Skip to main content

Iemand ooit van gehoord??

Ik wil mijn snelheid van 100/10 Mbit/s ophogen naar 200/200 (iets met allemaal thuiswerken, twee studenten die nu ineens weer thuis wonen en online college volgen etc)

In mijn naiviteit denk ik dan, dat is zo geregeld op afstand, maar er moet zowaar een monteur langskomen omdat er de glasvezelchip vervangen moet worden….

De monteur kan ergens half april worden ingepland, maar dan zitten we al lang in de lock down:rolling_eyes:

 

Herkent iemand de glasvezelchip??

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

 

Ik neem aan dat hiermee de NTU (Network Termination Unit of ook wel glasvezelmodem) mee bedoeld wordt.

Overigens kan ik me niet voorstellen dat je met twee studenten meer dan 100Mbps zal verbruiken, ook niet als je online colleges volgt.

Het is dan ook maar de vraag of je iets zal merken van het verhogen van jouw abonnementen naar 200/200Mbps.

Wel is een upload van 10Mbps wat aan de lage kant, maar de vraag is of die in de praktijk niet hoger zal liggen.

Doe eens een Ookla KPN Speedtest vanaf een bekabeld aangesloten computer.

Hoeveel Mbps meet je?


Dag @Sjaak_Palingboer. Van harte welkom hier. Extra snelheid is in de huidige situatie natuurlijk best welkom, maar @wjb heeft wel een goed punt: de vraag is of je meer dan 100 Mb/s verbruikt in huis.

Normaal gesproken is een upgrade van de internetsnelheid inderdaad zo geregeld. Maar bij glasvezel moet er soms een monteur aan te pas komen als je moet worden overgezet op een andere techniek. Bij glasvezel zijn namelijk verschillende technieken beschikbaar: EoF (Ethernet over Fiber) en GoF (Gigabit over Fiber). De eerste techniek gaat tot 100Mb/100Mb/s. De tweede techniek, dus GoF, gaat tot 500Mb/500Mb/s. Op dit moment krijg je glasvezel in huis via EoF. Vandaar dat die upgrade nu helaas niet mogelijk is.


Hallo @Sjaak_Palingboer. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je vraag zo is beantwoord. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan lees ik het graag.


Reageer