Weet iemand hoe het exact zit met 4 Gb/s internet van KPN? Kan dit ook met een eigen modem?
Gaat dit via de zelfde utp kabel vanuit de glasconverter?
Ja u kunt gewoon een eigen modem installeren echter biedt KPN hier verder geen ondersteuning in als u problemen heeft. De WAN kabel kunt u gewoon blijven gebruiken.
Ja u kunt gewoon een eigen modem installeren echter biedt KPN hier verder geen ondersteuning in als u problemen heeft. De WAN kabel kunt u gewoon blijven gebruiken.
Maar men verwacht dan een 10Gig interface?
Maar men verwacht dan een 10Gig interface?
Volgens mij kan ook de Fritzbox 5590 aangesloten worden. En die heeft een 2,5 gbit WAN poortje dacht ik.
Maar dan haal je dus nooit meer dan 2,5 gbit. En dat eigenlijk nog niet eens. Want de LAN poorten zijn 1 gbit.
Hallo
Die interface is max 10Gbit/s. Je zal een router moeten vinden die een ethernetpoort hebben die in ieder geval de 4Gbit/s van KPN aankan, anders maak je geen volledig gebruik van je verbinding.
Een andere optie is om het glaskastje uit de keten te halen en een modem aan te schaffen met een glas-ingang. Zo komt het glasvezelsignaal rechtrstreeks in je router en kan je van daaruit je verdere netwerk voorzien van internet.
Er zijn nog niet veel consumentenrouters op de markt die deze hoge snelheden aanbieden (en een 10Gbps poortje op een router betekent niet meteen dat die ook langdurig op die snelheid stabiel kan routeren).
AVM heeft een aantal Fritz!boxen die boven de 1Gbps uit kunnen, Asus, Draytec en Netgear hebben ook e.e.a. in hun aanbod. Maar onthoud dat je op al die spullen geen support van KPN krijgt.
AVM heeft een aantal Fritz!boxen die boven de 1Gbps uit kunnen, Asus, Draytec en Netgear hebben ook e.e.a. in hun aanbod. Maar onthoud dat je op al die spullen geen support van KPN krijgt.
En behoorlijk prijzig zijn...
En heb je ooit al wel eens objectief gemeten wat je werkelijk verbruikt. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat je veel minder dan 1Gbps verbruikt en dat een 4Gbps abonnement dan ook weggegooid geld is.
En behoorlijk prijzig zijn...
Ik heb nu één mikrotik router daar zit een sfp+ interface op hier kan ik eventueel een 10Gb/s koper module in prikken. Top thnx voor de antwoorden
En heb je ooit al wel eens objectief gemeten wat je werkelijk verbruikt. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat je veel minder dan 1Gbps verbruikt en dat een 4Gbps abonnement dan ook weggegooid geld is.
Klopt. Het is ook niet voor mij privé maar voor een omroep waar veel gebruikers remote inloggen
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.