Skip to main content
Vraag

Verlengingsaanbod minder voordelig dan nieuw abonnement

• April 10, 2026
  • 6 reacties
  • 69 keer bekeken

Met verbazing kom ik er achter dat mijn verlengingsaanbod voor glasvezel internet hoger uitkomt dan wanneer ik een nieuw abonnement afsluit. Hoe kan het zijn dan ik voor bijvoorbeeld 200 of 400 MB minimaal 5 tot 10 euro duurder uit ben dan hetgeen ik nu op dit moment betaal. 

Eigenlijk voel ik mijzelf flink belazerd nu, hoor graag een oplossing

6 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 10, 2026

Beste ​@Sonjaenjoop KPN kent geen 400Mbit/s snelheid.

Je hoeft ook niet te verlengen als het geen (financieel) voordeel voor je oplevert.

Als je contract vrij bent gaat je abo over in een abo voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 10, 2026

Hallo ​@Sonjaenjoop ,

Vergelijken met een aanbieding voor nieuwe klanten is zinloos. Zij (minimaal zes maanden geen klant geweest) krijgen vaak een tijdelijke korting aangeboden. 

Maar als je nu wilt verlengen, dan kun je dezelfde prijzen betalen die ook voor nieuwe klanten gelden na hun kortingsperiode. 

Je kunt (maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Edit: tekst iets aangepast na feedback JanD.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 10, 2026

Beste ​@Noordzee en ​@Sonjaenjoop , je hoeft niet contract vrij te zijn maar wel binnen 90 dagen voor einde contract zijn, dan kun je ook al van het verlengingsaanbod, zie de MijnKPN app, gebruik maken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 10, 2026

@jand Ja dat snap ik ben niet van gisteren maar van waar het verschil ? Meer betalen dan een nieuwe klant 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 10, 2026

O ja, dat schreef jij onlangs. Ik pas het wel aan. (Ook in mijn standaardantwoord, anders vergeet ik het de volgende keer weer.)

rvk01
Slimmerik
  • April 11, 2026

@jand Ja dat snap ik ben niet van gisteren maar van waar het verschil ? Meer betalen dan een nieuwe klant 

Dat is toch heel 'normaal'. Energieleveranciers doen dat ook maar dan via welkomstbonussen. Ze hechten meer waarde aan het binnenhalen van nieuwe klanten dan het behouden van bestaande klanten. Reden daarvoor is puur commercieel omdat er maar weinig klanten echt weg gaan als ze niet dezelfde korting krijgen bij verlenging en het dus goedkoper is om die paar klanten te laten gaan. Dus... Leverancierhoppen loont (financieel) altijd beter dan blijven zitten (net als bij energie).