Skip to main content

Hallo allemaal!

 

Sinds vanavond ben ik toch wel tegen een probleem aangelopen met mijn download snelheid die ik thuis heb.

Wij hebben gezamenlijk een abonnement van 50 Mbit/s. Dit is voor ons prima, omdat ik eigenlijk alleen de groot verbruiker ben die veel internetsnelheid gebruik. (Games etc..)

 

Maar tijdens het downloaden van een nieuwe game merk ik toch echt dat ik niet echt de volle snelheid heb die ik zou verwachten. Ik zou ook helemaal fout kunnen zitten, want ben niet heel bekend met de internetsnelheden.

 

Speedtest:

 

NECTO:

 

Als ik snel op het internet zoek hoeveel mb's ik voor 50mbit's zou moeten krijg ik het antwoord 6,25mb/s, maar op het moment download ik net over de 1mb's, wat naar mijn idee heel laag is.

 

Zelfs als ik mijn pc een nacht aan laat staan om iets binnen te halen blijven de snelheden hetzelfde, terwijl alles in het huis wat internet gebruikt uit staat, behalve telefoons.

 

Aan wat zou dit kunnen liggen?

 

Groetjes!

 

PS: De ping veranderd bij elke test. Die was soms ook onder de 10.

Hi @Casper655 welkom op het forum! 

Voordat ik hier iets zinnigs over kan zeggen, zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens(postcode+huisnummer, voorletters+achternaam contractant) en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik eerst wat ik vanaf hier zie. 🙂 Kan je mij ook aangeven hoe je deze PC/apparatuur hebt aangesloten? Is dit bekabeld of draadloos? 


Hi @Casper655, ik hoop dat het al is geregeld maar als je nog hulp nodig hebt: laat het me weten!


Reageer