Skip to main content

Ik kan niet meer mijn Experia V12 benaderen, zowel via Chrome als Safari.

melding over Revoked certificate 

kennelijk recent, want op 28 jan kon ik modem nog gewoon bereiken.

Alleen nog meldingen over V10 gevonden, en overigens nergens een oplossing gezien.

Lees dit: 

 


Alweer hetzelfde probleem, net als vorige zomer (drie maanden lang geen certificaat). Hoe kan dat?

Experia Box V10A


Ik zit met hetzelfde probleem. Wordt er al aan een oplossing gewerkt?

Want de oplossingen die een paar maanden geleden bij het verlopen certificaat van de exp box 10 werden gemeld, werken nu iig niet.


Zie here:

 


Alweer hetzelfde probleem, net als vorige zomer (drie maanden lang geen certificaat). Hoe kan dat?

Experia Box V10A

Het is technisch gezien niet hetzelfde probleem. De vorige keer was het certificaat verlopen. Nu is het "revoked". Oftewel teruggetrokken. Ongeldig verklaard. 


De twee topics hebben inderdaad een foute titel, maar als klant is het probleem hetzelfde: je kan je Experia box niet benaderen, door een verlopen certificaat (zoals vorige zomer), of door een ingetrokken certificaat zoals nu. En blijkbaar is het nieuwe certicaat die in haast vorige zomer niet was gemaakt de bron van ons huidige probleem.


Het is werkelijk rampzalig dat dat certificaat ingebakken zit in de firmware en dat deze alleen te vernieuwen is door de uitrol van een nieuwe versie van de firmware.

Persoonlijk vind ik het een behoorlijke architectonische blunder dat het certificaat niet los van de firmware te vernieuwen is en al helemaal als het venieuwen daardoor uitgesteld wordt omdat er nog wijzigingen in de firmware opgenomen worden die nog niet klaar zijn.

Weet je dat de certificaten op mijn EdgeRouter 100% automatisch vernieuwd worden.

Daarnaast zou KPN er zeer verstandig aan doen dat hele https gebeuren voor de Experia Box configureerbaar te maken zodat je als abonnee zelf kunt kiezen of je ook gewoon http toestaat.


Can someone from KPN please reply? The internet has been awful these days, and I can’t reboot the router without first logging into it.

 

 


Goedemorgen! 

Ik loop nu ook tegen hetzelfde probleem aan. Want ik wil namelijk mijn instellingen wijzigen, omdat mijn slimme apparaten nu hinder ondervinden hierdoor. Iemand van KPN AUB graag een reactie hierover?


Goedemorgen! 

Ik loop nu ook tegen hetzelfde probleem aan. Want ik wil namelijk mijn instellingen wijzigen, omdat mijn slimme apparaten nu hinder ondervinden hierdoor. Iemand van KPN AUB graag een reactie hierover?

Er staan in het topic wat ik heb aangehaald ...

Lees dit: 

 

... diverse reacties van KPN medewerkers.


Beetje triest dat dit probleem nog steeds speelt… Hoewel goed bedoeld zou KPN wellicht beter over kunnen stappen op HTTP tot ze een systeem hebben dat wel bruikbaar (lees beheerbaar) is.

Tot die tijd zullen klanten echter even de moeite moeten doen om de browser melding te lezen en het foute certificaat alsnog te accepteren.


Tot die tijd zullen klanten echter even de moeite moeten doen om de browser melding te lezen en het foute certificaat alsnog te accepteren.

Dat kan bij een verlopen certificaat meestal wel. Maar bij een teruggetrokken certificaat meestal niet. Dan kan je er echt niet in.


Tot die tijd zullen klanten echter even de moeite moeten doen om de browser melding te lezen en het foute certificaat alsnog te accepteren.

Dat kan bij een verlopen certificaat meestal wel. Maar bij een teruggetrokken certificaat meestal niet. Dan kan je er echt niet in.


In mijn herinnering ging het om een verlopen certificaat. Maar de pijn zit inderdaad in de details.


Tot die tijd zullen klanten echter even de moeite moeten doen om de browser melding te lezen en het foute certificaat alsnog te accepteren.

Dat kan bij een verlopen certificaat meestal wel. Maar bij een teruggetrokken certificaat meestal niet. Dan kan je er echt niet in.


In mijn herinnering ging het om een verlopen certificaat. Maar de pijn zit inderdaad in de details.

Vorig jaar wel ja. Nu niet, nu is het teruggetrokken.