Skip to main content
Vraag

Verschillende websites niet te benaderen via de KPN Thuis verbinding

• August 13, 2026
  • 9 reacties
  • 94 keer bekeken

Verschillende websites kan ik opeens  niet meer openen,  krijg dan de melding, "deze pagina is niet te vinden  Controleer internetverbinding." Terwijl andere sites  wel goed werken. Terwijl  dit aldoor goed ging,  zijn ook kgeen dubieuze  sites  maar  gewoon b.v. bol.com, independer en zo meer.

Ik heb dit op meerdere  computers, waarvan 1 rechtstreeks met een nieuwe cat 6 kabel verbonden  is met de  modem.ik kon opeens ook niet meer inloggen in de modem. 

Met servicedesk gesproken,  van alles geprobeerd,  geen  verbetering. 

Op advies  van servicedesk modem omgeruild in kpn winkel en deze geïnstalleerd. 

Weer getest , kan nu wel in de modem komen ,maar nog steeds  zijn verschillende sites niet te bereiken,  of staat alle tekst links onder elkaar. O.a de site van kpn.

Dit alles zowel bedraad als met wifi.

Bedrading gecontroleerd,  verschillende  browsers geprobeerd .

Wat kan dit zijn, ze zijn van kpn vorige week wel hier in de buurt met het glasvezelnetwerk bezig geweest.wie weet wat er aan de hand is.

9 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 13, 2026

Ik vermoed dat er mogelijk een DHCP server buiten de experiabox om gegevens aan het uitdelen is. Kun je bevestigen dat je geen andere routers aangesloten hebt? Als je niet zeker weet zet draadloos tijdelijk uit op de experiabox en sluit maar 1 computer aan alle andere poorten niet gebruiken. Ga dan met die computer testen of je wel alle sites kan bereiken. Lukt het dan wel. dat weet je dat 1 aangesloten appraat bekabeld of draadloos zich gedraagt als DHCP server.

Ik heb maar 1 modem in gebruik  en verder  niet. Mijn thuisnetwerk is al Jaren hetzelfde en nooit problemen  gehad. 

Normaal  werk ik met 1 computer  , maar vanwege  de problemen  heb ik andere computers aangesloten  om te testen 

Forum|alt.badge.img
  • August 14, 2026

Hoi Anton,

Heb je al kunnen testen met wifi uit en alleen 1 computer rechtstreeks bekabeld aangesloten?

• Auteur
  • Topper
  • August 14, 2026

Dat heb ik getest en bleek nog steeds  problemen te geven   toen heb ik alle andere kabels van de modem los gemaakt,  toen ging het wel goed   daarna kabel voor kabel aangesloten en getest  zo kwam ik er achter  dat 1 kabel  die naar een switch loopt problemen gaf  de switch vervangen  door een oude heb die ik nog had liggen  en daarna geen problemen meerweten blijkt dus de switch te zijn die problemen  gaf

Forum|alt.badge.img
  • August 15, 2026

Mooi dat het opgelost is.

• Auteur
  • Topper
  • August 15, 2026

Helaas,dat hoopte ik ook.

Vanochtend  nieuwe switch  geplaats. En de problemen zijn er weer. 

Netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op computer,  zelfde problemen. 

Nieuwe kabel hetzelfde 

Netwerkkaart computer bekeken,  ip4 geen verbinding met internet,  ip6 wel

In modem ip6 uitgeschakeld,, netwerkkaart zegt ip4 verbonden met internet ip6 niet.

Maar nog steeds problemen. Netwerk kabel op andere computer aangesloten,  die heeft helemaal geen internet meer op ip4.

Dit dus op vaste kabel en geen storingen door switchen want deze zijn uit het Netwerk gehaald.

Ik heb een oude wifidongel op mijn computer aangesloten en nu werkt het wel, maar die dongel is traag.

Net een laptop bedraad aangesloten op de modem,  er is internet, maar op het moment dat ikeen website wil openen,  b.v. speedtest  of kpn, dan krijg ik de melding, pagina niet gevonden,  modem opnieuw  gereset,  geen verschil

Gek is, dat ik met wfif geen problemen  heb.

Het enige wat ik kan bedenken  is dat er in de glasvezel kabel een probleem  zit waardoor gegevens die sneller dan wifi geblokkeerd  worden.

Forum|alt.badge.img
  • August 15, 2026

Ga naar de site van de fabrikant van de “switch” en controleer of het apparaat daadwerkelijk een switch is. Ik heb namelijk het vermoeden dat je opnieuw een router hebt aangesloten.

De Experia Box van KPN is namelijk ook een DHCP-server. Zie DHCP als een soort kapitein op het schip die bepaalt welke netwerkgegevens de apparaten aan boord krijgen.

Mijn vermoeden vanaf je allereerste post is dat er naast de Experia Box nog een tweede DHCP-server actief is. Tot nu toe bevestigt eigenlijk alles wat je beschrijft dat dit inderdaad het geval kan zijn.

Om terug te komen op de vergelijking: stel dat je “switch” feitelijk een router is. Dan heb je twee kapiteins op één schip. Als het schip op een ijsberg afvaart, roept de ene kapitein bijvoorbeeld “stuur bakboord!”, terwijl de andere “stuur stuurboord!” roept. De persoon aan het roer weet dan niet welk commando hij moet opvolgen en uiteindelijk vaar je recht op de ijsberg af.

Beide kapiteins geven op zichzelf een correct commando, maar het probleem is dat er twee kapiteins tegelijk actief zijn.

Met andere woorden: ik zeg niet dat je “switch” defect is. Wat ik zeg, is dat je niet twee apparaten in hetzelfde netwerk moet hebben die allebei als DHCP-server actief zijn.

Ik vermoed dat de reden waarom je een switch wilt aansluiten is omdat je meer netwerkpoorten wilt. Zorg dan voor een echte, eenvoudige switch (unmanaged switch). Die heeft geen DHCP-server en zal dus geen tweede DHCP-server in je netwerk vormen.

Overigens bestaan er ook switches met uitgebreidere mogelijkheden, zoals een DHCP-server en/of routeringsfuncties. Die worden afhankelijk van hun functionaliteit en configuratie soms ook als Layer-3-switch of router aangeduid. Voor jouw situatie is dat onderscheid eigenlijk niet belangrijk: je wilt gewoon een eenvoudige switch die geen tweede DHCP-server in je netwerk introduceert.

Ik heb deze switch  al 6 jaar het is een eenvoudige  switch zonder dhcp server. Zonder problemen 

Het probleem  heb ik ook als de switch  volledig uit het Netwerk is weggehaald, dus kabels er uit.

en stroom er af.

Het is een tp link tl- sg1008D.