ik het resultaat op de afbeelding. Maar betekend dat niet dat de wijkkast al geschikt is?

 

 


@Royco1

er moet nog wat in het pop station omgezet worden

als jou NT oranje lampje groen is heb je een gbit verbinding

dan kun je pas de 500/500 gebruiken

trouwens een v8 is gewoon met 500/500 te gebruiken

als je het bekabeld hebt

voor wifi kun je beter een nieuwere box krijgen


@Royco1

er moet nog wat in het pop station omgezet worden

als jou NT oranje lampje groen is heb je een gbit verbinding

dan kun je pas de 500/500 gebruiken

trouwens een v8 is gewoon met 500/500 te gebruiken

als je het bekabeld hebt

voor wifi kun je beter een nieuwere box krijgen

Ik heb 2 experia wifi's , en die werken perfect moet ik zeggen. 

 

 

 


dan heb je de wifi op de v8 uit staan als het goed is

dan heb je ook geen nieuwe experiabox nodig

maar goed ik weet niet wat ze van kpn willen

bij jou thuis is alles geschikt voor 500/500

dit is als de monteur in het pop station het heeft om gezet 3 groen

voor de mede lezers GEEN monteur hier gezien

 


@Royco1, jouw order staat nu geregistreerd als een order die vanaf een afstand met de monteur bekeken gaat worden. In welk tijdsbestek is helaas nog niet duidelijk, maar mocht alleen het gaan om iets omzetten vanuit KPN en is een bezoek niet nodig dan is dat alleen maar mooi!


Reageer