Skip to main content

Beste KPN,

Wij zijn bezig met de plannen voor een tuinrenovatie.

Onze wens is om een dubbele oprit te krijgen zodat we met 2 auto's op en af kunnen rijden zonder de auto's te hoeven verplaatsen.

Nu staat er een KPN verdeelkastje in de weg, Deze staat op de erfgrens (gemeente grond). Zie ook foto.

Mijn vraag is of deze verplaatst kan worden zodat wij de dubbele oprit kunnen realiseren??

(alternatief plek is net om het hoekje bijv)

Ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet,

WJ

 

Hallo @Willem Jan Haag , kijk eens via deze link of het wel van KPN is:

https://vvdsl.robinflikkema.nl/

geef in de rubriek zoeken een straatnaam in en je weet zeker of het een verdeler van KPN is inclusief referentienummers. Komt deze niet op de kaart voor dat is het een kast van de lokale coaxkabelaar.


Ik heb een zeer sterk vermoeden dat het om en kabel kast gaat, niet van KPN dus.

Is overigens wel mooi dat deze kasten bij aanleg van glasvezel (als vervanging van) (op den duur) weg kunnen. Maar nu nog even niet, en verplaatsen va zo’n kast is een heel gedoe.


Goedemiddag Jan,

Bedankt voor de reactie.

Kom niets tegen op basis van ons adres. Dat zou betekenen dat het niet van KPN is?

Ik heb jaren geleden een keer een monteur bij gezien. Zitten alle telefoonaansluitingen van de straat in.

Bij wie zou ik dan terecht kunnen?

De gemeente?

Hoor het graag.


Hallo @Willem Jan Haag , als je weet wie de kabel levert binnen jouw woonplaats, meestal Ziggo, kun je daar even contact mee opnemen.

 


Ik heb een zeer sterk vermoeden dat het om en kabel kast gaat, niet van KPN dus.

Is overigens wel mooi dat deze kasten bij aanleg van glasvezel (als vervanging van) (op den duur) weg kunnen. Maar nu nog even niet, en verplaatsen va zo’n kast is een heel gedoe.

Telefoonkabel word vervangen door glasvezel, coax kabel niet hoor. Daar is geen zicht op dat die verdwijnt.


Ik heb er geen termijn bij genoemd :-)

En ik weet een voorbeeld waar dat al wel is gebeurd, maar dat was een kabelclub onder stichting en dus geen hongerige aandeelhouders.

Ook de grote kabelclubs zullen er op den duur niet aan ontkomen, er zijn hier en daar al bergjes problemen met de coaxen die destijds zo, kaal, zonder mantelbuis in de grond zijn gelegd.


Hallo @Willem Jan Haag , als je weet wie de kabel levert binnen jouw woonplaats, meestal Ziggo, kun je daar even contact mee opnemen.

 

Top

Inmiddels contact met ziggo gehad en kastje is idd van ziggo. Nu via mijnaansluiting.nl een verzoek indienen.

ben benieuwd.

thx


Dat is absoluut zeker een eindverdeler van het kabelbedrijf. Dat is in Den Haag ('s-Gravenhage) Ziggo. Op deze kasten zijn meestal zo'n 10 tot 20 woningen aangesloten.

Staat dat deel niet als inrit bij de gemeente op de kaart, dan 1. kan/mag de kast niet verplaatst, 2. dan zullen er voor u kosten aan verbonden zijn indien ie wel verplaatst wordt.
De kast zou om de hoek, in 't steegje, geplaatst kunnen worden. Maar dat is puur een optische vaststelling a.d.h.v. de foto.


Waar zie je dat het om den Haag gaat ?


Waar zie je dat het om den Haag gaat ?

De gebruikersnaam van de topicstarter. Dacht ik…. maar zie nu dat ik het verkeerd heb gelezen. :flushed:


Ik ken het verschijnsel :-/

En ik heb de pagina doorzocht op “haag” om te zien of ik iets gemist had.

Het zou nog steeds wel in de den Haag kunnen zijn, niet dat het uitmaakt.

 

Ik heb ooit een bericht gestuurd naar een meneer Wortel ipv Konijn, of andersom, dat weet ik niet meer.


@Willem Jan Haag : Fijn dat jullie er onderling al zijn uitgekomen.Ik hoop dat er iets gunstig voor je uitrolt. 

 

Ik heb ooit een bericht gestuurd naar een meneer Wortel ipv Konijn, of andersom, dat weet ik niet meer.

@KeesYagi  : prachtig :D


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.